המבורגר

המצרכים (ל-4 מנות): 1 ק"ג בשר טחון אונטריב או צוואר (חלקים עם המון טעם). מי שרוצה המבורגר קצת יותר שמן ועסיסי שיבקש 20 אחוז שפונדרה. חשוב שהטחינה של הבשר תהיה סמוכה, ככל האפשר, להכנה שלו מלח פלפל שחור
4 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)
אופן ההכנה:
  1. לשים בקערה את הבשר כחמש דקות, עד שמרגישים שכל הבשר הטחון מתחבר בחזרה.
  2. יוצרים קציצות או כדורים.
  3. אני אוהב לצלות את ההמבורגר באש חזקה משני הצדדים, לתבל במלח ופלפל, ואחרי הצלייה להוציא אותו ולתת לו לנוח. אחר כך אני מעביר את ההמבורגר שוב למחבת לחום בינוני' וצולה אותו צלייה מושלמת.
  4. ואם נוצר סדק בהמבורגר שלכם - זה ממש בסדר, לא להיבהל, זה רק אומר שהוא לא דחוס.

פתיתים עם בשר טחון

המצרכים: 1 חבילה פתיתים 1/2 ק"ג בשר טחון, טלה או בקר 1/3 כוס שמן זית 1 צרור נענע, קצוצה 2 תרמילי הל, שבורים מלח, פלפל שחור 1/4 כפית שטוחה כמון 1/4 כפית שטוחה כורכום
4 צפייה בגלריה
פתיתים עם בשר
פתיתים עם בשר
(צילום: ירון ברנר)
אופן ההכנה:
  1. מחממים שמן בסיר, מוסיפים את הבשר וההל. מניחים לזה להתבשל כדקה על להבה בינונית, מבלי לערבב. אחרי דקה מערבבים בעזרת כף עץ ומניחים לזה להתבשל. בטיגון השני – מגבירים מעט את הלהבה. אם השתמשתם בבשר בקר, אני ממליץ להשתמש באונטריב כי הוא גם מתמסר טוב לטיגון, ואפשר לאכול אותו בבישול קצר וגם בבישול ארוך. מעבר לזה הוא מאוד טעים.
  2. חמש דקות אחרי שטיגנו את הבשר עם ההל, מוסיפים את שאר התבלינים ומערבבים. מוסיפים את צרור הנענע הקצוצה, מערבבים. מוסיפים את הפתיתים. חשוב לטגן את הפתיתים בצורה כזאת שיקבלו צבע חום: גם פה שמים את הפתיתים בסיר ולא מערבבים מיד. מחכים כדקה-שתיים ואז מערבבים (לא לערבב בלי סוף, אין לזה תכלית).
  3. מוסיפים 4 כוסות מים רותחים (או על פי ההוראות שעל גב האריזה), וגם מעט מלח. חשוב מאוד לתבל גם את הבשר במלח, כי הוא לא יקבל מליחות מהאורז או מהפתיתים, הוא חייב לקבל מלח משלו.
  4. מבשלים על להבה בינונית בסיר עם מכסה סגור כעשרים דקות. מכבים את הלהבה, ומשאירים את הסיר לנוח עם מכסה סגור כעשר דקות נוספות, ומגישים.

פטוצ'יני אלפרדו

המצרכים: 1 חבילה פטוצ'יני, מבושלים על-פי ההוראות שעל גבי האריזה 1/3 חבילה חמאה 1/2 כוס יין לבן 3 כוסות שמנת מתוקה 2 שיני שום, פרוסות דק חופן גבינת פרמזן, מגוררת מלח פלפל שחור מעט קליפת לימון (לא חובה)
4 צפייה בגלריה
(צילום: ירון ברנר)
אופן ההכנה:
  1. ממיסים במחבת חמאה יחד עם שום. יש להיזהר לא לשרוף את החמאה, היא חייבת להישאר בטעם חלבי ולא לקבל צבע חום אגוזי.
  2. מוסיפים יין לבן ומאדים כדקה או קצת יותר, תוך כדי רתיחה, עד שהאלכוהול מתאדה ונשארת רק הארומה של היין.
  3. מוסיפים שמנת מתוקה, ומערבבים תוך כדי רתיחה עדינה במשך דקה.
  4. מתבלים במעט מלח ומוסיפים את הפטוצ'יני המבושל.
  5. אם כמות הרוטב גדולה - מגבירים מעט את הלהבה ומביאים לרתיחה עדינה לזמן קצר, עד שהרוטב מסמיך.
  6. מוסיפים פרמזן, מערבבים, מעבירים לצלחות ומגישים.

