ביניים
סאני דרעי
המצרכים ( 50-48 עוגיות):
200 גר' סוכר לבן 200 גר' סוכר חום דחוס מעט מלח 3 גר' סודה לשתייה 2 ביצים 200 גר' חמאה מומסת 350 גר' קמח מעט וניל 180 גר' שוקולד (60 גר' שוקולד מכל סוג שאהוב עליכם)
8 צפייה בגלריה
סאני דרעי
סאני דרעי
(צילום: ירון ברנר)
אופן ההכנה:
  1. מכינים את הבצק - בסיר קטן על להבה נמוכה ממיסים בעדינות את החמאה. בקערת מיקסר עם וו גיטרה, מערבבים את כל המרכיבים,מלבד השוקולדים, בין 3-2 דקות, עד שמתקבלת תערובת פירורית וכמעט אחידה.
  2. מוסיפים פנימה, תוך כדי ערבוב, את החמאה המומסת וממשיכים לערבב עד לקבלת בצק אחיד. מוסיפים גם את השוקולדים ומערבבים למשך דקה אחת נוספת. לאחר כדקה, מסיימים לערבב את התערובת בעזרת הידיים בכדי לוודא שהשוקולדים התפזרו באופן שווה בבצק.
  3. אפייה - בעזרת 2 כפיות, מסדרים כ-12 גושי בצק ברווחים על תבנית מרופדת בנייר אפייה. אם תרצו עוגיות סימטריות יותר, אפשר ליצור מהבצק כדורים במקום גושים ולמעוך אותם מעט על התבנית. אני מעדיפה את העוגיות במראה ביתי ופחות מוקפד. מכניסים את העוגיות לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות עד להזהבה יפה. ממשיכים כך עם שאר העוגיות.
ביניים
דינה משה
המצרכים (כ-35 עוגיות):
1/2 2 כוסות קמח תופח 175 גרם חמאה רכה 1 גביע (200 גרם) שמנת חמוצה 1 שקית סוכר וניל 1/2 1 כוסות ממרח שוקולד 1/2 1 כפיות קינמון טחון 3/4 כפית הל טחון (לא חייבים)
לגיוון - חופן אגוזים קצוצים (לא חובה)
אופן ההכנה:
  1. מערבבים יחד את הקמח, המחמאה, השמנת החמוצה וסוכר הווניל, עד לקבלת בצק רך. מניחים לו לעמוד שעה.
  2. מחממים את התנור ל-170 מעלות. מרפדים את התבנית בנייר אפייה.
  3. מחלקים את הבצק לשלושה חלקים. מרדדים על נייר אפייה חלק אחד לעלה בעובי 0.4 ס"מ (אם הבצק דביק מעט, אפשא לבזוק מעט קמח). מפזרים על העלה המרודד 1/2 כפית קינמון, 1/4 כפית הל, מורחים 1/3 מכמות הממרח ומפזרים אגוזים (אם משתמשים). מגלגלים לרולדה ופורסים בעובי 2 ס"מ. מסדרים את העוגיות בתבנית וחוזרים על התהליך עם יתר הבצק.
  4. אופים בתנור 30-20 דקות או עד להשחמה. מוציאים ומגישים.
ביניים
יעל גרטי
המצרכים (כ־35 עוגיות):
1 כף זרעי פשתן טחונים 1 כף מים 4 כפיות שטוחות קפה נמס מגורען 1 כף מים רותחים 1/3 3 כפות שמן קנולה 1/3 3 כפות שמן קוקוס בטמפרטורת החדר 1/4 כוס + 1 כף (60 גרם) סוכר חום בהיר 3/4 כוס קמח 4 כפות שקדים מולבנים טחונים 1 כפית אבקת אפייה 1/4 כוס שוקולד צ'יפס
אופן ההכנה:
  1. שמים בקערית את זרעי הפשתן וכף המים ומערבבים. משהים 3-2 דקות, מערבבים מדי פעם, עד שנוצרת תמיסה במרקם שמזכיר ג'לי.
