עוגיות שוקולד צ'יפס

סאני דרעי
המצרכים ( 50-48 עוגיות): 200 גר' סוכר לבן 200 גר' סוכר חום דחוס מעט מלח 3 גר' סודה לשתייה 2 ביצים 200 גר' חמאה מומסת 1/4 2 כוסות (350 גר') קמח מעט וניל 180 גר' שוקולד (מכל סוג שאהוב עליכם)
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
אופן ההכנה:
  1. מכינים את הבצק - בסיר קטן על להבה נמוכה ממיסים בעדינות את החמאה. בקערת מיקסר עם וו גיטרה, מערבבים את כל המרכיבים,מלבד השוקולדים, בין 3-2 דקות, עד שמתקבלת תערובת פירורית וכמעט אחידה.
  2. מוסיפים פנימה, תוך כדי ערבוב, את החמאה המומסת וממשיכים לערבב עד לקבלת בצק אחיד. מוסיפים גם את השוקולדים ומערבבים למשך דקה אחת נוספת. לאחר כדקה, מסיימים לערבב את התערובת בעזרת הידיים בכדי לוודא שהשוקולדים התפזרו באופן שווה בבצק.
  3. אפייה - בעזרת 2 כפיות, מסדרים כ-12 גושי בצק ברווחים על תבנית מרופדת בנייר אפייה. אם תרצו עוגיות סימטריות יותר, אפשר ליצור מהבצק כדורים במקום גושים ולמעוך אותם מעט על התבנית. אני מעדיפה את העוגיות במראה ביתי ופחות מוקפד. מכניסים את העוגיות לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות עד להזהבה יפה. ממשיכים כך עם שאר העוגיות.

עוגיות שוקולד פאדג'

רוני ונציה
המצרכים (כ-34 עוגיות בקוטר כ-7 ס"מ): 50 גר' חמאה רכה, חתוכה לקוביות 325 גר' שוקולד מריר, שבור לקוביות (כֶ‭48%‬ מוצקי קקאו) ‭1/3‬ כוס ‭45)‬ גר') קמח ‭1/4‬ כפית אבקת אפייה ‭1/8‬ כפית מלח 3 ביצים, בטמפרטורת החדר ‭1/2‬ כוס ועוד 1 כף ‭115)‬ גר') סוכר 1/2 1 כפיות תמצית וניל טהור המלצות הגשה (לא חובה): גלידה בטעם וניל, קפה וכו' להגשה הכלים: 3 תבניות אפייה שטוחות מרופדות בנייר אפייה
אופן ההכנה:
  1. מחממים את התנור לחום בינוני ‭180)‬ מעלות)‭.
  2. בקערת מתכת ממיסים את החמאה עם השוקולד מעל לסיר עם אדים. מסירים מהאש ומצננים בצד לטמפרטורת החדר.
  3. מנפים ביחד לקערה את הקמח עם אבקת האפייה ומוסיפים את המלח ומערבבים.
  4. בקערת מיקסר מקציפים את הביצים עם הסוכר במהירות גבוהה, עד לקבלת תערובת תפוחה ומעובה במשך 8-10 דקות. מוסיפים את הווניל ומקפלים פנימה את תערובת השוקולד הפושרת בפעמיים בעזרת מרית (התערובת צריכה להיות פושרת, אבל עדיין נוזלית‭,(‬ ולאחר מכן מקפלים את תערובת הקמח. משהים בצד 10 דקות עד שהתערובת מתייצבת, והיא תיראה במרקם של מוס שוקולד קצת כבד.
  5. בעזרת כף מניחים עיגולי בצק על התבֶ ניות עם מרווח של כ-8 ס"מ ביניהם. אופים כ-9 דקות או עד שהעוגיות תפוחות ונוצרים סדקים על פניהן. העוגיות ייראו יציבות ולא מבריקות יותר מלמעלה. מצננים צינון מלא בתבנית על רשת. לאחר הצינון משחררים את העוגיות במרית מתכת.
  6. אופן הגשה כ"סנדוויץ גלידה" (אופציונלי): כ-‭1/2‬ שעה לפני ההגשה מרככים את הגלידה כמה דקות בטמפרטורת החדר. מניחים 17 עוגיות הפוכות (עם הצד התחתון כלפי מעלה) מעל לתבנית אפייה או אלומיניום מרופדת בנייר אפייה.
  7. שמים כדור גלידה מעל כל עוגייה, מכסים בעוגייה שנייה ומהדקים בקלילות לעיצוב הסנדוויץ‭.'‬ מקפיאים עד לייצוב ומגישים.

