עוגת גבינה של רושפלד

יונתן רושפלד
המצרכים (לתבנית בקוטר 10*20 ס"מ): 2 כוסות פתי בר, טחונים 150 גר' חמאה מומסת 1 ק"ג גבינת שמנת 30% שומן 5 ביצים 50 גר' קמח (כ-2 כפות) 1 כוס סוכר
11 צפייה בגלריה
עוגת הגבינה של יונתן רושפלד
עוגת הגבינה של יונתן רושפלד
עוגת הגבינה של יונתן רושפלד
(צילום: שרון וקס)
אופן ההכנה:
  1. טוחנים את הביסקוויטים עם החמאה המומסת עד לקבלת פירורים דקים.
  2. גוזרים נייר פרגמנט בגודל התבנית ומשמנים בספריי שמן. גוזרים נייר גם לדופן התבנית בגובה של 10 ס"מ, מצמידים סביב ומשמנים גם אותו. משטחים את הבצק על בסיס התבנית.
  3. במערבל עם וו גיטרה מערבבים באיטיות גבינה וסוכר, בהדרגה מוסיפים את הביצים ובסוף את הקמח.
  4. יוצקים את המלית מעל הקרמבל, ואופים כ-10 דקות בתנור שחומם מראש ל-200 מעלות. מורידים את הטמפרטורה ל-160 מעלות, וממשיכים לאפות במשך 60 דקות נוספות או עד להזהבה.
  5. העוגה מוכנה כשקיסם הננעץ בתוכה יוצא נקי וללא פירורים.
  6. מניחים לעוגה להגיע לטמפרטורת החדר, ומעבירים למקרר ללילה שלם. מגישים קר.

ברד פודינג

חיים כהן
המצרכים (לתבנית אינגליש קייק עמוקה במיוחד): 1 חלה מיום אתמול 600 גר' חלב 400 גר' שמנת מתוקה 2 ביצים 2 חלמונים קורט מלח 200 גר' חלב מרוכז 2 כפות אבקת סוכר
להגשה - 1 מיכל שמנת חמוצה או 3 כפות קרם פרש
11 צפייה בגלריה
חיים כהן - ברד פודינד
חיים כהן - ברד פודינד
חיים כהן - ברד פודינד
(צילום: ירון ברנר)
אופן ההכנה:
  1. קורעים את החלה לקרעים גסים בגודל של 4 ס"מ על 4 ס"מ בערך.
  2. טורפים היטב את שאר החומרים.
  3. מסדרים את קרעי החלה בתבנית, מוזגים מעל את המסה הנוזלית ומשאירים במקרר ללילה.
  4. אופים למחרת בתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 160 מעלות ל-35 דקות בערך, מכוסה בנייר כסף.
  5. מסירים את הכיסוי וממשכים לאפות כ-15-20 דקות נוספות.
  6. מחלצים את המאפה לתוך צלחת, מפדרים באבקת סוכר, ומגישים.

