ביניים
חיים כהן
המצרכים (ל-4 סועדים):
1 עוף שלם גדול 4 עגבניות בינוניות, חצויות לחצי 5 בצל קטן, חצוי לחצי 2 שומר, חצויים לחצי 1 פלפל ירוק חריף 3 קישואים בינוניים, חצויים לחצי 3 פרוסות לחם בעובי 2 ס"מ מעט שמן זית מעט מלח ענף מרווה
למילוי – 3 תפוחי אדמה בינוניים 2 כפות מלח גס חופן עלי פטרוזיליה, קצוצים 1/2 שן שום, כתושה גרידת לימון 1/2 לימון, סחוט למיץ
9 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)
אופן ההכנה:
  1. מחממים תנור לחום גבוה של 250 מעלות. מניחים בתבנית שתי כפות מלח גס ועליהם את תפוחי האדמה. מכניסים לתנור לשעה, או עד שתפוחי האדמה רכים וצרובים. הרעיון הוא להעניק לתפוחי האדמה את הטעם החרוך שמזכיר מדורה.
  2. כשתפוחי האדמה מוכנים מקררים מעט, מקלפים, וחותכים לקוביות של 2 ס"מ. מכניסים את תפוחי האדמה לקערה ומתבלים – שמן זית, מלח, פטרוזיליה, שום, גרידת לימון. מערבבים היטב.
  3. ממליחים מעט את בטן העוף, סוחטים פנימה חצי לימון ומשפשפים את הדפנות. ממלאים את הבטן בתפוחי האדמה. זה בסדר אם צריך לדחוס אותם פנימה.
  4. קושרים את הרגליים של העוף, אפשר גם בחוט תפירה אם אין חבל קשירה ייעודי.
  5. מושחים את העוף מבחוץ בחצי הלימון שסחטתם, ומשפשפים היטב את העור. מזליפים שמן זית ומעסים את העוף. ממליחים ומניחים בתבנית.
  6. מסדרים את כל הירקות סביב העוף שבתבנית. את הלחם מסדרים בין העגבניות לשאר הירקות. מזליפים מעל שמן זית וממליחים. מעל הירקות מניחים ענף עלי מרווה.
  7. מכניסים לתנור לחום של 130 מעלות למשך שעה. אחרי שעה מעלים את הטמפרטורה ל- 170 מעלות למשך חצי שעה, עד לקבלת צבע חום-זהוב יפה.
  8. מעבירים את הירקות לצלחת הגשה. מפרקים את העוף בצלחת נפרדת ומעבירים את חלקיו לאותה צלחת הגשה.
ביניים
ירון קסטנבוים
המצרכים:
1 תרנגולת במשקל 1.5 ק"ג 1 חבילת תימין ריחני 4 כפות דבש איכותי 1/4 כוס שמן זית 1 לימון צהוב, פרוס לפרוסות בינוניות 1 פלפל ירוק חריף, פרוס לפרוסות בינוניות מעט פלפל שחור גרוס מעט מלח גס
9 צפייה בגלריה
עוף בלי עצמות
עוף בלי עצמות
(צילום: ירון ברנר)
אופן ההכנה:
  1. מתבלים את העוף בכל התבלינים, למעט מלח, מבפנים ומבחוץ. מניחים על מגש, מכסים ומכניסים למקרר - עדיף לילה שלם, אפשר גם שעתיים.
  2. מחממים גריל פחם או מחבת צלייה לחום בינוני. מוציאים את העוף מהמקרר, מעסים אותו בנוזלי המרינדה ופרוסות הלימון, משפדים אותו לרוחבו באמצעות שני שיפודי עץ (מתחת לכנפיים ודרך השוקיים.
  3. מתבלים במלח גס (זיכרו שהעוף כבר מומלח). צולים את העוף כ- 6-7 דקות מכל צד, או עד שהוא צלוי במפנים. אם השתמשתם במחבת אז צלו את העוף עד להשחמה, ולאחר מכן העבירו לתנור אשר חומם מראש לטמפרטורה של 200 מעלות על פונקציית טורבו, כ-12 דקות נוספות לסיום הצלייה.
  4. מומלץ להגיש לצד ירקות צלויים בגריל או בתנור כדוגמת בצלים, עגבניות ופלפלים צבעוניים.
