סופגניות ללא גלוטן

המצרכים (ל-15 יח' מיני סופגניות):
2 ביצים 1 שקית סוכר וניל 1 אבקת אפייה 1 כפית תמצית וניל 6 כפות סוכר 2 גביעי שמנת חמוצה או גביע אשל (ככול שאחוזי השומן יותר גבוהים, כך הטעם יהיה עשיר יותר) 1/5 2 כוסות קמח רב תכליתי ללא גלוטן (כל סוג של קמח רב תכליתי יעשה כאן את העבודה) 1 בקבוק שמן שלם (לא שמן זית)
לציפוי -
3 כפות אבקת סוכר 3 כפות ריבה שאוהבים 3 כפות שוקולד למריחה חופן סוכריות צבעוניות
אופן ההכנה:
  1. יוצקים את בקבוק השמן כולו לתוך סיר בינוני, ומחממים אותו על להבה בינונית (בכדי לא לשרוף את השמן).
  2. בזמן שהשמן מתחמם, מתחילים להכין את הבלילה - מכניסים את כל המרכיבים, למעט הקמח, לתוך מיקסר (אפשר להשתמש במקום במטרפה ידנית) ומערבבים היטב בין 2-1 דקות. מוסיפים את הקמח בהדרגה, וממשיכים לערבב במשך כ-3 דקות עד לקבלת מרקם חלק, אחיד ודביק.
  3. להכנת הסופגניות יש 2 אפשרויות (באפשרות הראשונה, הסופגניות יוצאות עגולות יותר) -
  4. חותכים נייר אפייה לקוביות בגודל אגרוף, ובידיים משמנות יוצרים מתערובת הבצק כדורים בגודל אחיד. כל כדור מניחים על קוביית נייר אפייה, ומעבירים לטיגון בשמן החם יחד עם נייר האפייה (אל דאגה, נייר האפייה ייפרד מהבצק בשמן החם ואפשר יהיה להוציא אותו בקלות).
  5. אפשרות שנייה - בעזרת שתי כפות או בעזרת כף גלידה אחת, יוצרים כדורים מהבלילה וטובלים אותם בשמן החם (שימו לב: אם בחרתם להשתמש בשתי כפות, הקפידו לטבול את הכדורים בשמן בעדינות רבה, והיעזרו בכף השנייה בכדי להוריד את הבלילה לסיר). ניתן להיעזר במזלג כדי להפוך אותן.
  6. ברגע שהסופגניות מתחילות להשחים (שימו לב שלא יישרפו), מוציאים אותן מהסיר בעזרת כף גדולה ומחוררת לתוך קערה עם נייר סופג.
  7. עכשיו מוסיפים את התוספת שאתם אוהבים, מאבקים באבקת סוכר ומגישים. רצוי לאכול אותן כשהן חמות וזמן קצר לאחר הטיגון.