עוגת גבינה בציפוי שמנת חמוצה

דודו אוטמזגין
המצרכים (לתבנית קפיץ בקוטר 24 ס"מ): 200 גר' חמאה קרה, חתוכה לקוביות 100 גר' אבקת סוכר (1 כוס פחות 2 כפות) 1/2 מקל וניל 1 ביצה 1 חלמון 290 גר' קמח (2 כוסות ועוד 1/2 כף) 50 גר' אבקת שקדים (1/2 כוס ועוד כפית)
לגבינה - 400 גר' גבינת שמנת 30% אחוז (אפשר גם 9% אחוז) 140 מ"ל חלב (1/2 כוס ועוד כף) 140 גר' סוכר (3/4 כוס פחות 1/2 כף) 3 ביצים 40 גר' חמאה מומסת 40 גר' קמח (2 כפות)
לציפוי - 200 מ"ל שמנת חמוצה 30 גר' אבקת סוכר (1/4 כוס)
אופן ההכנה:
  1. מערבבים במיקסר עם וו גיטרה את החמאה, אבקת הסוכר ותוכן מקל הווניל. מוסיפים את הביצה והחלמון ומערבבים. מוסיפים את הקמח ואבקת השקדים ומערבבים. מעבירים את התערובת לקערה, עוטפים בניילון נצמד ומשהים כשעתיים במקרר.
  2. מרדדים את הבצק על משטח מקומח לעלה בעובי 3 מ"מ. קורצים מהבצק עיגול בקוטר 24 ס"מ ומניחים בתחתית התבנית.מרדדים את שאריות הבצק על משטח מקומח לעלה בעובי 3 מ"מ, חותכים ממנו רצועות ומצפים את דפנות התבנית. מהדקים היטב.
  3. אופן הכנת הגבינה - טורפים היטב בקערה את הגבינה, החלב , הסוכר והביצים. מוסיפים את החמאה ומערבבים. מוסיפים את הקמח ומערבבים. יוצקים את התערובת על הבצק ואופים 50 דקות בתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 150 מעלות.
  4. אופן הכנת הציפוי - מערבבים את השמנת החמוצה ואבקת הסוכר ויוצקים על מרכז העוגה. מצננים בטמפרטורת החדר ושומרים במקרר.

עוגת גבינה עם מסקרפונה

ניר צוק
המצרכים (לתבנית קפיץ בקוטר 28 ס"מ): 1 ק"ג גבינת טבורוג 250 גר' מסקרפונה 5 ביצים 100 גר' חמאה רכה 50 גר' קמח 300 גר' סוכר
11 צפייה בגלריה
ניר צוק - עוגת גבינה
ניר צוק - עוגת גבינה
ניר צוק - עוגת גבינה
(צילום: אפיק גבאי)
אופן ההכנה:
  1. מניחים את גבינת הטובורג על בד סינון למשך לילה.
  2. במעבד מזון מעבדים את הגבינה (טובורג) למרקם חלק.
  3. מוסיפים חמאה, ביצה אחת ומעבדים כדקה נוספת. מוסיפים את המסקרפונה ומעבדים כדקה נוספת.
  4. מפרידים את הביצים, מוסיפים את החלמונים בהדרגה לתערובת הגבינה תוך כדי עיבוד.
  5. מקציפים את החלבון, ולאחר שהקצף התייצב מוסיפים סוכר תוך כדי למרקם קצץ קשה.
  6. מעבירים את הגבינה לקערה גדולה, מערבבים פנימה את הקמח ומקפלים פנימה את הקצף.
  7. מעבירים לתבנית ואופים בבן מארי (מניחים את תבנית העוגה בתוך תבנית גדולה יותר ממנה עם מים) בתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 160 מעלות כשעה וחצי.
  8. מכבים את התנור ומשאירים את העוגה בתנור כבוי למשך כשעה. מכניסים למקרר ומגישים קר.

