אוזני המן תמרים בצ'יק צ'ק

המצרכים (ל-10-12 יחידות): 1 כוס קמח לבן (160 גר') 1/4 כפית אבקת אפיה 1/4 כוס אבקת סוכר או סוכר לבן 70 גר' חמאה או מחמאה רכה בטמפרטורת החדר 1 חלמון ביצה
למילוי - ממרח תמרים מוכן (אפשר לקנות בסופרים) לקישוט - אבקת סוכר (לא חובה)
3 צפייה בגלריה
אוזני המן מאפה נאמן
אוזני המן מאפה נאמן
(צילום: נאמן סטודיו)
אופן ההכנה:
  1. מכניסים לתוך קערה רחבה את הקמח ואת אבקת האפייה. מערבבים קלות ולאחר מכן מוסיפים סוכר, חמאה וחלמון ביצה ומערבבים. לשים בעזרת הידיים עד לקבלת בצק אחיד. במידה שהבצק יבש ופירורי, מוסיפים מספר כפות מים בהדרגה ולפי הצורך.
  2. בינתיים מחממים תנור ל-180 מעלות ומרפדים את תבנית התנור בנייר אפייה.
  3. מכינים את הבצק - לוקחים מעט קמח ומפזרים על משטח עבודה ומרדדים את הבצק לעלה דק בעובי של כ-3-4 מ"מ.
  4. קורצים עיגולים בעזרת רינג או כוס רחבה ברוחב של כ-7-9 ס"מ. בעזרת שתי כפיות, מניחים כמות של כחצי כפית ממרח תמרים במרכז כל עיגול.
  5. סוגרים כל עיגול בצורת משולש ומהדקים היטב את השוליים אחרת הבצק יפתח בבזמן האפייה. מניחים על נייר אפייה ומכניסים לתנור שחומם מראש למשך 18 דקות, עד שהבצק מעט זהוב בשוליים. נותנים לאוזני המן להצטנן ומפזרים מעל אבקת סוכר לקישוט.

אוזן המן במילוי ריבת חלב ושוקולד

המצרכים (ל-35-40 יחידות): 700 גר' קמח תופח 200 גר' חמאה בטמפרטורת החדר 3/4 כוס אבקת סוכר 4 כפות מיץ תפוזים 1 כפית תמצית וניל 1 ביצה קורט מלח
למלית - 800 גר' ממרח ריבת חלב (אפשר לקנות בסופר) 200 גר' שבבי שוקולד צ'יפס
להגשה - אבקת סוכר
3 צפייה בגלריה
אוזני המן מאפה נאמן
אוזני המן מאפה נאמן
מימי נאמן שייך
(צילום: נאמן סטודיו)
אופן ההכנה:
  1. בקערת מיקסר עם וו גיטרה מערבבים את הקמח והחמאה כארבע דקות, עד לקבלת תערובת פירורית. לאחר מכן מוסיפים בהדרגה את שאר המרכיבים וממשיכים לעבד עוד כ-4 דקות במהירות בינונית, עד לקבלת בצק אחיד וחלק.
  2. מהבצק יוצרים כדור, עוטפים בניילון נצמד ומעבירים למקרר כשעה על מנת שיתגבש והעבודה תהיה נוחה וקלה יותר.
  3. מחממים תנור ל-175 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה. לאחר כשעה מוציאים את הבצק מהמקרר, מרדדים על משטח מקומח קלות לעלה בעובי 1/2 ס"מ.
  4. לוקחים כוס או קערה וקורצים עיגולים בקוטר של כ-8 ס"מ.
  5. שופכים את ממרח ריבת החלב לקעאה ומערבבים באופן אחיד את שבבי השוקולד צ'יפס בפנים.
  6. בעזרת 2 כפיות מניחים חצי כפית מלית במרכז כל עיגול, מקפלים לצורת משולש ומניחים על תבנית מרופדת בנייר אפייה. מהדקים היטב את קצוות המשולש כדי שלא ייפתחו בעת האפייה.
  7. אופים במשך 16 דקות עד הזהבה קלה. מצננים ולפני ההגשה בוזקים מעל אבקת סוכר.

אוזני המן פרג - הטעם הקלאסי

המצרכים (ל-10 יחידות):
לבצק - 160 גר' קמח לבן רגיל 100 גר' חמאה קרה, חתוכה לקוביות 40 גר' אבקת סוכר קורט מלח 1 כפית תמצית וניל 1 חלמון 1-2 כפות חלב
למלית פרג - 50 גר' סוכר 75 מ"ל חלב 15 גר' (1 כף) חמאה קורט מלח 75 גר' (3/4 כוס) פרג טחון טרי 50 גר' (1/2 כוס) אגוזים טחונים 1 חלמון בגודל L
להגשה - אבקת סוכר
3 צפייה בגלריה
אוזני המן מאפה נאמן
אוזני המן מאפה נאמן
(צילום: נאמן סטודיו)
אופן ההכנה:
  1. מכינים את הבצק הפריך - במעבד מזון עם להב פלדה מערבבים קמח, חמאה, אבקת סוכר, וניל ומלח עד שמתקבלת תערובת פירורית. מוסיפים את החלמון וממשיכים לעבד רק עד שנוצרים גושי בצק. אם הבצק לא מתאחד לגושים גדולים – מוסיפים בהדרגה מעט חלב. מעבירים את גושי הבצק למשטח עבודה מקומח קלות, מאחדים בידיים ויוצרים צורת דיסקית. עוטפים בניילון נצמד ומצננים במקרר במשך כשעה.
  2. מכינים את המלית - בסיר קטן שמים סוכר, חלב, חמאה ומלח ומחממים על להבה בינונית עד שהתערובת מגיעה לסף רתיחה. מוסיפים פרג ואגוזים טחונים ומערבבים היטב עד לקבל מרקם אחיד. מסירים מהאש ומוסיפים חלמון בערבוב מהיר. מצננים את התערובת במשך כשעה בטמפרטורת החדר עד שהיא במרקם של ממרח ומתייצבת.
  3. על משטח מקומח מרדדים את הבצק לעלה בעובי 3-4 מ"מ וקורצים עיגולים בקוטר 7-8 ס"מ.
  4. מניחים בערך כפית ממלית הפרג וסוגרים לצורת אוזן המן. מניחים את אוזני ההמן במרווחים על גבי תבנית תנור מרופדת בנייר אפייה.
  5. מחממים תנור ל-170 מעלות. אופים את האוזני המן במשך 18 דקות עד שהן מזהיבות. מקשטים באבקת סוכר ומגישים.
המתכונים באדיבות מאפה נאמן ומימי נאמן שייך - מתכונאית ומפתחת מוצרים מרשת מאפה נאמן