תתפנקו: לכבוד שבת אין כמו למלא את המטבח בריח של אפייה - טורט מתוק ומלא שוקולד, כזה שכיף לנשנש וגם כיף להגיש אותו לאורחים, ועוגת רד וולווט שהיא רומנטית מאוד וגם יפה מאוד, ואם יש לכם אירוע מיוחד השבת - זאת העוגה שתגישו. שימו לב - את שתי העוגות מומלץ להקפיא, מה שאומר שאתם בהחלט מוכנים לנצח את חום יולי-אוגוסט.

טורט שוקולד עם מוס

המצרכים (ל-6 מנות):
טורט שוקולד - 4 ביצים, מופרדות לחלבונים וחלמונים 1/2 כוס (120 גר') סוכר לבן קורט מלח 3 כפות (35 גר') קמח לבן 4 כפות (40 גר') קורנפלור 3 כפות (35 גר') אבקת קקאו
לשכבת מוס שוקולד חלב - 200 גר' שוקולד חלב 2 מיכלי שמנת להקצפה 38% (250 גר' כל מיכל) 1 מיכל רוטב שמנת 1/2 כף (5 גר') ג'לטין + 25 מ"ל מים
3 צפייה בגלריה
קינוחים אור שפיץ
קינוחים אור שפיץ
(צילום: נמרוד סונדרס)
אופן ההכנה:
  1. מכינים את טורט השוקולד - בקערה מערבבים את הקמח, הקורנפלור והקקאו. בקערה נפרדת מערבבים באמצעות מטרפה את החלמונים והמלח, ובקערת המיקסר מקציפים במהירות גבוהה את החלבונים והסוכר הלבן עד ליצירת קצף יציב.
  2. מחממים תנור לטמפרטורה של 210 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה. משמנים קצת את הנייר.
  3. מערבבים את החלבונים עם קערת החלמונים באמצעות לקקן ומוסיפים את תערובת החומרים היבשים. בתנועות קיפול עדינות, הופכים את הכול לתערובת אחידה.
  4. מעבירים את התערובת לתבנית האפייה ומשטחים באמצעות כף לעובי של 2 ס"מ.
  5. מכניסים לתנור למשך 8-10 דקות, עד שהעוגה מקבלת גוון שזוף ומתייצבת, אך עדיין רכה. לאחר צינון, קורצים לעיגולים בקוטר 8 ס"מ.
  6. מכינים את מוס השוקולד - מערבבים את הג'לטין והמים ומניחים בצד. במקביל, מרתיחים בסיר קטן מיכל אחד (250 גר') של שמנת להקצפה 38% ושופכים מעל השוקולד, עד לקבלת מסה אחידה.
  7. מחממים במיקרוגל במשך 10 שניות את הג'לטין ומחברים אותו לתערובת השוקולד ורוטב השמנת. את המיכל הנותר (250 גר') של שמנת להקצפה 38%, מקציפים למרקם רך ומחברים בינו למסת השוקולד באמצעות לקקן בתנועת קיפול.
  8. מרכיבים את הקינוח - גוזרים שקף בגובה 7 ס"מ להרכבת צורת העוגה. מניחים שכבה של טורט השוקולד שקרצנו באמצעות רינגים בקוטר 8 ס"מ ומעליו מזלפים שכבת מוס, לאחר מכן שכבה נוספת של טורט השוקולד ושוב שכבת מוס. מקפיאים למשך הלילה.
  9. להגשה - מוציאים את העוגה מהמקפיא, מוזגים שמנת, פורסים ומגישים.
3 צפייה בגלריה
אור שפיץ
אור שפיץ
אור שפיץ: ורוד זה טעים
(צילום: רפי דלויה)

רד וולווט

המצרכים (ל-6 מנות):
לעוגה אדומה - 160 גר' חמאה רכה 1/2 כוס שמנת להקצפה 38% 1 שקית אבקת סוכר 3 ביצים 1/3 1 כוס קמח לבן 1 כפית אבקת קקאו 1 שקית אבקת אפייה 1/2 כפית צבע מאכל אדום
למילוי - 100 גר' שוקולד לבן 500 גר' גבינת שמנת 30% 1 כוס אבקת סוכר 1/2 שקית (8 גר') ג'לטין מומס ב-40 מ"ל מים קרים 2 מיכלי שמנת להקצפה 38% (250 גר' כל מיכל) 2 כפות אינסטנט פודינג בטעם וניל
לציפוי וקישוט - 1 מיכל רוטב שמנת 2 טיפות וניל
3 צפייה בגלריה
קינוחים אור שפיץ
קינוחים אור שפיץ
(צילום: נמרוד סונדרס)
אופן ההכנה:
  1. מכינים את העוגה האדומה -מחממים תנור לחום של 165 מעלות. בקערת מיקס עם וו גיטרה, מערבלים את החמאה ואבקת הסוכר לתערובת תפוחה ואחידה. לאחר מכן, מוסיפים את הביצים וממשיך לערבב. בקערה נפרדת, מערבבים יחד את כל המרכיבים היבשים.
  2. מוסיפים חצי כפית צבע מאכל אדום לשמנת להקצפה 38% ומערבבים. לאחר מכן, מוסיפים אל קערת המיקסר בהדרגה את תערובת היבשים ואת השמנת להקצפה ומערבבים עד לקבל תערובת אחידה.
  3. משטחים את התערובת בתבנית מלבנית (30/40 ס"מ) ואופים בתנור במשך 20 דקות. מצננים היטב לפני הרכבת העוגה.
  4. מכינים את הקרם - ממיסים בבן מארי או באמצעות המיקרוגל את השוקולד הלבן. מערבבים את גבינת השמנת עם הסוכר ולאחר מכן, מערבבים פנימה את השוקולד המומס.
  5. לאחר שממיסים את הג'לטין במים קרים, מחממים אותו במשך 10 שניות במיקרוגל או בבן מארי, עד שהוא נמס ללא גושים, ומוסיפים אותו תוך כדי ערבוב, לתערובת הגבינה.
  6. מקציפים בנפרד את השמנת המתוקה והפודינג לקצפת יציבה ומקפלים לתוך הגבינה.
  7. מרכיבים את העוגה - באמצעות רינג, קורצים עיגולים מהעוגה (לכל עוגה אישית - 2 עיגולים) ומניחים שקף מסביב לכל רינג. מעבירים את הקרם אל שק זילוף, ובכל רינג מסדרים עיגול מהעוגה, מעליו מזלפים מהקרם ומניחים עיגול עוגה נוסף ומזלפים שוב.
  8. מיישרים את העוגה באמצעות פלטה ומכניסים להקפאה למשך 4 שעות.
  9. להגשה - מוציאים את העוגה מהמקפיא, מוזגים מעל שמנת מתוקה, מתבלים בוניל, פורסים ומגישים.
המתכונים באדיבות אור שפיץ ויטבתה