כנאפה

סאני דרעי
המצרכים (למגש כנאפה בקוטר 32 ס"מ או ל-4 כנאפה אישיות בקוטר 12 ס"מ): 1/2 ק"ג שערות קדאיף (אפשר לבנות או כתומות) 250 גר׳ ריקוטה 250 גר׳ גבינת עיזים (אם אתם אוהבים טעם חזק של עזים השתמשו בגליל גבינת עיזים ירוק, אם תרצו טעם עדין יותר אז תוכלו להשתמש בקופסאות של גבינת עיזים למריחה) 100 גר׳ אבקת סוכר 200 גר׳ חמאה מומסת קמצוץ אבקת סוכר
לסירופ סוכר - 300 גר׳ מים 300 גר׳ סוכר 50 גר׳ מי ורדים
לקישוט - חופן פחסטוקים
11 צפייה בגלריה
כנאפה
כנאפה
כנאפה - סאני דרעי
(צילום: ירון ברנר)
אופן ההכנה:
  1. מניחים בקערה את שערות הקדאיף. מוסיפים מעט אבקת סוכר ומפזרים מעל. מערבבים עם הידיים בכדי להמתיק מעט את הקדאיף.
  2. לוקחים את המגש או התבנית ושמים בנדיבות על כל השטח חמאה מומסת, תוודאו שהחמאה תגיע לכל המשטח, זה חשוב לצריבה של הכנאפה, לאחר מכן מפזרים מחצית מכמות שערות הקדאיף על המגש ומשטחים מעט עם הידיים.
  3. מכינים את המלית - בקערה קטנה מערבבים בכף או במטרפה את כל המצרכים, מעבירים לשק זילוף ואם אין אז אפשר בעזרת כף לפזר באופן שווה את המלית. חשוב: השאירו בערך סנטימטר מהשוליים ללא מלית בכדי שהיא לא תנזל החוצה בזמן הצלייה. מכסים את המלית עם שארית הקדאיף.
  4. מכינים את הסירופ - בסיר קטן על להבה גבוהה מביאים את הסוכר והמים לרתיחה. אחרי שרותח מנמיכים את הלהבה ומוסיפים פנימה את מי הורדים. מבשלים כ-7 דקות נוספות.
  5. צולים את הכנאפה על להבה בינונית כ-10 דקות. אם אתם משתמשים במגש גדול כמו שלי, אז תשתמשו בשתי להבות כמו שאני עשיתי, ומדי פעם תסובבו את המגש בכדי להגיע לצלייה שווה.
  6. מכינים מגש נוח להפוך עליו את הכנאפה בזמן הצלייה, מציצים כל כמה דקות על השכבה התחתונה שנצלית עד שמתקבלת חריכה יפה. ברגע שתגיעו לצבע הרצוי הופכים את הכנאפה עם המגש הנוסף, שופכים חמאה מומסת על כל התבנית של הכנאפה (כמו שעשינו בהתחלה), ומחזירים את הכנאפה למגש עם החמאה. צולים גם את הצד השני עד לצבע הרצוי. כאשר הגעתם לצבע הרצוי שופכים את סירופ הסוכר על הכנאפה ומבשלים עוד כ-2 דקות. מפזרים מעל פיסטוקים ומגישים חם.
*אפשר להכין את הסירופ מראש ואת הכנאפה מראש ולאחסן במקרר עד שלושה ימים. את הכנאפה רצוי לצלות מיד לפני ההגשה או ממש בסמוך לה.

בצק עלים עם גבינת שמנת

סאני דרעי
המצרכים (ל-8 מאפים אישיים): 250 גר' בצק עלים קנוי על בסיס חמאה 75 גר׳ גבינת שמנת 50 גר׳ סוכר לבן (3 כפות) מעט תמצית וניל (או חצי מקל וניל) 1 ביצה 3 כפות ריבת תות או כל ריבה שתרצו 1 ביצה טרופה למריחת המאפה מעט סוכר חום
להגשה - מעט אבקת סוכר
11 צפייה בגלריה
בצק עלים במילוי תות
בצק עלים במילוי תות
בצק עלים במילוי תות
(צילום: ירון ברנר)
אופן ההכנה:
  1. פורסים על משטח את הבצק (אין צורך לרדד אותו יותר ממה שהוא כבר מרודד). חותכים ל-8 ריבועים, ומניחים על מגש שעליו פרשתם נייר אפיה. חותכים באלכסון את ארבע הפינות של הבצק, אך לא עד הסוף. מקפלים כל פינה שנייה פנימה בכדי ליצור את צורת השבשבת, ולוחצים באמצע ומהדקים. מכניסים למקרר.
  2. מכינים את המלית - בקערה שמים את הגבינה, הסוכר הלבן, וניל וביצה. מוסיפים פנימה שתי כפות של ריבה, ומערבבים.
  3. מרכיבים את המאפה - מעבירים את המלית לשק זילוף ומזלפים מעט ממנה במרכז המאפה, ולאחר מכן מוסיפים עוד כפית ריבה. ייתכן שהמלית מעט נוזלית, זה בסדר גמור, היא תספג בבצק ותתייצב באפיה.
  4. מורחים ביצה על דפנות הבצק ומפזרים מעל מעט סוכר חום.
  5. אופים בתנור בטמפרטורה של 180 מעלות כ-14 דקות, מפזרים למעלה אבקת סוכר, ומגישים.