ביניים
רפי כהן
המצרכים:
500 גר' עוף טחון טרי 3 בצלים בינוניים, קצוצים דק 1/2 כוס פטרוזיליה, קצוצה דק 3 שיני שום, קצוצות 1 פלפל ירוק, נקי מגרעינים וקצוץ 4 כפות פרורי לחם 1 ביצה מלח פלפל לבן גרוס או שחור 2 כפות שמן זית
לטיגון - שמן תירס או חמניות 4 חלבוני ביצה 1 כוס קמח תירס 2 כפות קמח חיטה
לבישול - 1/2 כוס מיץ לימון 1/2 כוס שמן זית 6 שיני שום, חצויות מלח ופלפל 2 ענפי טימין
אופן ההכנה:
  1. מכינים את הקציצות - מערבבים היטב את כל המרכיבים בקערת ערבוב ובעזרת כפות הידיים. מכסים ומצננים במקרר למשך 30 דקות.
  2. יוצרים בעזרת כפות ידיים משומנות קציצות מהודקות ושטוחות.
  3. טורפים את חלבון הביצה היטב. מערבבים את קמח התירס עם קמח החיטה. טובלים כל קציצה בחלבון ביצה בשכבה דקה ואז בתערובת הקמח מכל הצדדים.
  4. מחממים במחבת רחבה שמן תירס בגובה 1/2 ס"מ ומטגנים את הקציצות משני הצדדים עד להזהבה. מעבירים לנייר סופג.
  5. יוצקים לסיר רחב כוס מים אחת, שמן זית, שום, טימין, מיץ לימון, מלח ופלפל ומביאים לרתיחה. מוסיפים את הקציצות, מנמיכים להבה ומבשלים 20 דקות. מכבים את הלהבה ומניחים לחצי שעה לפני שמגישים.
ביניים
שאול בן אדרת
המצרכים:
10 שוקי עוף
לרוטב טריאקי - 200 מ"ל רוטב סויה באיכות טובה 800 מ"ל מים 10 שיני שום פרוסות 2 כפות שורש ג'ינג'ר קצוץ
לבלילת הטמפורה - 1 כוס קמח 1 כוס קורנפלור 1 כף שומשום שחור 1 כפית מלח 1 כף שומשום קלוי 200 גר' מי סודה קרים מאוד 1 כפית פפריקה אדומה
9 צפייה בגלריה
עוף בטריאקי, שאול בן אדרת
עוף בטריאקי, שאול בן אדרת
(צילום: ירון ברנר)
אופן ההכנה:
  1. מניחים את כל מרכיבי הטריאקי בסיר ומביאים לרתיחה.
  2. מניחים את שוקי העוף בסיר עם רוטב הטריאקי ומבשלים כ-10 דקות עד שהעוף שכמעט מוכן.
  3. מוציאים את השוקיים ומצננים מעט, ממשיכים לצמצם את הרוטב עד להסמכה.
  4. מערבבים את מרכיבי בלילת הטמפורה הקרה, מצפים את העוף היטב ומטגנים כ-4 דקות עד הזהבה ופריכות.
  5. מגישים עם רוטב טריאקי מצומצם מעל.
ביניים
נופר זוהר
המצרכים:
4 שוקי עוף עם עור (כ-600 גרם) 1 כף סוכר חום 5 פלפל שושקה מתוק יבש 3-4 חתיכות לימון כבוש או כף מחית לימון כבוש שאפשר לקנות בצנצנת 1 כף מלח ים אטלנטי 1 כפית כורכום ¼ כפית פלפל שחור ¼ כפית משייה, טחונה 1 כפית זרעי כוסברה גרוסים במכתש ועלי 5 שיני שום, שבורות צרור פטרוזיליה טרייה 1 כוס מים להגשה - מיץ מ-½ לימון טרי
9 צפייה בגלריה
נופר זוהר - עוף
נופר זוהר - עוף
(צילום: נופר זוהר)
אופן ההכנה:
  1. מטגנים את הפלפלים היבשים ומוסיפים את השום.
  2. במחבת נפרדת צורבים את העוף עד להזהבה ומוסיפים לו משייה, כורכום, מלח ופלפל.
  3. מעבירים את העוף לסיר עם הפלפלים, מוסיפים כוס וחצי מים ומבשלים על להבה נמוכה בין שעה לשעה ורבע עד שמתרכך ומתפרק מהעצמות.
  4. רבע שעה לפני הסוף מוסיפים פטרוזיליה קצוצה, לימון כבוש ומיץ לימון.