  2. מערבבים בקערה גדולה את הקפה והמים הרותחים, להמסה מלאה. מוסיפים את תמיסת הפשתן ומערבבים. מוסיפים את שני סוגי השמן ואת הסוכר וטורפים רק עד שמתקבל מרקם אחיד ולא יותר.
  3. מערבבים בקערה נפרדת את הקמח, השקדים הטחונים ואבקת האפייה. מוסיפים לקערת הקפה ומערבבים במרית לבצק אחיד. מוסיפים את השוקולד צ'יפס ומערבבים לפיזור אחיד. מאחסנים במקרר 20-10 דקות, רק עד שהבצק מתייצב (ולא יותר).
  4. פורשים נייר אפייה על משטח העבודה. מוציאים את הבצק ומעצבים ממנו נקניק מלבני (נעזרים בנייר האפייה כדי ליישר אותו). עוטפים שוב ומאחסנים במקפיא כשעה (עד חודש).
  5. מחממים את התנור ל־160 מעלות בתוכנית טורבו ומרפדים שתי תבניות תנור בניירות אפייה.
  6. חותכים את מלבן הבצק בסכין חדה לפרוסות בעובי כ־7 מ"מ. מניחים בתבניות במרווחים.
  7. אופים (מומלץ כל תבנית בנפרד) 15-10 דקות, עד שהעוגיות מתייצבות. מוציאים, מצננים ומגישים.
ביניים
מירי צדוק
המצרכים (כ-12 עוגיות):
1/4 1 כוסות שיבולת שועל (עבה) 1 כוס קמח כוסמין לבן 1/2 כוס סוכר קנים או סוכר חום 1/2 כוס אגוזי מלך, קצוצים 1 כפית אבקת אפייה 2 ביצים 1/2 כוס שמן 1 כפית תמצית וניל חופן חצאי אגוזי פקאן, לקישוט
8 צפייה בגלריה
(צילום: דן לב)
אופן ההכנה:
  1. מחוממים את התנור ל-180 מעלות. מרפדים תבנית בנייר אפייה.
  2. טוחנים את שיבולת השועל עד שנשארות מעט מאוד חתיכות שלמות. מעבירים לקערה.
  3. מוסיפים את הקמח, הסוכר, האגוזים ואת אבקת האפייה ומערבבים עד לקבלת תערובת אחידה.
  4. מוסיפים את הביצים, השמן והווניל ומערבבים עד לאיחוד.
  5. יוצרים כדורים בגודל פינג פונג מהתערובת. ומניחים אותם בתבנית. אם העיסה נוזלית מדי, אפשר להשתמש בכף. חשוב לרווח בין העוגיות.
  6. נועצים במרכז כל עוגייה חצי אגוז פקאן ואופים כ-20 דקות עד שהעוגיות משחימות מעט בקצוות.
ביניים
דינה דגן
המצרכים:
לבצק - 1 כוס שמן 1 כוס מים 2 ביצים 600 גר' קמח
למילוי - 2 כוסות שקדים טחונים (אבקת שקדים) 1 כוס סוכר 3-4 ביצים חופן סוכריות צבעוניות
כלים ואביזרים -
מנג'טים מנייר תבנית מאפינס או תבניות פטיפור קטנות בקוטר של 6 ס"מ
8 צפייה בגלריה
עוגיות שקדים מרוקאיות
עוגיות שקדים מרוקאיות
(צילום: יח"צ)
אופן ההכנה:
  1. מכינים את הבצק - מערבבים את כל החומרים של הבצק עד לקבלת בצק חלק ושמים במקרר לחצי שעה.
  2. אחרי הקירור מחלקים את הבצק ל-3 חלקים ומרדדים כל חלק בנפרד במערוך.
  3. מקפלים, מקמחים ומרדדים שוב עד שכל גוש בצק מרודד דק לעובי של מילימטר.