עוגת גבינה באסקית

מילי אליהו
המצרכים (לתבנית בקוטר 22-18 ס"מ): 450 גר' גבינת שמנת, 15% שומן ומעלה 120 גר' סוכר (1/2 כוס + 2 כפות שטוחות) 3 ביצים בגודל L או 5 ביצים בגודל M 2 כפות מיץ לימון 1 כפית תמצית וניל 25 גר' קמח או קורנפלור (1/2 2 כפות) 375 מ"ל שמנת להקצפה 38% שומן (1/2 1 מכלים)
אופן ההכנה:
  1. מחממים את התנור לטמפרטורה של 240 מעלות.
  2. שמים בקערת המערבל עם וו הגיטרה את גבינת השמנת והסוכר, ומערבלים במהירות בינונית לקרם חלק. מוסיפים את הביצים, אחת אחרי השנייה, ומערבלים עד שהן נטמעות בבלילה. מוסיפים את מיץ הלימון ותמצית הווניל. עוצרים, אוספים במרית את מה שניתז על דופנות הקערה ומעבדים שוב כמה שניות.
  3. שמים בקערה נפרדת את הקמח (או הקורנפלור), מוסיפים מחצית מכמות השמנת להקצפה וטורפים במטרפה לקבלת מרקם חלק ללא גושים. מוסיפים את יתרת השמנת וטורפים שוב. מוסיפים את תכולת הקערה לקערת המערבל ומערבלים במהירות נמוכה־בינונית 20-15 שניות, עד שמתקבל מרקם אחיד.
  4. מרפדים את התבנית בשני ניירות אפייה (כדי למנוע דליפות, הבלילה נוזלית).מעבירים את הבלילה לתבנית. טופחים קלות עם התבנית על משטח העבודה כדי להיפטר מבועות האוויר.
  5. אופים כ-35 דקות, עד שפני העוגה משחימים אך היא רוטטת במרכזה (לאחר כ-25 דקות פני העוגה יתחילו להשחים. אל תיבהלו והמשיכו את האפייה עד סופה). מוציאים ומצננים כשעה. מאחסנים במקרר שעתיים לפחות. מגישים קר.