ביניים
נופר זוהר
המצרכים:
300 גר׳ ארטישוק ירושלמי שטוף וחתוך לרבעים 5 שיני שום, שבורות 3 פלפל שושקה מתוק מיובש 1 פלפל ירוק חריף (לפי טעמכם האישי) ¼ כפית תבלין משייה ¼ כפית פלפל שחור 2 עלי דפנה 3 גרגרים של פלפל אנגלי 1 פחית עגבניות מרוסקות 2 כפות משחת רסק עגבניות 1 כף פפריקה מרוקאית מתוקה בשמן 1 כפית סוכר 600 גר' שוקי עוף עם העור
9 צפייה בגלריה
נופר זוהר - עוף
נופר זוהר - עוף
(צילום: נופר זוהר)
אופן הכנה:
  1. צורבים את העוף (בלי להוסיף שמן למחבת, השומן של העוף מספיק) עד להשחמה, תוך כדי מתבלים במלח ובפלפל.
  2. שמים בסיר (עדיף סיר לחץ אם יש לכם בבית כי זה מקצר את משך הבישול ונותן טעם עמוק וייחודי) את העוף, מוסיפים שום, עגבניות מרוסקות וארטישוק. מוסיפים 2 כוסות מים וסוגרים עם מכסה.
  3. מבשלים על להבה נמוכה כ-40 דקות (אם זה בסיר לחץ) או עד שהעוף ממש רך.
ביניים
רפי כהן
המצרכים (ל-8 סועדים):
6-8 יחידות כרעיים, חתוכות לשוק וירך 15 לפתות קטנות, קלופות וחצויות לשניים 6 בצלים קטנים, קלופים וחצויים לשניים 2 בצלים לבנים, קלופים וקצוצים דק 5 שיני שום, קצוצות 1 כוס קמח 1/2 כף מלח 1/2 כף פלפל שחור גרוס 1/2 כפית פלפל סודאני גרוס או שאטה (לא הכרחי) 600 מ"ל מים
לטיגון - 1/2 ליטר שמן זית או שמן תירס
9 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)
אופן ההכנה:
  1. מחממים בסיר רחב ועמוק 1/2 כוס שמן זית. מוסיפים את הבצל ומאדים עד להזהבה. מוסיפים את השום, השאטה, הפלפל השחור ומאדים עוד חצי דקה תוך כדי ערבוב. מוסיפים את המים, מביאים לרתיחה, מכסים ומנמיכים את הלהבה.
  2. טיגון - מחממים שמן בסיר טיגון עד לטמפרטורה של 180 מעלות. ממליחים ומפלפלים את נתחי העוף, טובלים בקמח ומטגנים משני הצדדים עד להשחמה יפה. מסננים ומניחים בצד. מטגנים את חצאי הבצל והלפת עד להזהבה, ומוציאים מהשמן.
  3. מוסיפים את העוף והלפת והבצל המטוגן לסיר, מביאים לרתיחה, מנמיכים להבה, מכסים ומבשלים כשעה וחצי. מדי פעם יוצקים מהנוזלים על העוף.
ביניים

ליאור רפאל

המצרכים:
2 חצי עוף 1/2 כוס טחינה גולמית, מעורבבת במים ומתובלת בלימון ומלח, לפי העדפתכם לכרובית - 1 ראש כרובית מפורק לפרחים מעט שמן זית חופן פטרוזיליה, קצוצה 1 שן שום, כתושה מיץ מלימון אחד מלח ופלפל
9 צפייה בגלריה
ליאור רפאל חצי עוף
ליאור רפאל חצי עוף
(צילום: ליאור רפאל)
אופן ההכנה:
  1. חותכים את העוף באמצע, כך שלכל מנה יהיה חזה שוק וירך מחוברים. מורחים בנדיבות בשמן זית טוב, פזרו קצת ראס אל חנות, מכסים בנילון נצמד ושמים במקרר ללילה (אפשר גם רק שעתיים).
  2. מכינים את הכרובית - מחממים תנור ל-180 מעלות. בשלו את הכרובית במים רותחים עד שהיא כמעט מבושלת (אבל עדיין לא לגמרי). מוציאים לקערת ערבוב, והשקו אותה בשמן זית. מעבירים למגש מכוסה בנייר אפיה ומכניסים לתנור, עד שהיא מזהיבה. מוציאים ומערבבים ישר עם השום, הפטרוזיליה ומיץ הלימון, ושמים בצד.