עוגיות סנדביץ'

נעמה רן
המצרכים (15 עוגיות בקוטר 5 ס"מ): 200 גר' חמאה, קרה או בטמפרטורת החדר, חתוכה לקוביות 1/2 כוס (65 גר') אבקת סוכר 1 שקית (10 גר') סוכר וניל קורט מלח 1/4 כוס (35 גר') קורנפלור או קמח אורז 3/4 1 כוסות (245 גר') קמח
לציפוי - 100 גר' שוקולד מריר או חלב
למלית - 3/4 כוס חמאת בוטנים (מכל סוג) 1/2 כוס דבש
4 צפייה בגלריה
עוגיות סנדוויץ'
עוגיות סנדוויץ'
(צילום: דניאל לילה, נעמה רן)
אופן ההכנה:
  1. שמים את החמאה ואבקת הסוכר במעבד מזון עם להב המתכת (או במערבל עם וו גיטרה) ומעבדים כ־2 דקות לקרם אחיד ואוורירי. עוצרים. מוסיפים את סוכר הווניל, המלח והקורנפלור (או קמח האורז) ומעבדים 2 דקות, עד שהמרקם אחיד. עוצרים. מוסיפים את הקמח ומעבדים מעט ככל שניתן, רק עד שנוצר גוש בצק אחיד. אוספים את הבצק לכדור ופוחסים קצת. עוטפים בניילון נצמד ומאחסנים במקרר 30 דקות (ועד יום לכל היותר).
  2. פורשים נייר אפייה על משטח העבודה ובוזקים עליו (רצוי במסננת) שכבת קמח. מניחים עליו את הבצק ומרדדים במערוך מקומח לעלה בעובי 4 מ"מ. טובלים חותכן בקמח וקורצים 30 עיגולים (גם משאריות הבצק, שאוספים ומרדדים שוב). מעבירים את נייר האפייה עם עיגולי הבצק לתבנית ומאחסנים במקרר 30 דקות, להתייצבות.
  3. מחממים את התנור ל־170 מעלות. מוודאים שהעוגיות מרוחקות זו מזו (מרווח של כ־1 ס"מ ביניהן) ואופים 20-17 דקות, עד ששולי העוגיות מזהיבים מעט. מוציאים ומניחים לצינון.
  4. מכינים את הציפוי - ממיסים את השוקולד בעדינות (במיקרוגל או בסיר אדים כפול) לקרם חלק. מורחים מחצית מהעוגיות בשוקולד המומס ומאחסנים במקרר או במקפיא, 10–15 דקות, עד שהשוקולד מתקשה.
  5. מכינים את המלית - מערבבים בקערית את חמאת הבוטנים והדבש. אם רוצים, מעבירים לשק זילוף. מזלפים או מורחים בסכין כף גדושה מהמלית במרכז כל עוגייה ללא ציפוי. מכסים בעוגיות עם ציפוי השוקולד. מגישים.

עוגיות שוקולד ואגוזי לוז

רוני ונציה
המצרכים ‭58)‬ עוגיות): 225 גר' חמאה רכה ‭1/2‬ כוס ‭100)‬ גר') סוכר 1 ביצה 1 כפית תמצית וניל 2 כוסות ‭280)‬ גר') קמח ‭1/3‬ כוס ‭32)‬ גר') אבקת קקאו משובח ‭1/2‬ כפית אבקת אפייה ‭1/4‬ כפית מלח 150 גר' שוקולד מריר משובח, קצוץ לחתיכות קטנות, או נטיפי שוקולד איכותי ‭1/2‬ כוס ‭70)‬ גר') אגוזי לוז קלויים וקלופים, קצוצים דק 1 ו‭1/2-‬ כוסות ‭170)‬ גר') אבקת סוכר מנופה לקישוט
אופן ההכנה:
  1. בקערת מערבל מקציפים את החמאה לתערובת קרמית רכה. מוסיפים את הסוכר ומקציפים עד לקבלת תערובת תפוחה וקלילה. מוסיפים את הביצה והווניל ומערבלים עד לקבלת תערובת אחידה.
  2. מנפים את הקמח, הקקאו, אבקת האפייה והמלח בקערה בינונית. במהירות נמוכה מוסיפים את תערובת הקמח לתערובת החמאה ומערבלים מעט, רק עד שהתערובת מתאחדת. לאחר מכן מוסיפים את השוקולד והאגוזים. מכסים את הקערה ביריעת ניילון ומצננים במקרר כ‭45-‬ דקות או יותר, עד שהתערובת יציבה (הבצק יישאר רך).
  3. מחממים את התנור לחום בינוני-נמוך ‭160)‬ מעלות).
  4. לוקחים חתיכות בצק בגודל כ‭3-‬ ס"מ ומעצבים מהן כדורים. מפזרים מעט אבקת סוכר על משטח העבודה. בעזרת הבוהן משטחים כל כדור לעיגול מעט שטוח ומגלגלים אותו באבקת סוכר, כך שיהיה מצופה היטב מכל הצדדים. מניחים את העוגיות במרווחים של כ‭3-‬ ס"מ ביניהן מעל שתי תבניות שטוחות מרופדות בנייר אפייה.
  5. אופים כ‭8-‬ דקות או עד שהעוגיות רק מתחילות לתפוח ונוצרים סדקים על פניהן. מסירים מהתבנית ומעבירים לרשת לצינון מלא. לאחר מכן מגלגלים אותן שוב באבקת הסוכר.