עוגת הגבינה של סבתא

אמיר פורת ורוסלה יונה
המצרכים (לתבנית קפיצית בקוטר 26 ס"מ):
לתחתית העוגה - 300 גר' ביסקוויט פתי בר 100 גר' חמאה מומסת + מעט חמאה מומסת לתבנית מעט קמח לתבנית
לעוגה - 6 ביצים מופרדות 200 גר' סוכר (1 כוס) 750 גר' גבינה לבנה 9% 200 גר' שמנת חמוצה 15% (1 גביע) קליפה מגורדת מלימון טרי אחד 1 כפית תמצית וניל 1/2 1 כפות קמח 3 כפות קורנפלור
11 צפייה בגלריה
אמיר פורת ורוסלה יונה
אמיר פורת ורוסלה יונה
עוגת הגבינה של סבתא - אמיר פורת ורוסלה יונה
(צילום: ירון ברנר)
אופן ההכנה:
  1. מברישים את תחתית תבנית האפייה והדפנות בשכבה דקיקה של חמאה מומסת, ומיד לאחר מכן מקמחים את דפנות התבנית.
  2. מכינים את התחתית - מרסקים את הביסקוויטים במעבד מזון עד לקבלת פירורים דקים, ומעבירים לקערה. מערבבים עם החמאה היטב ומהדקים לתחתית התבנית.
  3. מכינים את המלית - בקערת מיקסר מקציפים בעזרת מטרפה את החלבונים עם חצי מכמות הסוכר (100 גר'), עד לקבלת קצף יציב.
  4. בקערה נפרדת מערבבים היטב בעזרת מרית את הגבינה, השמנת החמוצה, יתרת הסוכר, גרידת הלימון ותמצית הווניל. מוסיפים את החלמונים המופרדים, ומערבבים עד שהם נטמעים בתערובת. מוסיפים את הקמח והקורנפלור, וטורפים היטב עד שלא נשארים גושים של חומרי הגלם היבשים.
  5. מקפלים אל המסה שליש מהחלבונים שהוקצפו עד לקבלת תערובת אחידה, וחוזרים על הפעולה פעמיים נוספות עד שכל החלבונים מעורבבים היטב במסה (שימו לב: חשוב לקפל בתנועות עדינות את החלבונים אל המסה, על מנת לשמור על תערובת אוורירית ואחידה).
  6. יוצקים את התערובת לתבנית מרופדת בתחתית הביסקוויטים הטחונים, ואופים בתנור שחומם מראש ל-200 מעלות במשך 5 דקות.
  7. אפייה - מנמיכים את טמפרטורת התנור ל-140 מעלות, ואופים במשך כשעה-שעה ורבע או עד שהעוגה יציבה אך מעט רוטטת עדיין במרכזה. בתום האפייה, משאירים את העוגה בתנור כבוי וסגור למשך שעה.

עוגת גבינה יפנית

אורן לוקסנבורג
המצרכים: לתערובת השמנת (שלב ראשון) - 400 גר' גבינת שמנת 200 מ"ל שמנת חמוצה 30% (1 מכל) 6 חלמונים 100 גר' סוכר 40 גר' חמאה מומסת
הוספת הקמח (שלב שני) - 100 גר' קמח
לקצף (שלב שלישי) - 6 חלבונים 120 גר' סוכר
אפייה (שלב רביעי) - תבנית אפייה עם מים רותחים
11 צפייה בגלריה
עוגת גבינה יפנית - אורן לוקסנבורג
עוגת גבינה יפנית - אורן לוקסנבורג
עוגת גבינה יפנית - אורן לוקסנבורג
(צילום: אורן לוקסנבורג)
אופן ההכנה:
  1. מכינים את תערובת השמנת החמוצה - בקערה, מערבבים (אפשר ביד או בעזרת מיקסר ידני) את כל המצרכים, עד שמתקבלת תערובת אחידה.
  2. לאחר שהתערובת אחידה לגמרי וללא גושים, מוסיפים פנימה את הקמח מערבבים שוב היטב.
  3. מכינים את תערובת הקצף - מקציפים את החלבונים עם הסוכר עד לקבלת קצב יציב מאוד, ומקפלים את תערובת החלבונים לתוך תערובת הגבינות בתנועות עדינות.
  4. אופן האפייה - יוצקים את התערובת לתוך תבנית קוגלהוף, ומניחים אותה בתוך תבנית אפייה עם מים רותחים (בן מארי).
  5. אופים בתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 160 מעלות במשך 50 דקות.
  6. לאחר 50 דקות, מוציאים את העוגה המוכנה מהתנור ומניחים לה להתקרר, אחרי שהעוגה מתקררת, הופכים את התבנית ומגישים.

