בני המאיה גילו את הקקאו לפני כ-3,500 שנה והשתמשו בו בטקסים, ומהר מאוד הפך הקקאו עבורם לאוצר. במאה ה-17 שווק הקקאו ברחבי אירופה, ומאז ועד היום, השוקולד נמצא כמעט בכל בית בעולם. השוקולד המריר מכיל לפחות 65% קקאו, הוא מכיל אחוזי קקאו גבוהים יותר ופחות אחוזי סוכר מאשר שוקולד חלב ולכן הוא נחשב לבריא יותר.
3 צפייה בגלריה
שוקולד דה קרינה
שוקולד דה קרינה
שוקולד זה בריא? אנחנו בהחלט מסתפקים ב"טעים"
(צילום: עדי פרץ)
הקקאו, ממנו מיוצר השוקולד, מכיל נוגדי חמצון, שנמצאו כמעלים את רמת הפעילות המוחית באזורים הקשורים ליכולות קשב וריכוז. אבל לשוקולד יש יתרונות נוספים: במיוחד בחורף, כשמרגישים חסרי אנרגיה, נראה כי השוקולד מרים - מחקרים מצאו כי יש קשר בין צריכת שוקולד מריר לבין חיוניות. במחקר חדש שנערך ביפן, נמצא כי אכילת חמש קוביות שוקולד מריר הפחיתה אצל הנבדקים את רמת העייפות, ושיפרה את התפקודים הביצועיים. בריא? תחליטו בעצמכם, אנחנו בהחלט מסתפקים ב"טעים".
השוקוליטיירית קרינה צ'פלינסקי ממליצה על חמש חנויות שוקולד שהיא אוהבת בעולם - מברילוצ'ה בארגנטינה ועד ניו יורק. וגם - שני מתכונים מפנקים עם שוקולד.

ראפה נוי (Chocolates Rapa Nui), ברילוצ'ה, ארגנטינה

ברילוצ'ה ידועה כבירת השוקולד של ארגנטינה. בחנות מתקיים חיבור מעניין בין תרבות של שוקולד איטלקי לבין שוקולד ארגנטינאי.
בחנות תוכלו למצוא גם גלידות ומשקאות חמים. מומלץ לטעום כאן את השוקולד 80% קקאו.

Fenoglio בברילוצ'ה, ארגנטינה

מוזיאון שמתבסס כולו על טהרת השוקולד ונערך בו סיור מודרך הכולל הסבר על היסטוריית השוקולד וכיצד הגיעה תעשיית השוקולד לארגנטינה. בסיום הסיור מגיעים לחנות השוקולד בה מומלץ לטעום את שוקולד השכבות שממולא במגוון קרמים בטעמים פירותיים.

CHOCOLATERÍA VALOR בברצלונה, ספרד

רשת שוקולטריות ידועה הפרוסה ברחבי ספרד. במקום יש מעל ל-30 סוגי פרלינים, פונדו, צ'ורוס ועוד. הטעמים של השוקולד הם קלאסיים וניתן למצוא את השוקולדים גם בחנויות אחרות כמותג בפני עצמו.

Vosges Haut Chocolat בשיקגו, ארה"ב

חנויות בוטיק שמתמחות בשוקולד עם תבלינים מקומיים, שורשים ועשבי תיבול, כמו: ג'ינג'ר, כמהין, וואסאבי, דלעת ועוד שילובים מעניינים המעניקים לשוקולד טעם אקזוטי ולא שגרתי.
השוקולד עשוי מחומרים אורגניים, ובמקום מייצרים גם שוקולד טבעוני.

M&M's World בניו יורק, ארה"ב

איך אפשר בלי חנות הדגל העצומה של M&M שממוקמת בסמוך לטיימס סקוור, חנות בת שלוש קומות המציעה את כל המוצרים של החברה, גם כאלה שלא ניתן לרכוש בחנויות. מומלץ במיוחד למשפחות עם ילדים.

פרלינים תוצרת בית

טלי דורי, שוקוליטלי, עין יהב
המצרכים (16 פרלינים): תבנית שקעים או תבנית סיליקון של קוביות קרח (לוודא שהתבנית יבשה) 2 שקיות זילוף 200 גר' שוקולד מריר (מומלץ 70% לפחות) ממרח שאוהבים (נוטלה, ממרח בוטנים, וכו')
3 צפייה בגלריה
שוקולד
שוקולד
(צילום: מיכל כהן)
אופן ההכנה:
  1. ממיסים בבן מארי (סיר שבתוכו השוקולד, המונח על סיר נוסף בו מים חמים בגובה אמצע הסיר) 200 גרם שוקולד מריר עד ל- 30 מעלות.
  2. מכניסים את השוקולד המומס לשקית זילוף ועושים חור קטן בקצה השקית.
  3. בשקית זילוף נוספת ממלאים ממרח שבחרתם ועושים חור בקצה השקית.
  4. מזלפים שוקולד לתוך תבנית השקעים פנימה, עד חצי השקע.
  5. באמצע השקע מזלפים את המילוי ומכסים מעל שכבה נוספת של שוקולד.
  6. ניתן לפזר מעל אגוזי לוז טחונים או סוכריות צבעוניות.
  7. מכניסים למקפיא ולאחר חצי שעה מוציאים ומחלצים את הפרלינים, וזוללים בהנאה.

משקה האלים

קרינה צ'פלינסקי, בוטיק דה קרינה, עין זיוון
המצרכים (5 מנות): 1/2 4 כוסות חלב 1/2 כוס שמנת מתוקה 2 טבלאות 100 גר' שוקולד מריר 70%, שבור לקוביות 1 כף קורנפלור
3 צפייה בגלריה
משקה שוקולד
משקה שוקולד
(צילום: עדי פרץ)
אופן ההכנה:
  1. מוסיפים כף קורנפלור לחצי כוס חלב קר ומערבבים היטב עד למרקם אחיד ושמרים בצד.
  2. שופכים את שאר החלב ומחממים על אש קטנה תוך כדי ערבוב, מוסיפים את השמנת לאחר חצי דקה וממשיכים לערבב
  3. מוסיפים בהדרגה את קוביות השוקולד וממשיכים לערבב, עד שנמס. יש לשים לב לא להגיע לרתיחה מלאה של החלב, במידה ומרגישים החלב מתחיל לגלוש - לכבות את הלהבות.
  4. מוסיפים את הקורנפלור שהכנו בשלב 1 לסיר, מערבבים במוט מיקסר לאחר הוספת הקורנפלור. מוזגים בזהירות לכוסות ושותים בתענוג גדול.
  5. אפשרויות שדרוג - צ'ילי (כמו בני המאיה), קצפת, מרשמלו, הל, וניל, קינמון או כל מה שעולה על הדעת. לחובבי האלכוהול, ליקר תפוז משדרג פלאים את המשקה.