סופגניות ממולאות בשר

המצרכים:
לבשר - 2 ק"ג אסאדו, ללא עצם 1 כפית מלח גס 1 כפית פלפל שחור גרוס 4 ענפי קורנית (טימין) 2 כפות דבש 6 כפות ברביקיו 8 שיני שום כתושות 3 כפות סילאן 2 חבילות עלי רוקט 3 כפות שמן זית
לבצק - 1 ק"ג קמח מנופה 50 גר' שמרים טריים 1.5 כוסות מים פושרים 4 כפות סוכר לבן 3 ביצים L 1 כפית סוכר וניל 4 כפות שמן קוקוס 1 כפית מלח
לאיולי בצל - 4 בצלים, פרוסים דק 5 חלמונים 1 שן שום כתושה 1/2 1 כפות חומץ בן יין לבן 3 כפות חרדל 2 כפות שמן זית 1/2 2 כוסות שמן חמניות
להגשה - חופן רוקט
2 צפייה בגלריה
סופגניות בשר נתח קצבים
סופגניות בשר נתח קצבים
(צילום: סטס קופולו)
אופן ההכנה:
  1. מכינים את הבשר - לוקחים קערה, מכניסים לתוכה את כל המצרכים לבשר (מלבד עלי הרוקט) ומערבבים ליצירת מרינדה. בתבנית נפרדת מניחים את נתח האסאדו, יוצקים עליו את המרינדה תוך כדי עיסוי הבשר להחדרת הטעמים.
  2. מכניסים לתנור למשך 3 וחצי שעות בטמפרטורה של 160 מעלות. בסיום הצלייה מפרקים את הבשר ל"שערות".
  3. מכינים את הבצק - מכניסים לקערה את הקמח, השמרים, הסוכר וסוכר הוניל, מערבבים במערבל על מהירות איטית למשך דקה. מוסיפים את שאר המצרכים וממשיכים את לישת הבצק תוך כדי העלאת מהירות המערבל למשך 3 דקות.
  4. לאחר מכן מניחים את הבצק על שיש מקומח, ומרדדים לעובי של 1.5-2 ס"מ.
  5. בעזרת כוס מדידה חורצים את הבצק למדליונים ומכסים במגבת למשך 10 דקות להתפחה.
  6. בינתיים לוקחים סיר רחב ולא עמוק במיוחד, וממלאים בשמן עד חצי גובה הסיר. מחממים על אש בינונית, ומטגנים את הסופגניות 3-4 דקות מכל צד.
  7. לאחר השחמה של שני הצדדים, מוציאים בזהירות בעזרת כף מחוררת ומניחים על מגש מרופד בנייר סופג.
  8. מכינים את האיולי בצל - מחממים מחבת עם שמן זית על להבה נמוכה ומטגנים את הבצל למשך כחצי שעה עד להשחמת הבצל. ממתינים שהבצל יתקרר ורק אז עוברים לשלב הבא.
  9. טוחנים במעבד מזון את הבצל המטוגן עם יתרת מרכיבי האיולי, מלבד שמן החמניות, עד לקבלת מרקם חלק כמו של מחית.
  10. מזגגים את שמן החמניות באיטיות תוך כדי ערבוב במערבל עד לקבלת קרם אחיד.
  11. מרכיבים את המנה - חוצים את הסופגנייה לרוחב (כמו לחמניית המבורגר). מורחים איולי על שני הצדדים. לוקחים חופן אסאדו מפורק ועלי רוקט וממלאים את הסופגנייה.
2 צפייה בגלריה
סופגניות בשר
סופגניות בשר
(צילופ: סטס קופולו)
המתכון באדיבות צחי אלבז, שף רשת "נתח קצבים"