עוגת גבינה על בראוניז

מיקי שמו
המצרכים (לתבנית בקוטר 24 ס"מ):
לתחתית בראוניז - 200 גר' חמאה 50 גר' שוקולד מריר 50 גר' שוקולד חלב 2 ביצים במידה XL 240 גר' סוכר (1 כוס + 2 כפות) 140 גר' קמח מנופה (1 כוס) 3 גר' אבקת אפייה 75 גר' אגוזי מלך קצוצים גס (2/3 כוס)
למלית גבינה - 750 גר' גבינה לבנה רכה 5% או 9% שומן 250 גר' יוגורט 3% 1 ביצה במידה XL 80 גר' אינסטנט פודינג וניל (1 שקית) 75 גר' סוכר לבן (1/3 כוס) 10 גר' סוכר וניל (1 שקית)
לציפוי שוקולד - 100 גר' שוקולד חלב 100 גר' שוקולד מריר 250 מ"ל שמנת מתוקה (1 מיכל)
11 צפייה בגלריה
עוגת גבינה ובראוניז - מיקי שמו
עוגת גבינה ובראוניז - מיקי שמו
עוגת גבינה ובראוניז - מיקי שמו
(צילום: דן פרץ)
אופן ההכנה:
  1. מכינים את תחתית הבראוניז - ממיסים את החמאה ושני סוגי השוקולד בסיר כפול (בן מארי). במיקסר עם מטרפה מקציפים את הביצים והסוכר במהירות גבוהה כ-5 דקות. מנמיכים את מהירות המיקסר ומוסיפים את תערובת השוקולד בהדרגה. לבסוף מוסיפים את הקמח, אבקת האפייה ואגוזי הפקאן, וממשיכים בפעולת המיקסר רק עד לקבלת תערובת אחידה. מעבירים את הבלילה לתבנית אפייה משומנת קלות, ואופים בטמפרטורה של 160 מעלות במשך כ-30 דקות.
  2. מכינים את מלית הגבינה - בקערת ערבול מערבבים יחד את כל החומרים עד לקבלת תערובת אחידה.
  3. מרכיבים ואופים: לאחר שתחתית הבראוניז התקררה לגמרי, שופכים עליה את מלית הגבינה ואופים בטמפרטורה של 150 מעלות במשך 20 דקות. לאחר מכן מנמיכים את הטמפרטורה ל-120 מעלות וממשיכים לאפות במשך 35-30 דקות נוספות עד שהעוגה אינה רוטטת. מקררים את העוגה למשך לילה שלם או לפחות 6 שעות עד להתייצבות.
  4. מכינים את הציפוי - שוברים את שני סוגי השוקולד לחתיכות בקערה ובמקביל מרתיחים בסיר את השמנת המתוקה. לאחר שהשמנת המתוקה רתחה, מסירים את הסיר מהאש ושופכים על גבי השוקולד שבקערה. ממתינים כדקה ומערבבים עד לקבלת תערובת שוקולד אחידה. מצפים את העוגה ומגישים.
*אפשר לקשט במעט אגוזים גרוסים או ברס (אגוזים קלויים גרוסים ומקורמלים).

עוגת ביסקוויטים עם גבינה

רותי קינן
המצרכים: 150 גר' ביסקוויטים פתי-בר או 1/2 חבילה ביסקוויטים קסטה (18 יחידות) 1/4 כוס חלב
לקרם - 1 מכל שמנת לקצפת 1/2 כוס חלב 1 חבילה פודינג וניל אינסטנט 250 גר' גבינה לבנה 5% 2 כפות אבקת סוכר קליפה מגוררת מ-1 לימון
לציפוי - 1/2 מכל שמנת לקצפת 100 גר' שוקולד מריר 1 כף אבקת סוכר
11 צפייה בגלריה
עוגת ביסקוויטים משולשת – רותי קינן
עוגת ביסקוויטים משולשת – רותי קינן
עוגת ביסקוויטים משולשת – רותי קינן
(צילום: ירון ברנר)
אופן ההכנה:
  1. טובלים את הביסקוויטים בחלב ומסדרים אותם בשלוש שורות על יריעת נייר כסף.
  2. אופן הכנת הקרם - מניחים בקערה את השמנת, החלב והפודינג ומקציפים עד שמתקבל קרם סמיך מאוד. מוסיפים את הגבינה, אבקת הסוכר וקליפת הלימון וממשיכים להקציף עוד חצי דקה, רק עד שהתערובת אחידה.
  3. עורמים את הקרם על שורת הביסקוויטים האמצעית ומרימים את שתי השורות החיצוניות בעזרת נייר הכסף, כך שמתקבל משולש. מהדקים מלמעלה ועוטפים בצדדים ומצננים שעתיים לפחות.
  4. אופן הכנת הציפוי - ממיסים את השוקולד עם השמנת בסיר קטן או בקערה במיקרוגל, מוסיפים את אבקת הסוכר ומערבבים היטב. מצננים לחום החדר, עד שהציפוי מקבל מרקם של שמנת.
  5. מצפים את העוגה בציפוי השוקולד ומצננים היטב.

