לפעמים נדמה שבתקופת הקורונה כולם הפכו להיות מומחים לאפייה. תחביב האפייה בימי הסגר הפך להיות נחלתם של רבים, שגילו מחדש את המטבח ואת תנורי האפייה בתקופה הזאת. גם הבלוג של קרן אגם, "נשואה למאפייה", שגשג, ואיתו חשבון האינסטגרם שלה, והיום היא אחת מכוהנות האפייה המובילות בארץ.
לפניכם שלושה מתכונים קלים ולא מאיימים, נטולי טכניקות מסובכות של אופים מקצועיים בקונדיטוריות. במילים אחרות - מי שעדיין לא למד לאפות לא יימצא במתכונים האלה שום סיבה לחטוף פוביה. ויש גם טיפים.
4 צפייה בגלריה
קרן אגם
קרן אגם
(צילום: שניר (סופגי) גואטה, ערוץ האוכל)

עוגת גבינה בחושה

המצרכים (לתבנית 24 ס"מ עגולה מתפרקת): 5 ביצים גדולות 300 גר' סוכר לבן 500 גר' גבינה לבנה 5% 250 מ"ל קרם פטיסייר 100 גר' שמן קנולה ספריי גרידת לימון מחצי לימון 280 גר' קמח לבן 2 כפיות אבקת אפייה 35 גר' קורנפלור
לציפוי - אבקת סוכר
4 צפייה בגלריה
קרן אגם
קרן אגם
(צילום: שניר (סופגי) גואטה, ערוץ האוכל)
אופן ההכנה:
  1. מחממים תנור ל-170 מעלות, משמנים ומרפדים את התבנית בנייר אפייה.
  2. בקערה של המיקסר מקציפים ביצים וסוכר, מורידים את מהירות המיקסר ומוסיפים קרם פטיסייר, גבינה לבנה וגרידת לימון. מקציפים מעט ומוסיפים שמן בזילוף איטי תוך כדי הקצפה.
  3. בקערה נפרדת מערבבים קמח לבן, אבקת אפייה וקורנפלור.
  4. מעבירים את התערובת היבשה למיקסר עד לקבלת בלילה אחידה.
  5. מעבירים את הבלילה לתבנית ואופים כ-40-50 דקטת עד שהעוגה מקבלת צבע שחום יפה וקיסם יוצא עם פירורים לחים עליו.
  6. מצננים היטב ומקשטים באבקת סוכר בעזרת מסננת.

עוגיות שיבולת שועל

המצרכים (ל-24 עוגיות): 1 ביצה 1 כף סוכר חום בהיר 1/4 כוס גבינת גרנה פדנו מגורדת + 3 כפות לפיזור לפני אפייה 100 גר' חמאה מומסת 1/2 1 כוסות קוואקר 1 כף קמח מלא 1 כפית אבקת אפייה 4 כפיות פרג 1 כפית פשתן מעט מלח 1/4 כפית צ'ילי יבש
4 צפייה בגלריה
קרן אגם
קרן אגם
(צילום: שניר (סופגי) גואטה, ערוץ האוכל)
אופן ההכנה:
  1. מחממים תנור ל-180 מעלות.
  2. בקערה טורפים היטב עם מטרפה ביצה, סוכר חום ומלח, עד שמתחילות להופיע בועות קטנות.
  3. מוסיפים את הגרנה פדנו ומערבבים. מוסיפים קמח, אבקת אפייה, אבקת צ'ילי ואת הפרג והפשתן ומערבבים עם מרית.
  4. בקערה נפרדת מערבבים חמאה ושיבולת שועל היטב. מוסיפים את הגרנה פדנו ומאחדים את התערובות לתערובת אחידה.
  5. מרפדים את תבנית התנור בנייר אפייה, יוצקים מהבלילה בעזרת כפית תלוליות (אפשר גם באמצעות כף גלידה קפיצית), ושומרים על רווחים כי העוגיות אמורות להשתטח.
  6. מפזרים גרנה פדנו מעל העוגיות. אופים במשך כ-10 דקות עד להזהבה, מוציאים ומצננים. את העוגיות שומרים בצנצנת ואקום בטמפרטורת החדר עד כארבעה ימים.

קוקילידה

המצרכים (ל-14 יחידות): 95 גר' קמח לבן 2 כפות אבקת קקאו 1 כפית אבקת אפייה 220 גר' שוקולד מריר 60% 1/4 כפית מלח 60 גר' חמאה 2 ביצים בגודל L 100 גר' סוכר לבן 100 גר' סוכר חום בהיר 1 כפית תמצית וניל 1/2 כוס שוקולד צ'יפס 66%
לגלידה - 2 מיכלי שמנת מתוקה 38% 1 פחית חלב מרוכז
4 צפייה בגלריה
קרן אגם
קרן אגם
(צילום: שניר (סופגי) גואטה, ערוץ האוכל)
אופן ההכנה:
  1. מחממים תנור ל-180 מעלות ומרפדים תבנית תנור בנייר אפייה.
  2. בקערה מערבבים קמח, מלח, אבקת אפייה וקקאו.
  3. בקערה נפרדת בפולסים קצרים במיקרוגל, ממיסים חמאה ושוקולד מריר.
  4. בקערת המיקסר מקציפים ביצים וסוכר חום ולבן במהירות גבוהה למשך 3-4 דקות עד לקבלת תערובת תפוחה. מוסיפים לתערובת את השוקולד המומס והוניל ומערבבים היטב.
  5. מוסיפים את תערובת היבשים ומערבבים שוב עד לתערובת אחידה, מוסיפים שוקולד צ'יפס ומערבבים מעט שוב. אפשר בשלב הזה להכניס את הבלילה ל-20 דקות למקרר או לצנן מעט בטמפרטורת החדר, אז יהיה קל יותר לעבוד איתה.
  6. בעזרת כף גלידה קפיצית או כף רגילה מניחים תלוליות מהתערובת על נייר האפייה, ומשאירים רווחים ביניהם שכן העוגיות משתטחות בתנור. אופים למשך 12-13 דקות, עד שהן סדוקות למראה אך עדיין רכות. מוציאים, מצננים.
  7. מכינים את הגלידה - מקציפים במיקסר בקערה את השמנת המתוקה למרקם יוגורט, עוצרים ומוסיפים את פחית החלב המרוכז בשלמותה ומחזירים את המיקסר לפעולה על מהירות בינונית לעוד 2-3 דקות. מעבירים את הבלילה לכלי קיבול להקפאה ללילה במקפיא.
  8. מרכיבים את המנה - מורחים כמות נדיבה של גלידה בין שתי עוגיות ומגישים. אפשר לאכול מיד או להקפיא ולאכול כשמתחשק. אם מקפיאים מומלץ לעטוף בניילון נצמד או להכניס לכלי אטום.
נפתח לכם התיאבון לעוד מתכונים? קרן אגם מגישה סדרת מקור חדשה בערוץ האוכל: קרן אגם אופה מהבית, שישי ב-17:30