הדבר הכי מפתיע בברד פודינג זה לגלות כמה קל ומהיר להכין אותו. דבר נוסף שמפתיע לא פחות היא העובדה שהקינוח הזה הגיע אלינו מהמטבח הבריטי. כן, אותה מדינה אירופאית אפרורית עם נימוסי שולחן דקדקנים ואוכל מאוד לא מפתיע, היא זו שהביאה לנו את אחד הקינוחים המושחתים ששיגע את המסעדות בארץ בשנים האחרונות - ובצדק.
3 צפייה בגלריה
(צילום: מורן גיל)
החוזקה של הברד פודינג מונחת בשילוב המושלם שלו בין טעם, מרקם וריח. הטעם העשיר שלו, בשילוב המרקם הנימוח של החלה הספוגה בתחתית התבנית ובין החלה הקריספית שבחלקה העליון עם הריח הקרמלי המפתיע של השוקולד הלבן שנשרף באפייה, הופכים את הקינוח הזה לאהוב ביותר.
אבל מה שהופך אותו לאידיאלי, הוא דווקא הרעיון שהפך אותו למה שהוא – הברד פודינג הוא בעצם קינוח שנוצר מלכתחילה משאריות לחם במסעדות. בבריטניה זה היה לחם, אבל עם הזמן כשהפופולאריות שלו הגיעה גם לצרפת וארצות-הברית, אז הסטייל השתדרג והחלו להכין אותו משאריות קרואסונים ובריושים.
עם זאת, עם כל הכבוד לקרואסונים ובריושים, אצלנו בארץ אין שום תחליף לחלה מתוקה בשישי בערב. מאז שגיליתי את הברד פודינג אין בבית שאריות חלה מתוקה שנזרקות לפח או נדחפות למקפיא בסוף הארוחה - כל השאריות ישר הופכות לברד פודינג מענג ומפנק. מומלץ לנסות בבית.
3 צפייה בגלריה
(צילום: מורן גיל)
כשאני מכין אותו לחברים שלי בסוף ארוחת שישי, הם תמיד נדהמים מכמה שזה טעים. לרוב אני גם תוהה לעצמי למה לא הכנתי כבר שתי תבניות, הרי בלאו הכי הכל יחוסל.
מעניין אם היו נותנים לי כזה קרדיט אם הם רק היו יודעים שלקח לי מקסימום 7 דקות להכין את הכל. אבל את האינפורמציה הזאת אני שומר לעצמי ונהנה מהמחמאות.
זו בדיוק גם הסיבה לכך שהברד פודינג מדורג אצלי גבוה בקטגוריית הקינוחים של "רק הכנסתי לתנור". אז עם כל הדעות הקדומות שיש לרוב העולם על המטבח הבריטי, בואו לא נשכח שהם אלה שגם הביאו לנו את גורדון רמזי, ג׳יימי אוליבר והברד פודינג.
המצרכים (לתבנית בגודל 20X30):
1 חלה מתוקה של שישי 100 גר' שוקולד לבן, קצוץ גס חופן אוכמניות כחולות חופן פקאנים, קצוצים גס 3 ביצים 250 מ״ל שמנת מתוקה 250 מ״ל חלב 1 כפית וניל 50 גר' סוכר חום כהה קצת חמאה לשימון התבנית
3 צפייה בגלריה
(צילום: מורן גיל)
אופן ההכנה:
  1. מחממים את התנור ל-180 מעלות ומתחילים בשימון התבנית שלנו בקצת חמאה.ניקח את החלה ונחתוך אותה לריבועים גסים (בערך בגודל של 4X4 ס״מ). מפזרים את ריבועי החלה בתוך התבנית וממלאים את כולה.
  2. מפזרים בין ריבועי החלה באופן שווה את השוקולד הלבן, האוכמניות והפקאנים. מניחים את התבנית בצד.
  3. בקערה בינונית נטרוף היטב את הביצים, השמנת המתוקה, החלב, הוניל והסוכר החום, למלית אחידה, את המלית שופכים באופן אחיד על כל ריבועי החלה החתוכה בתבנית, כך שהם כולם נספגים בה.
  4. מכניסים לתנור החם ל-30-35 דקות, עד אשר הקצוות הבולטים של החלה נאפו קלות והמלית התבשלה לה היטב. מקררים בטמפרטורת החדר כ-20 דקות ומגישים חם. מומלץ לפזר מעט אבקת סוכר מעל ולהגיש עם כדור גלידת וניל איכותית. מטיבי הלכת יוסיפו גם רוטב קרמל.
לעמוד האינסטגרם של מורן גיל