עוגיות שבלול שוקולד

דינה משה
המצרכים (לכ-35 עוגיות): 1/2 2 כוסות קמח תופח 175 גר' מחמאה או חמאה, רכה 1 גביע (200 גר') שמנת חמוצה 1 שקית סוכר וניל 1/2 1 כוסות ממרח שוקולד או תמרים 1/2 1 כפיות קינמון טחון 3/4 כפית הל טחון (לא חייבים)
תוספות: אגוזים קצוצים, שוקולד צ'יפס
4 צפייה בגלריה
עוגיות שבלול
עוגיות שבלול
(צילום: דינה משה)
אופן ההכנה:
  1. מערבבים יחד את הקמח, המחמאה, השמנת החמוצה וסוכר הווניל, עד לקבלת בצק רך. מניחים לו לעמוד שעה.
  2. מחממים את התנור ל-170 מעלות. מרפדים את התבנית בנייר אפייה.
  3. מחלקים את הבצק לשלושה חלקים. מרדדים על נייר אפייה חלק אחד לעלה בעובי 0.4 ס"מ (אם הבצק דביק מעט, אפשא לבזוק מעט קמח). מפזרים על העלה המרודד 1/2 כפית קינמון, 1/4 כפית הל, מורחים 1/3 מכמות הממרח ומפזרים אגוזים (אם משתמשים). מגלגלים לרולדה ופורסים בעובי 2 ס"מ. מסדרים את העוגיות בתבנית וחוזרים על התהליך עם יתר הבצק.
  4. אופים בתנור 30-20 דקות או עד להשחמה. מוציאים ומגישים.

עוגיות שיבולת שועל ושוקולד צ'יפס

מיכל שמיר
המצרכים (כ-60 עוגיות קטנות): 1/4 1 כוסות (175 גר') קמח לבן רגיל 3/4 כוס (105 גר') קמח מלא 2/3 כפית (2 גר') אבקת אפייה 1/2 כפית אבקת סודה לשתייה 1/4 כפית מלח 200 גר' חמאה רכה בטמפרטורת החדר 3/4 כוס (150 גר') סוכר לבן 1/2 כוס (100 גר') סוכר חום בהיר 1 כפית גדושה אבקת קפה נמס מומסת בכף מים רותחים 1 כפית תמצית וניל 1 ביצה בגודל L 1/2 2 כוסות (250 גר') שיבולת שועל אינסטנט 80 גר' שוקולד צ'יפס מריר איכותיים או שוקולד מריר קצוץ 60% לפחות קורט מלח
אופן ההכנה:
  1. מחממים את התנור ל-180 מעלות. מרפדים תבנית בנייר אפייה.
  2. מערבבים בקערה את שני סוגי הקמח, אבקת האפייה, אבקת הסודה והמלח.
  3. שמים בקערת המיקסר את החמאה ושני סוגי הסוכר ומקציפים עם וו הגיטרה במשך 5 דקות לפחות, עד שהתערובת תפוחה ואוורירית (אפשר להשתמש גם במיקסר ידני).
  4. מוסיפים את הקפה המומס ואת תמצית הווניל ולאחר כמה שניות גם את הביצה. לאחר שהיא נטמעת מוסיפים את תערובת הקמח ומערבלים קלות, רק עד להטמעה (זה בסדר אם עדיין יש קצת קמח בשולי הקערה). מוסיפים את שיבולת השועל ומערבלים רק עד שהיא נטמעת. עוצרים.
  5. מוסיפים את השוקולד צ'יפס ומערבבים לאיחוד בעזרת לקקן.
  6. יוצרים מהבצק כדורים קטנים בגודל חצי פינג-פונג ומניחים בתבנית במרווחים של 5-4 ס"מ זה מזה. מפזרים מעט מלח.
  7. אופים 14-11 דקות, רק עד ששולי העוגיות מזהיבים. מוצאיים מהתנור, מצננים לחלוטין ומעבירים לכלי אטום.

