יש דברים שאף פעם לא נמאס מהם כמו למשל להתרווח על הספה בסוף יום, לקחת ביס מסנדוויץ' מושלם ולצפות בפעם המי יודע כמה בסיינפלד. אם אתם מכירים את כל הפרקים בעל-פה ותמיד חלמתם לאכול את המרק של הסופ נאצי או את כריך חדר המיטות של ג'ורג', עכשיו תוכלו להכין אותם בעצמכם.
ספר מתכונים חדש בשם "סיינפלד: ספר המתכונים הרשמי" נוצר בהשראת המתכונים האהובים מהסיטקום האיקוני של רשת NBC, שפרקיו החוזרים משודרים עד היום. הספר יעלה על מדפי הספרים בארצות הברית ובאונליין באמזון באמצע החודש (מחיר: 31.5 דולר), ויכלול מגוון מתכונים שמתבססים על סצינות קולינריות מהסדרה הפופולרית.
3 צפייה בגלריה
ספר מתכונים סיינפלד
ספר מתכונים סיינפלד
ספר המתכונים של "סיינפלד"
(צילום: יח"צ)
הספר נכתב על ידי ג'ולי טרמיין וברנדן קירבי, זוג סופרים שיצרו בעבר מספר ספרי מתכונים בהשראת סדרות טלוויזיה מוכרות ביניהן "המשרד" ו"על טבעי". אז עד שתצליחו להשיג טעימה מהמרק של הסופ נאצי, הבאנו כאן שני מתכונים מתוך הספר, בשביל שתוכלו להכין בעצמכם בבית את מרק המוליגאטוני (Mulligatawny) של איליין ואת לחם השיפון-שיש שג'רי כל כך אהב. זה הזמן להתחיל לבשל, כדי שלא תצטרכו להסתפק בדגני בוקר.

מרק מולינגאטוני של איליין

זמן הכנה: 20 דקות | זמן בישול: שעה | כמות: 8-10 מנות
איליין זוכה לגירוש מדוכן המרקים על ידי רוקח המרקים הידוע בכינויו ה"סופ נאצי", בשל ניסיונותיה הרשלניים להזמין מרק. אם אתם מכינים את המרק בבית - לא תצטרכו טובות מאף אחד.
המצרכים: 2 כוסות עדשים אדומות מיובשות 12 כוסות ציר ירקות 4 כוסות מים 1 בצל גדול, קצוץ 4 שיני שום גדולות, קצוצות 1 כף ג'ינג'ר טרי, מגורר 2 גזרים בינוניים, קצוצים 2 גבעולי סלרי, פרוסים דק 2 תפוחי גרני סמית', קלופים, מגולענים וקצוצים 1/4 כפית קינמון טחון 1/4 כפית ציפורן טחון 2 כפיות כוסברה טחונה 1 כפית כורכום טחון 1 כפית אבקת קארי 1 כף מלח 1/2 כוס כוסברה קצוצה דק, לקישוט
אופן ההכנה:
  1. שוטפים היטב את העדשים במים צלולים ומנקזים את עודפי הנוזלים.
  2. בסיר גדול מוסיפים את מרק הירקות והמים ומביאים לרתיחה. מוסיפים את העדשים ומבשלים 5 דקות.
  3. מוסיפים את הבצל, השום, הג'ינג'ר, הגזר, הסלרי, התפוחים, הקינמון, הציפורן, הכוסברה, הכורכום, אבקת הקארי והמלח. מביאים שוב לרתיחה ואז מנמיכים את הלהבה. מבשלים כ-45 דקות. הנוזלים בסיר אמורים להצטמצם בכרבע. מוסיפים תבלינים לפי הטעם. מגישים חם מעוטר בכוסברה.

