המצרכים: 250 גר' ספגטי, מבושל לפי הוראות היצרן 500 גר' בשר טחון 2 בצל, חתוך לקוביות קטנות 400 גר' עגבניות מרוסקות (קופסת שימורים אחת) 100 גר' רסק עגבניות 1/4 כוס מים 1 כפית מלח 1/2 כפית פלפל שחור 2 כפות סילאן 1 פיתה פתוחה לשני חלקים (משתמשים רק בצד אחד)
5 צפייה בגלריה
(צילום: יח״צ)
אופן ההכנה:
  1. בסיר רחב מטגנים את הבצל וכשמתחיל להיות שקוף, מוסיפים את הבשר הטחון ומפוררים עם שתי כפות עץ עד שהבשר משחים. בשלב הזה מוסיפים את העגבניות המרוסקות ומערבבים היטב. מוסיפים את הרסק עגבניות ואת המים, הפלפל, המלח והסילאן ומערבבים היטב. סוגרים את המכסה, מביאים לרתיחה כמה דקות ואז מנמיכים את הלהבה ומבשלים כחצי שעה עד שהנוזלים מצטמצמים.
  2. מוסיפים את המקרוני ומערבבים היטב כך שהכל מקבל טעם וצבע. מוציאים הכל לקערה ומניחים בצד.
  3. בתחתית הסיר שופכים 2 כפות שמן ומניחים את הפיתה בתחתית. מחזירים את המקרוני והרוטב לסיר ושופכים מעל הפיתה. מבשלים כ-7 דקות על להבה גדולה ואז מנמיכים את הלהבה, ומבשלים עוד 20 דקות. הופכים את הסיר ונהנים מתחתית קריספית.
המצרכים: 2 כוסות אורז 1 כף גדושה מלח צרור אחד גדול שמיר, קצוץ 5 שיני שום, קצוצות 1/2 כוס אפונה (קפואה) 1 תפוח אדמה, פרוס לטבעות 1/4 כוס שמן מים 1/2 כף כורכום
5 צפייה בגלריה
אורז פרסי עם שמיר שום ואפונה
אורז פרסי עם שמיר שום ואפונה
אורז פרסי עם שמיר שום ואפונה
(צילום: יח״צ)
אופן ההכנה:
  1. בסיר בינוני ממלאים חצי מים מוסיפים את המלח ומרתיחים. כשהמים מבעבעים מעט, שופכים לתוכו את האורז ומבשלים חצי בישול לרמה של אל-דנטה. שופכים את האורז למסננת וממתינים שהמים ירדו.
  2. בקערה גדולה מערבבים את השמיר עם האפונה והשום ומכניסים את האורז לקערה ומערבבים בעדינות.
  3. משתמשים באותו סיר שבו בושל האורז: מניחים את הסיר על הכיריים על הלהבה הכי נמוכה ושופכים 1/4 כוס שמן עם כורכום ומים ומערבבים עד שמתקבלת אמולסיה אחידה. מחצית מהאמולסיה שופכים לכוס ואת החצי השני משאירים בסיר.
  4. מסדרים את פרוסות התפוח אדמה בתחתית ושופכים מעל את האורז. שופכים את השמן ומגבירים את הלהבה עד שהכל רותח. מנמיכים את הלהבה ומבשלים כ-40 דקות. הופכים את הסיר על צלחת רחבה ומגישים.
המצרכים: 2 חצילים רחבים ושמנים 300 גר' אגוזים קלויים 3 שיני שום 1/2 צרור פטרוזיליה 1/2 צרור כוסברה 1/4 צרור נענע 1/2 כוס גרגירי רימון 3 כפות רכז רימונים קורט מלח מעט פלפל שחור 2 כפות סילאן
5 צפייה בגלריה
גלילות חציל
גלילות חציל
גלילות חציל
(צילום: יח״צ)
אופן ההכנה://8
  1. חותכים את החצילים לאורך ומניחים על תבנית מרופדת בנייר אפיה משמנים היטב משני הצדדים, זורים מעט מלח וקולים בתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 190 מעלות עד שמזהיב.
  2. בבלנדר שמים את האגוזים, השום, הפטרוזיליה, הכוסברה והנענע, וטוחנים. מעבירים לקערה ומוסיפים רימון, רכז רימונים, מלח, פלפל וסילאן ומערבבים עד שמתקבלת עיסה אחידה.
  3. מניחים כף מהמלית על פרוסת החציל ומגלגלים. מגישים עם רכז רימונים מעל.
המצרכים: 4 ביצים צרור פטרוזיליה, קצוצה צרור כוסברה, קצוצה 1 שקית תרד, קצוצה 4 שיני שום, קצוצות 1 בצל, קצוץ קורט מלח מעט פלפל שחור 1 כף קמח שיבולת שועל 2 כפות אגוזי מלך גרוסים (לא חובה)
5 צפייה בגלריה
קוקו סבזי
קוקו סבזי
קוקו סבזי
(צילום: יח״צ)
אופן ההכנה:
  1. בקערה טורפים את הביצים ומכניסים את הפטרוזיליה, כוסברה, תרד, בצל והשום. מערבבים היטב.
  2. מוסיפים את המלח והפלפל, ואת הקמח שיבולת שועל והאגוזים ומערבבים עד לאיחוד מלא.
  3. שמים שמן במחבת לא רחבה מידי על להבה בינונית ושופכים למחבת מחצית מהעיסה. מבשלים עם מכסה סגור למחצה וכשהחלק התחתון משחים הופכים בעדינות לצד השני. מעבירים לצלחת, ומגישים.
ביניים
המצרכים:
2 כוסות אורז מושרים למשך שעה 1 כף גדושה מלח 3 עלי פילו 3 כפות שמן
5 צפייה בגלריה
אורז עטוף
אורז עטוף
אורז עטוף
(צילום: יח״צ)
אופן ההכנה:
  1. מכינים את האורז - ממלאים הרבה מים בסיר בינוני, מוסיפים מלח. כשהמים מבעבעים שופכים את האורז ומבשלים חצי בישול לרמה של אל-דנטה (אפשר וכדאי להוציא מידי פעם גרגירי אורז ולבדוק). מסננים את האורז.
  2. שופכים את השמן לאותו הסיר ומביאים לרתיחה קלה. מניחים בתחתית את עלי הפילו בצורה כזו שהקצוות נֿצמדות ועולות לדפנות הסיר. מוסיפים את האורז המסונן וסוגרים מכסה.
  3. מבשלים במשך 7 דקות על להבה בינונית, ואז מנמיכים את הלהבה ומבשלים 40 דקות נוספות. מניחים צלחת גדולה הפוכה מעל הסיר והופכים (על הצלחת מתקבלת עוגת אורז עטופה).