  4. חותכים את הבצק לעיגולים, מקמחים ומכניסים למנג'טים.
  5. מכינים את המילוי - מערבבים את כל מצרכי המילוי (מלבד הסוכריות הצבעוניות) עד לקבלת מסה אחידה.
  6. מוסיפים את המילוי על ידי שקית זילוף או בעזרת כפית, כך שהמילוי ימלא 2/3 מגובה הבצק.
  7. מפזרים מעל את הסוכריות הצבעוניות ואופים בטמפרטורה של 160 מעלות למשך כחצי שעה. מצננים ומגישים.
ביניים
המצרכים:
165 מ"ל שמן 165 גר' סוכר טחון 1 שקית אבקת אפייה 275 גר' קמח 1 כוס שקדים קלויים טחונים (עם הקליפה)
8 צפייה בגלריה
צלחת על שולחן עם מפה ובה עוגיות
צלחת על שולחן עם מפה ובה עוגיות
(צילום: ירון ברנר)
אופן ההכנה:
  1. מכניסים לקערה את כל המרכיבים, ומערבבים היטב עד לקבלת מרקם פירורי.
  2. מהבצק המתקבל יוצרים כדורים קטנים (בגודל של אגוז), מסדרים על תבנית מרופדת בנייר אפייה ומועכים טיפה (שימו לב: יש לשים את הכדורים במרחק של אצבע אחת מהשנייה, מכיוון שהם תופחים בתנור וגם על מנת שלא ידבקו זה לזה).
  3. אופים בתנור שחומם מראש ל-160 מעלות במשך כ-25-20 דקות, עד להזהבה קלה.
ביניים
רוני ונציה
המצרכים (לכ-6 עוגיות):
4 כפיות תימין טרי, קצוץ דק 2 כפיות אורגנו טרי (או רוזמרין), קצוץ דק 300 גר' (כ-2 כוסות ועוד כף) קמח, מנופה 150 גר' גבינת פקורינו קשה ויבשה (או פרמזן), מגוררות דק 225 גר' חמאה קרה, חתוכה לקוביות 1/4 כפית מלח
כלים - 2 תבניות שטוחות, מרופדות בנייר אפייה
8 צפייה בגלריה
(צילום: צביקה טישלר)
אופן ההכנה:
  1. בקערה קטנה שמים 2 כפיות תימין קצוץ ומניחים בצד. שמים את שאר התימין בקערת המיקסר עם כל שאר המרכיבים, ומערבלים במהירות בינונית, בעזרת וו הגיטרה, עד לקבלת כדור בצק.
  2. מחלקים את הבצק ל-3 חלקים שווים, ומעל למשטח מקומח מעצבים כל חתיכה לגליל בקוטר של כ-3 וחצי ס"מ. מפזרים את התימין שנשאר בקערה בצד מעל למשטח, ומגלגלים גליל מעל עד שהוא כולו מצופה בתימין. עוטפים את הגלילים ביריעת ניילון, ומניחים לשעה במקרר.
  3. לפני האפייה מחממים את התנור ל־175 מעלות. מוציאים את הגלילים מהמקרר, מסירים את יריעת הניילון ובעודם קרים, פורסים כל גליל לפרוסות בעובי של כ-8 מ"מ. מניחים את הפרוסות בתבנית במרווחים של 2-1 ס"מ. אופים כ־9 דקות עד שהן בצבע זהוב בהיר מאוד. מצננים בתבנית על רשת צינון מלא.
  4. לעוגיות מרובעות - לאחר קירור הגליל לפי ההוראות מניחים על משטח עבודה, ובעודו קר, מיישרים את הדפנות בסכין גדולה וחדה לקבלת תיבה מלבנית, ופורסים לריבועים.
  5. לעוגיות משולשות - מגלגלים את הבצק לגליל, עוטפים בניילון נצמד ומעצבים בידיים לבלוק משולש. מסירים את הניילון, מגלגלים בתימין, עוטפים, מקררים שעה ואז פורסים למשולשים.
