אחד מסיפורי הגבורה המנחמים של הימים האחרונים הוא סיפורה של רחל אדרי. סיפור תושייתה של רחל סובב סביב עוגיות התמרים שהגישה רחל למחבלים שפרצו לביתה, והודות להם ניצלה. רחל הפכה לכוכבת ברשתות החברתיות, וכבשה את הרשת.
את עוגיות המעמול אפתה בכלל בתה של רחל, חגית כהן, לכבוד שמחת תורה. רחל, שדוברת ערבית, הצליחה לתקשר עם המחבלים, והגישה להם קפה שחור ואת המעמולים שהגיעו מבתה. המהלך ההירואי הזה, הציל אותה ואת בעלה, דוד.
מעמול בדרך כלל מכינים מבצק פריך, וממלאים אותן בתמרים ובאגוזים, ולעתים גם בפיסטוקים, בשקדים או בתאנים. העוגיות האלה פופולריות מאוד במזרח התיכון ובצפון אפריקה. בדרך כלל מעטרים אותן בעזרתשבלונה או בעזרת צבתות מיוחדות המזכירות פינצטה רחבה ומשוננת.
את המעמולים מכינים בעיקר בחגים: מוסלמים אוכלים אותן ברמדאן, בעיד אל פיטר ובחג הקורבן, ויהודים נוהגים לאפות אותן בראש השנה וגם בפורים ובחנוכה.
עוגיות מעמול במילוי תמרים ואגוזים
כשר
זמן הכנה
40 דקות
זמן כולל
190 דקות
דרגת קושי
בינונית
כמות מצרכים
12
מצרכים
10
סועדים
לוח המרת מידות
סמנו והוסיפו מצרכים לרשימת הקניות
בחר הכל
מרכיבים:
3/4 3
כוסות
קמח תופח
220
גרם
סולת
3
כפות
אבקת סוכר
200
גרם
חמאה רכה
1/2
כוס
שמן
2/3
כוס
מים קרים
1
כפית
תמצית וניל טבעית
1
כפית
מי ורדים או מי זהר (לא תמצית)
למלית:
1
יח'
קופסה ממרח תמרים
1
כפית
קינמון טחון
1/4 1
כוסות
אגוזי מלך קצוצים גס
לציפוי:
1/2
כוס
אבקת סוכר
0
פריטים נוספו לרשימת הקניות
אופן ההכנה:
  1. מחממים את התנור ל-170 מעלות. מרפדים שתי תבניות בנייר אפייה. מתקינים במיקסר את וו הגיטרה (אפשר להכין את הבצק גם במעבד מזון או בלישה ידנית). מנפים את הקמח לקערת המיקסר ומוסיפים את שאר מרכיבי הבצק. לשים במהירות בינונית כ-3 דקות, רק עד לקבלת בצק אחיד ורך (חשוב לא לעבד את הבצק יותר מדי – זה יפגע בפריכות שלו). עוטפים את הבצק בניילון נצמד ומניחים שעתיים במקרר.
  2. מערבבים את כל מרכיבי המלית.
  3. יוצרים מהבצק כדורים קטנים בגודל כדור פינג פונג. יוצרים בכל כדור גומה בעזרת האצבע וממלאים בכפית מהמלית. סוגרים ומגלגלים שוב לכדור.
  4. אם רוצים, צובטים את הכדורים בעזרת צובטן מעמול: תחילה סביב מרכז הכדור במרחקים שווים ולאחר מכן מסביב לראש הכדור. מסדרים את העוגיות במרווחים בתבניות.
  5. אופים 25-20 דקות, עד שעוגיות המעמול מקבלות גוון זהוב בהיר. מצננים על רשת ומפזרים בנדיבות אבקת סוכר בעזרת מסננת קטנה. שומרים בטמפרטורת החדר בצנצנת אטומה.
המתכון באדיבות בל קפצן וקרן לוי מהמיזם הקולינרי CULINARIX
פורסם לראשונה: 16:41, 10.10.23