לחם השיפון של גברת צ'ואטה

זמן הכנה: 45 דקות + שעתיים זמן תפיחה | זמן בישול: 40 דקות | כמות: כיכר לחם אחת
אנחנו מתנצלים בפני גברת צ'ואטה - ג'רי אכן גנב את לחם שיפון מהשיש שלה, אבל הנה מתכון ללחם שיפון שתוכלו להכין לבד ולא תצטרכו לגנוב מאף אחד.
3 צפייה בגלריה
ספר מתכונים סיינפלד
ספר מתכונים סיינפלד
(צילום: יח"צ)
המצרכים:
לשיפון הבהיר - 1 כוס מים חמימים 1⁄2 1 כפיות שמרים יבשים פעילים 1⁄2 1 כפיות מלח 1 כף מולסה 1 כף שמן בישול ניטרלי ועוד לקערת התפיחה 1⁄2 1 כוסות קמח לכל מטרה 1⁄2 1 כוסות קמח שיפון
לשיפון הכהה: 1 כוס מים חמימים 1⁄2 1 כפיות שמרים יבשים פעילים 1⁄2 1 כפיות מלח 1 כף מולסה 1 כף שמן בישול ניטרלי ועוד לקערת התפיחה 1⁄2 1 כוסות קמח לכל מטרה 1⁄2 1 כוסות קמח שיפון 2 כפות אבקת קקאו כהה
3 צפייה בגלריה
ספר מתכונים סיינפלד
ספר מתכונים סיינפלד
(צילום: יח"צ)
אופן ההכנה:
  1. להכנת השיפון הבהיר: בקערת המיקסר מערבבים את המים והשמרים ומניחים כ-5 דקות. מוסיפים את המלח והמולסה ומערבבים יחד. שמים את הקערה על המיקסר המצויד עם וו בצק ומוסיפים את השמן, הקמח לכל מטרה וקמח השיפון.
  2. לשים במהירות בינונית, ומקפידים שכל החומרים מתערבבים. ייתכן שיהיה עליכם לעצור את המיקסר ולהפוך את הבצק ביד כדי להבטיח שכל החומרים יתערבבו פנימה. הבצק צריך להיות דביק, לא רטוב. אם הוא רטוב מדי, הוסיפו 1 כף קמח; אם הוא יבש מדי, הוסיפו כף מים.
  3. המשיכו ללוש על מהירות בינונית כ-7 דקות.
  4. משמנים קערה גדולה ומניחים בתוכה את הבצק. יש לוודא שהבצק מצופה בשמן באופן אחיד. מכסים את הקערה בניילון נצמד ומניחים לבצק לתפוח במשך כשעה.
  5. הופכים את השיפון לכהה: שוב מערבבים את המים והשמרים בקערת המיקסר ומניחים לזה לשבת כ-5 דקות. מוסיפים את המלח והמולסה ומערבבים לאיחוד. מתאימים את המיקסר עם וו הבצק ומוסיפים שמן, קמח לכל מטרה, קמח שיפון ואבקת קקאו.
  6. חזרו על השלבים ללישה, שמן ולתת לבצק לתפוח.
  7. להכנת שיפון שיש: מחממים את התנור ל-250 מעלות צלזיוס. מרפדים תבנית בנייר אפייה.
  8. מחוררים כל כדור בצק כדי לשחרר את האוויר. מרדדים את הבצק הבהיר יותר למלבן בגודל 30 על 45 סנטימטר. מרדדים את הבצק הכהה יותר לאותו גודל.
  9. מניחים את הבצק הכהה יותר על הבצק הבהיר יותר, ולאחר מכן בעזרת הידיים, דוחפים את שני הבצקים למטה כדי להצמיד אותם זה לזה.
  10. מרדדים את הבצק המשולב. מכווצים את הקצוות ומגלגלים את הבצק קדימה ואחורה.
  11. מניחים את תפר הלחם המגולגל כלפי מטה על תבנית האפייה. מכסים את הבצק בצורה רופפת בניילון נצמד ומתפיחים כשעה עד להכפלת נפחו.
  12. חותכים נקודות אלכסוניות של 1.5 סנטימטרים בחלק העליון של הכיכר.
  13. מכניסים את הכיכר לתנור ומנמיכים מיד את טמפרטורת התנור ל-220 מעלות צלזיוס.
  14. אופים כ-40 דקות עד להזהבה. מצננים לחלוטין על תבנית האפייה לפני ההגשה.