ביניים
המצרכים (כ-16 יחידות):
3/4 כוס חמאה 1/4 כוס סוכר 2 כפות מים 3-4 טיפות מי ורדים 1 חלמון מביצה L 1/2 כוס קמח לבן 3/4 כוס קמח אורז לבן + קמח לקימוח 1/2 כפית הל טחון 1/2 כפית מלח גס 2 כפות פרג (לקישוט, לא חייבים)
אופן ההכנה:
  1. מחממים את התנור ל-170 מעלות. מרפדים תבנית בנייר אפייה.
  2. ממיסים את החמאה בסיר קטן. מביאים לכמעט רתיחה ומנמיכים את האש. מבשלים תוך כדי ערבוב עד שהחמאה מקבלת צבע חום זהוב וארומה אגוזית (7-5 דקות). מעבירים את החמאה המומסת לכלי אחר, כך שמוצקי החלב שהשחימו ושקעו לקרקעית נשארים בסיר. שומרים בצד את החמאה המומסת עד לשימוש.
  3. בסיר קטן אחר, שמים את הסוכר ואת המים ומחממים עד להמסה של הסוכר. מכבים את האש ומניחים לתערובת להתקרר מעט. מוסיפים את מי הוורדים ומערבבים. מעבירים לקערה גדולה.
  4. מוסיפים את החלמון לסירופ הסוכר וטורפים עד לקבלת סירופ בהיר וסמיך מעט. יוצקים פנימה את החמאה בזרם דק, תוך כדי טריפה מתמדת.
  5. מערבבים בקערה אחרת את יתר המרכיבים ומאחדים בין התערובות.
  6. מחלקים את הבצק ל-16 חלקים ומגלגלים כל חלק לכדור. מניחים את הכדורים בתבנית במרחק של 3 ס"מ ביניהם. מקשטים בזרעי פרג, מפדרים את הכדורים בקמח אורז ומשטחים אותם עם פטיש שניצלים (תחתית של כוס מעניינת או אפילו רשת מתכת) עד שהן בעובי של כחצי ס"מ.
  7. אופים 18-16 דקות. מצננים על רשת ושומרים במיכל אטום עד 3 ימים.
ביניים
המצרכים (כ-40 עוגיות):
150 גר' חמאה רכה 1/2 כוס סוכר חום 1 כפית תמצית וניל קליפה מגוררת מתפוז אחד קליפה מגוררת מלימון אחד 2 ביצים 1/2 2 כוסות קמח 1 שקית אבקת אפייה 1/2 כפית אבקת סודה לשתייה 3 כפות ברנדי 1/2 כוס פיסטוקים, קלופים וקצוצים גס 1/2 כוס שקדים, קצוצים גס (או מקלות שקדים)
אופן ההכנה:
  1. מחממים את תנור ל-180 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה.
  2. שמים בקערת המיקסר עם וו גיטרה את החמאה והסוכר ומעבדים עד לקבלת משחה אחידה.
  3. מוסיפים את הווניל ואת הקליפה המגורדת ומעבדים כ-2 דקות עד לפיזור אחיד.
  4. מוסיפים ביצה אחת ומעבדים עד להטמעתה. מוסיפים את הביצה השנייה וממתינים להטמעתה גם כן.
  5. מוסיפים את יתר המרכיבים ומעבדים עד לקבלת תערובת אחידה. מחלקים את הבצק לשניים ויוצרים כיכר באורך 30 ס"מ מכל מחצית.
  6. מניחים בתבנית ואופים כחצי שעה. מנמיכים את הטמפרטורה ל-150 מעלות.
  7. מוציאים ומצננים לחלוטין. פורסים לפרוסות דקות ומסדרים אותן על התבנית. אופים 25 דקות נוספות עד להזהבה. מוציאים, מצננים ומגישים.