  3. מכינים את העוף - מחממים גריל או מחבת פסים, אבל בכל מקרה זכרו שהעור של העוף צריך חריכה של אש.
  4. מתבלים את העוף. מניחים את העוף כשצד העור על הגריל, וצולים בערך שלוש דקות. מסובבים ב-45 מעלות, וצולים עוד שלוש דקות. הופכים לצד השני וצולים כחמש דקות נוספות.
  5. מורידים מהלהבה ונותנים לעוף לנוח בצד כמה דקות.
  6. מעבירים לצלחת ומגישים יחד עם הכרובית והטחינה.
ביניים
חיים כהן
המצרכים (ל-4 סועדים):
4 אונות של חזה עוף (2 חזות עוף שלמים), בגודל בינוני-גדול 1/2 ק"ג ברוקולי 1/2 ק"ג שעועית ירוקה 1 שן שום, כתושה 1 בצל ירוק קצוץ 1 בצל סגול בגודל בינוני, פרוס לחצי ירח 1 כוס עגבניות שרי תמר, חצויות לשניים 1 פלפל ירוק חריף, קצוץ לטבעות (לפי הטעם) 1 כוס עשבי תבלין (נענע, פטרוזיליה, כוסברה ומעט ריחן), מופרדים לעלים בודדים
למרינדה - 1/2 כוס שמן זית 1 לימון, סחוט למיץ 3 כפות עלי אורגנו, קצוצים מעט מלח
9 צפייה בגלריה
סלט עוף, חיים כהן
סלט עוף, חיים כהן
(צילום: ירון ברנר)
אופן ההכנה:
  1. מערבבים בקערה את כל חומרי המשרה. מכניסים אותם לשקית ניילון יחד עם חזות העוף, סוגרים את השקית ומנערים היטב, עד שהמרינדה עוטפת את כל חזה העוף. מכניסים למקרר לשעתיים.
  2. מחממים שמן במחבת. מוציאים את החזות מהמקרר, וצולים אותם על הצד של העור, על להבה בינונית, עד לקבלת צבע זהוב יפה של העור, כשתיים-שלוש דקות.
  3. מוציאים את החזה מהמחבת ומעבירים לתנור לכעשר דקות על חום של 200 מעלות. מוציאים ומניחים בצד למנוחה.
  4. חולטים את הברוקולי ואת השעועית. אני אוהב ירקות חלוטים רכים, אבל כל אחד יכול לחלוט אותם לפי טעמו.
  5. מוציאים את הירקות מהמחבת, מעבירים אותם לקערה, מתבלים במיץ לימון, שום ומלח. מוסיפים את חופן העלים הירוקים ואת העגבניות, ומערבבים.
  6. פורסים את חזה העוף לאורך או לרוחב.
  7. מעבירים את חזה העוף לקערת הסלט, מערבבים, מתבלים ומגישים.
ביניים
רועי אברהם
המצרכים (ל-8 מנות):
8 כרעי עוף 1/3 כוס סויה 1/3 כוס דבש 1/4 כוס יין לבן מיץ וקליפה מ-2 לימונים 4 שיני שום קצוצות דק 3 ס"מ ג'ינג'ר טרי, מגורר חתיכה קטנה של שורש כורכום טרי מגורד (אפשר להחליף ב-1 כפית אבקת כורכום) 8 חתיכות תפוח מיובש 4 תפוחים ירוקים 8 תפוחי אדמה, מקולפים וחתוכים לקוביות של 2X2 מלח, פלפל פפריקה מתוקה שמן זית
9 צפייה בגלריה
כרע עוף בסויה
כרע עוף בסויה
(צילום: עידו ארז)
אופן ההכנה:
  1. חותכים 5-4 חריצים בכל כרע.
  2. מערבבים את הכרעיים עם כל החומרים מלבד תפוחי האדמה. משרים לכמה שעות (אפשר גם יום שלם).
  3. שמים את תפוחי האדמה בתבנית צלייה גדולה. מתבלים במלח, פלפל, שמן זית ומעט פפריקה וכורכום.
  4. מניחים את הכרעיים עם כל הנוזלים ותפוחי העץ. מזלפים עוד קצת שמן זית מלמעלה.
  5. מכסים בנייר כסף, וצולים בתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 180 מעלות במשך כ-3/4 שעה.
  6. מסירים את נייר הכסף, מעלים את טמפרטורת התנור ל-200 מעלות וצולים עוד 15-10 דקות עד שהעוף ותפוחי האדמה מושחמים.