עוגיות שוקולד צ'יפס טבעוניות

אביטל לוי
המצרכים:
יבשים - חופן (45 גר') פקאן, קצוץ דק חופן (70 גר') אגוזי מלך, קצוצים דק 95 גר' שוקולד צ'יפס 95 גר' שוקולד 70%, קצוץ דק 2 כוסות (225 גר') קמח כוסמין לבן 1 כפית אבקת אפיה 1/4 כפית אבקת סודה 1/4 כפית מלח
רטובים - 1/2 כוס (74 גר') שמן קוקוס לא מזוכך, רך אך לא מומס 1/4 כוס (40 גר') שמן זרעי ענבים (או כל שמן בעל טעם נייטרלי) 4 כפות (60 גר') סוכר חום 4 כפות (50 גר') סוכר דמררה 1 כפית תמצית וניל 60 מ"ל רסק תפוחים 2 כפות (25 גר') חמאת שקדים 20 ג"ל מים
4 צפייה בגלריה
עוגיות טבעוניות אנסטסיה
עוגיות טבעוניות אנסטסיה
(צילום: וולט)
אופן ההכנה:
  1. מערבבים בקערה פקאן, אגוזי מלך, שוקולד צ'יפס ושוקולד קצוץ ומניחים בצד.
  2. מכניסים את השמן והסוכר לקערת מיקסר עם וו גיטרה ומערבבים עד לקבלת מסה אחידה.
  3. מוסיפים לחומרים שבמיקסר את יתר החומרים הרטובים ומערבבים עד לקבלת מסה אחידה.
  4. מנפים יחד לקערה קמח כוסמין, אבקת אפייה, אבקת סודה לשתייה ומלח.
  5. מוסיפים את החומרים היבשים למסה שבמיקסר ומערבבים רק עד לאיחוד. מוסיפים את האגוזים הקצוצים והשוקולד, עד לאיחוד. השתדלו להימנע מעיבוד יתר.
  6. מכניסים את מסת העוגיות למקרר להתייצבות השמן וספיגת הטעמים (אפשר גם ללילה).
  7. לאחר התייצבות, מחממים תנור ל-190 מעלות, מעצבים את העוגיות לפי הגודל שרוצים, מכדררים, מניחים על תבנית מרופדת בנייר אפייה. מועכים מעט ואופים כ-20 דקות.
  8. אפשר לייבש באפייה לקבלת עוגייה קריספית, או להשאיר את המרכז רך ונימוח.

עוגיות שוקולד וחמאת בוטנים

חן שוקרון
המצרכים: 1.25 כוסות (175 גר') קמח 1/4 כוס (35 גר') אבקת קקאו 1/2 כפית סודה לשתייה 120 גר' חמאה רכה בטמפ' החדר 1/2 כוס (100 גר') סוכר לבן רגיל 1/2 כוס (100 גר') סוכר חום כהה 1 ביצה L 1 כפית תמצית וניל
למלית - 1/2 כוס (140 גר') חמאת בוטנים 1/2 כוס (60 גר') אבקת סוכר
לציפוי - 1/3 כוס סוכר
אופן ההכנה:
  1. לבצק השוקולד - מנפים יחד לקערה את הקמח, הקקאו ואבקת הסודה לשתייה. מערבבים היטב.
  2. בקערת המיקסר מערבלים היטב את החמאה ושני סוגי הסוכר. מוסיפים את הביצה ואת תמצית הווניל ומערבלים היטב עד לקבלת תערובת אחידה. תוך כדי ערבול מוסיפים בהדרגה את החומרים היבשים ומערבלים רק עד להטמעה.
  3. מכסים את הקערה בניילון נצמד ומכניסים לקירור. בינתיים מכינים את המלית.
  4. המלית - מנפים לקערה את אבקת הסוכר, מוסיפים את חמאת הבוטנים ומערבבים היטב עד לקבלת עיסה במרקם של בצק רך ולא דביק מידי. (בשל הבדלים בין סוגי חמאת הבוטנים ייתכנו שינויים קלים בכמות אבקת הסוכר. יש להוסיף אבקת סוכר עד לקבלת עיסה רכה ולא דביקה מידי שניתן לעבד אותה בעזרת הידיים). יוצרים מהמלית 25 כדורונים ומניחים בתבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה.
  5. הרכבה וציפוי - מוציאים את בצק השוקולד מהקירור. יוצרים מהבצק 25 כדורים, גדולים מעט מכדורי חמאת הבוטנים. מניחים בתבנית אפייה מרופדת בנייר אפייה.
  6. בעזרת הידיים משטחים כל כדור בצק שוקולד לעיגול שטוח ודק, מניחים במרכזו כדור של מלית חמאת בוטנים, סוגרים את קצוות בצק השוקולד על גבי המלית כך שיעטוף אותה מכל צדדיה, ומגלגלים בין הידיים לקבלת כדור שלם. מניחים בתבנית האפייה.
  7. מגלגלים את העוגיות בקערית קטנה של סוכר, כך שיצופו מכל צדדיהן ומחזירים לתבנית.
  8. משטחים את הכדורים לעובי של כ-1.5 ס"מ. אופים כ-7-9 דקות בתנור שחומם מראש לחום של 190 מעלות עד להתייצבות. מצננים לחלוטין לפני ההגשה.