ביניים
נעמה רן
המצרכים (15 עוגיות בקוטר 5 ס"מ):
200 גר' חמאה, קרה או בטמפרטורת החדר, חתוכה לקוביות 1/2 כוס (65 גר') אבקת סוכר 1 שקית (10 גר') סוכר וניל קורט מלח 1/4 כוס (35 גרם) קורנפלור או קמח אורז 3/4 1 כוסות (245 גרם) קמח
לציפוי - 100 גר' שוקולד מריר או חלב
למלית - 3/4 כוס חמאת בוטנים (מכל סוג) 1/2 כוס דבש
8 צפייה בגלריה
עוגיות סנדוויץ'
עוגיות סנדוויץ'
(צילום: דניאל לילה, נעמה רן)
אופן ההכנה:
  1. שמים את החמאה ואבקת הסוכר במעבד מזון עם להב המתכת (או במערבל עם וו גיטרה) ומעבדים כ־2 דקות לקרם אחיד ואוורירי. עוצרים. מוסיפים את סוכר הווניל, המלח והקורנפלור (או קמח האורז) ומעבדים 2 דקות, עד שהמרקם אחיד. עוצרים. מוסיפים את הקמח ומעבדים מעט ככל שניתן, רק עד שנוצר גוש בצק אחיד. אוספים את הבצק לכדור ופוחסים קצת. עוטפים בניילון נצמד ומאחסנים במקרר 30 דקות (ועד יום לכל היותר).
  2. פורשים נייר אפייה על משטח העבודה ובוזקים עליו (רצוי במסננת) שכבת קמח. מניחים עליו את הבצק ומרדדים במערוך מקומח לעלה בעובי 4 מ"מ. טובלים חותכן בקמח וקורצים 30 עיגולים (גם משאריות הבצק, שאוספים ומרדדים שוב). מעבירים את נייר האפייה עם עיגולי הבצק לתבנית ומאחסנים במקרר 30 דקות, להתייצבות.
  3. מחממים את התנור ל־170 מעלות.
  4. מוודאים שהעוגיות מרוחקות זו מזו (מרווח של כ־1 ס"מ ביניהן) ואופים 20-17 דקות, עד ששולי העוגיות מזהיבים מעט. מוציאים ומניחים לצינון.
  5. מכינים את הציפוי - ממיסים את השוקולד בעדינות (במיקרוגל או בסיר אדים כפול) לקרם חלק. מורחים מחצית מהעוגיות בשוקולד המומס ומאחסנים במקרר או במקפיא, 10–15 דקות, עד שהשוקולד מתקשה.
  6. מכינים את המלית - מערבבים בקערית את חמאת הבוטנים והדבש. אם רוצים, מעבירים לשק זילוף. מזלפים או מורחים בסכין כף גדושה מהמלית במרכז כל עוגייה ללא ציפוי. מכסים בעוגיות עם ציפוי השוקולד. מגישים.
ביניים
המצרכים (18-16 עוגיות קטנות):
4 כפות גדושות חמאת בוטנים טבעית 100% ללא תוספת סוכר ומלח 4 כפות גדושות טחינה גולמית 4 כפות קמח תופח 1 ביצה 2 כפות סילאן מעט סוכר חום, לא חייבים
8 צפייה בגלריה
עוגיות טחינה
עוגיות טחינה
(צילום: shutterstock)
אופן ההכנה:
  1. מחממים את התנור ל-180 מעלות, מרפדים תבנית בנייר אפייה.
  2. מערבבים בקערה את כל המרכיבים, למעט הסוכר החום, עד ליצירת בצק רך ואחיד.
  3. בוצעים חתיכות מהבצק ומגלגלים אותן לצורת כדורים. משטחים אותן מעט ומניחים בתבנית.
  4. מפזרים מעל מעט סוכר חום (אם רוצים) ומכניסים לתנור.
  5. אופים 15-10 דקות עד שהן משחימות מעט ומתייצבות.