אוכל
כשר
טבעוני
זמן הכנה
40 דקות
זמן כולל
60 דקות
דרגת קושי
בינונית
כמות מצרכים
10
מצרכים
3
סועדים
לוח המרת מידות
סמנו והוסיפו מצרכים לרשימת הקניות
בחר הכל
הכנה:
500
גרם
תפוח אדמה
אדום בינוני, שטוף וקלוף
1.5
כוסות
מים
קרים
1/4
כפית
מלח
3
כפות
שמן
לטיגון
מטבל:
2
כפות
רוטב סויה
2
כפות
מים
1
כף
מיץ לימון
או חומץ אורז / חומץ לבן
2
כפות
בצל ירוק
פרוס דק
1
כף
פלפל צ'ילי ירוק
פרוסות או חליפניו
1/2
כפית
שומשום
שחור או לבן
0
פריטים נוספו לרשימת הקניות
((צילום: טל שחר)
אופן הכנה:
  1. חותכים את תפוחי האדמה לקוביות קטנות, מעבירים לקערת מעבד המזון או הבלנדר, יוצקים מים כך שיגיעו לגובה של 1/2 ס"מ מעל תפוחי האדמה. מעבדים כדקה, עד שמתקבלת עיסה חלקה ואחידה, ללא גושים.
  2. מעבירים למסננת צפופה, מניחים אותה מעל קערה וממתינים 15 דקות, בלי להזיז את הקערה, זאת כדי שהעמילן שמתנקז מתפוחי האדמה ישקע ויהיה בתחתית הקערה.
  3. בתום ההמתנה, מניחים את תפוחי האדמה במרכז מגבת מטבח נקייה או בד חיתול, סוגרים ומסובבים לסחיטה מלאה מנוזלים. מעבירים לקערה נקייה ומניחים בצד. במקום כל זה אפשר גם להשאיר כמה שעות טובות בתוך המסננת לייבוש טוב.
  4. מוציאים 2 כפות מהנוזלים שנקוו בקערת הסינון ומניחים בצד. את היתרה שופכים בעדינות (אין צורך בה). את שכבת העמילן שנותרה בקערה מגרדים בעזרת כף ומוסיפים למחית תפוחי האדמה. מוסיפים את שתי כפות הנוזלים ששמרנו ואת המלח ומערבבים היטב. מכסים ומאחסנים במקרר כ-15 דקות.
  5. הטיגון: מחממים במחבת עם ציפוי מונע הידבקות שמן לטיגון חצי עמוק (3 כפות אמורות להספיק). כשהשמן חם מאוד, מעבירים למחבת כ-2/3 כוס מהעיסה ומשטחים לעיגול בעובי של 1/2 ס"מ. מנמיכים את הלהבה לבינונית ומטגנים כ-3 דקות, עד ששולי הלביבה מזהיבים. הופכים ומטגנים כ-2 דקות. מעבירים לצלחת ומכינים כך את הלביבות הנותרות, אם יש צורך, מוסיפים עוד שמן.
  6. מגישים, מומלץ עם מטבל סויה חריף. שומרים במקרר עד 3 ימים.
  7. המטבל: מערבבים את מרכיביו בקערה או בצנצנת עם מכסה.