סופגניה קלאסית עם ריבת תות (פרווה)

המצרכים: 1 ק"ג קמח מנופה 1/2 כוס סוכר 2 כפות שמרים יבשים 1/4 כוס שמן קנולה 2 ביצים גדולות קורט מלח 2 כוסות מים פושרים אבקת סוכר לציפוי 1 צנצנת ריבת תות למילוי נייר אפייה
4 צפייה בגלריה
סופגניות של מאפה נאמן
סופגניות של מאפה נאמן
(צילום: גיל אבירם)
אופן ההכנה:
  1. בקערת מיקסר עם וו לישה מערבבים חצי מכמות הקמח יחד עם השמרים. מוסיפים תוך כדי ערבוב את הסוכר, הביצים, מים ושמן. ברגע שמתקבלת תערובת אחידה ומעט נוזלית מוסיפים את שארית הקמח בהדרגה וממשיכים ללוש עוד כ-5 דקות בערך. מכסים את הקערה של המיקסר בניילון נצמד היטב ומניחים בצד לתפיחה עד להכפלת הנפח של הבצק.
  2. בינתיים לוקחים נייר אפייה וגוזרים אותו לריבועים שעליהם יונח כל כדור בצק. לאחר שהבצק תפח, מחלקים אותו לכ-12 כדורים בגודל של ביצה, ומניחים כל כדור בצק על ריבוע נפרד של נייר אפייה בתבנית. משמנים מלמעלה את כל כדורי הבצק ומכסים את כל התבנית בניילון נצמד. מניחים לכדורי הבצק לתפוח שוב עד להכפלת הנפח.
  3. מחממים שמן לטיגון עמוק ומכניסים לסיר את הסופגנייה יחד עם הריבוע של נייר האפייה, כך שהסופגניה נשארת יפה ועגולה. תוך בערך 3 שניות נייר האפייה נפרד מהבצק בתוך השמן ואפשר להוציא אותו.
  4. מטגנים כ-2-3 דקות מכל צד, עד שהסופגנייה זהובה ויפה. מעבירים את הסופגניות לנייר סופג ומניחים להן להתקרר מעט. מפזרים מעל כל סופגניה אבקת סוכר בנדיבות ומזריקים לתוכה ריבת תות, כמה שאוהבים.

סופגנייה אפויה עם סוכריות יום הולדת

המצרכים:
700 גר' קמח (5 כוסות) 1/2 שקית שמרים טריים 1/2 שקית משפר אפייה 100 גר' סוכר (חצי כוס) 3 חלמונים 80 גר' חמאה רכה 1 כפית שטוחה מלח 1/4 1 כוס חלב פושר 1 כפית תמצית וניל 60 גר' חמאה מומסת להברשה
לציפוי - 200 גר' שוקולד מריר או חלב איכותי 1/4 כוס שמנת מתוקה 38% שומן 25 גר' חמאה חופן סוכריות יום הולדת בשלל צבעים
4 צפייה בגלריה
סופגניות של מאפה נאמן
סופגניות של מאפה נאמן
(צילום: גיל אבירם)
4 צפייה בגלריה
סופגניות של מאפה נאמן
סופגניות של מאפה נאמן
(צילום: גיל אבירם)
אופן ההכנה:
  1. מעבדים את המצרכים עד לקבלת בצק רך וקצת דביק. משמנים קערה ומתפיחים במקום חמים כשהבצק מכוסה עד שהוא מכפיל את הנפח.
  2. מקמחים את משטח העבודה ולשים מעט את הבצק. יוצרים כדורים מתפיחים כ-30-40 דקות ומברישים את הכדורים בשמן.
  3. מחממים תנור ל-190 מעלות ואופים כ-12 דקות. כשהסופגניות מתחילות להזהיב מברישים אותן עם בחמאה מומסת, מחזירים לתנור ואופים עד שהסופגניות מזהיבות – משחימות. מברישים אותן בחמאה מומסת פעם נוספת ומכסים עם מגבת נקייה למשך 10 דקות.
  4. להכנת הציפוי - בסיר כפול עם מים (באן מרי) ממיסים את השוקולד. מוסיפים את השמנת, בוחשים ומוסיפים את החמאה עד לקבלת מרקם אחיד. מסירים מהאש.
  5. טובלים את הסופגניות בחציין בציפוי השוקולד ומניחים לו להתקרש. לאחר הציפוי, אפשר לטבול את ציפוי הסופגניות בסוכריות קטנות בשלל צבעים.

ספינג' מרוקאי טבעוני

המצרכים:
1/2 1 כוסות קמח לבן, מנופה מעורבב היטב עם 1/2 כף שמרים יבשים 2 כפות סוכר קורט מלח 1/2 כוס מים פושרים שמן קנולה
4 צפייה בגלריה
סופגניות של מאפה נאמן
סופגניות של מאפה נאמן
(צילום: גיל אבירם)
אופן ההכנה:
  1. במיקסר במהירות בינונית מערבלים היטב את הקמח, המים והסוכר למשך כדקה. לאחר מכן מוסיפים קורט מלח ומערבבים עוד כ 2 דקות.
  2. מעבירים לקערה גדולה, מכסים במגבת ומניחים במקום חמים כחצי שעה עד להתפחה.
  3. לאחר ההתפחה, מחממים שמן קנולה לטמפרטורה של 160-170 מעלות בסיר עמוק, מרטיבים את הידיים מעט עם מים ומוציאים כדור מהבצק (כ-35 גרם בערך). במרכזו יוצרים חור, מותחים מסביב ומניחים בשמן החם בעדינות.
  4. מטגנים עד להזהבה משני הצדדים.
  5. לציפוי - אפשר לזגזג דבש, לפדר באבקת סוכר, לפזר קינמון ולהגיש.
המתכונים באדיבות מימי נאמן - בעלים, מתכונאית ומפתחת מוצרים ברשת "מאפה נאמן"