מקרוני ברוטב עגבניות וטונה

המצרכים: 1/3 כוס שמן זית משובח 1 צנצנת עגבניות, חתוכות 1 קופסה של טונה 1 כוס פטרוזיליה, קצוצה 1/2 לימון, סחוט למיץ מלח 2 שיני שום, פרוסות דק מעט חריף לבחירה 1 חבילה ספגטי או מקרוני, מבושל על-פי ההוראות שעל גבי האריזה
4 צפייה בגלריה
מקרוני ברוטב עגבניות וטונה - חיים כהן
מקרוני ברוטב עגבניות וטונה - חיים כהן
(צילום: ירון ברנר)
אופן ההכנה:
  1. מוזגים שמן זית למחבת חמה, ומוסיפים מיד את השום. מטגנים מספר שניות (הרעיון הוא לאדות את השום ולא לטגנו).
  2. מוסיפים את צנצנת העגבניות, ומבשלים כחמש דקות, תוך כדי ערבוב. מוסיפים את הפטרוזיליה ומבשלים עוד כחמש דקות. מוסיפים מלח לפי הטעם.
  3. מוסיפים פנימה קופסת טונה ומערבבים.
  4. מכניסים פנימה מקרונים מבושלים, מערבבים היטב ומבשלים יחד עוד כחמש דקות. מערבבים מידי פעם עד שאין נוזלים בדפנות המחבת.
  5. סוחטים לימון פנימה, מערבבים, מסירים מהכיריים, מוזגים לצלחות, ומגישים.

הום פרייז

המנה כוללת כמות גדולה של חמאה, מכיוון שקשה להקציף כמות קטנה, אבל אתם לא חייבים להשתמש בכל הרוטב לצורך הכנת המנה - אפשר להכין, לשמור במקרר ולהשתמש בו בפעם הבאההרוטב נשמר במקרר לתקופה ארוכה.
המצרכים: 1/2 1 ק"ג תפוחי אדמה, חתוכים לקוביות (עם הקליפה) 1/8 כוס שמן זית מעט מלח
לרוטב - 200 גר' חמאה 2-1 כפות רוטב צ'ילי מתוק 2-1 כפות רוטב צ'ילי חריף
להגשה - 1 בצל, פרוס לטבעות ומטוגן עד לשקיפות במעט חמאה - לא חובה
אופן ההכנה:
  1. מכינים את רוטב ההום פרייז - מקציפים במיקסר את החמאה עד לקבלת תערובת רכה ואוורירית יחסית. מוסיפים בעדינות את רטבי הצ'ילי, מערבבים קלות ושומרים בטמפרטורת החדר.
  2. מכינים את תפוחי האדמה - בסיר מחממים מים עם מלח עד לרתיחה. מוסיפים לסיר את תפוחי האדמה, ומבשלים על אש בינונית-נמוכה במשך 40 דקות. מסננים ומייבשים היטב.
  3. מעבירים את קוביות תפוחי האדמה לתבנית אפייה, יוצקים מעל את שמן הזית ומערבבים היטב. אופים בתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 210 מעלות במשך כחצי שעה לפחות או עד להזהבה.
  4. הגשה - מעבירים מיד את קוביות תפוחי האדמה לקערת הגשה ובעודם חמים, יוצקים מעל את הרוטב. מוסיפים את טבעות הבצל, ומערבבים עד שקוביות תפוחי האדמה מזדגגות ברוטב המבריק. מגישים חם.