עוגת שמנת פירורים חצי קפאה

קלי מגר
המצרכים (ל-20-10 מנות):
לבסיס - 100 גר' ביסקוויטים בטעם שוקולד 1 כף אבקת סוכר 30 גר' חמאה מומסת
לקרם - 1 מכל שמנת מתוקה 38%-32% שומן (250 מ"ל) 4-3 כפות סוכר, לפי הטעם 1/2 כפית תמצית וניל 1 כפית קליפה מגוררת מלימון או תפוז 1 גביע שמנת חמוצה 27% שומן (200 גר') 1 גביע שמנת חמוצה 15%-9% שומן (200 גר')
לרוטב השוקולד - 100 גר' שוקולד חלב או מריר 1/2 כוס שמנת מתוקה (120 מ"ל)
אופן ההכנה:
  1. אופן הכנת הבסיס - שמים בקערת מעבד המזון את הביסקוויטים וטוחנים לפירורים דקים. מוסיפים את אבקת הסוכר והחמאה ומעבדים לתערובת אחידה. מחלקים את התערובת בין הכוסות.
  2. אופן הכנת הקרם - שמים בקערת המערבל את השמנת המתוקה, הסוכר, הווניל וקליפת הפרי ומקציפים לקצפת יציבה. מורידים את מהירות המערבל למינימום, מוסיפים את שני גביעי השמנת החמוצה ומערבלים רק עד שהיא נטמעת בקצפת.
  3. מעבירים את הקרם לשק זילוף עם צנתר כוכב ומזלפים לכוסות (אפשר גם למלא בכף). מכניסים את הכוסות לכלי סגור ומאחסנים במקפיא שעה לפחות. כחצי שעה לפני ההגשה, מעבירים את כוסות לצינון במקרר.
  4. אופן הכנת השוקולד - שמים את השוקולד בקערה מתאימה. שמים את השמנת בכלי מתאים ומחממים על הכיריים או במיקרוגל עד לסף רתיחה. יוצקים על השוקולד, ממתינים כ-2 דקות ומערבבים עד לקבלת קרם חלק. מוציאים את הקינוחים ויוצקים על כל אחד מהם כפית מהרוטב. מגישים.

עוגת גבינה עם פטל

חן שוקרון
המצרכים (לכ-10-9 צנצנות בנפח 250 מ"ל):
לבסיס - 250 גר' ביסקוויטים טחונים דק (אפשר בטעם שוקולד או בטעם וניל) 100 גר' חמאה מומסת
למלית גבינה - 1 ק"ג גבינה (כמחצית גבינת שמנת 30%, והיתר גבינה לבנה 5% או 9 %), רצוי בטמפ' החדר 1 כוס סוכר (200 גר') 2 כפות מיץ לימון סחוט טרי 1 כפית תמצית וניל 3 כפות קמח (45 גר') 4 ביצים
לקארד פטל - 2 חבילות פטל אדום קפוא מופשר (500 גר') 1/4 כוס מים (60 מ"ל) זסט מתפוז אחד 3/4 כוס (150 גר') סוכר 30 גר' חמאה 2 כפות קורנפלור 4 כפות מים קרים
אופן ההכנה:
  1. אופן הכנת הבסיס - מערבבים היטב את פירורי הביסקוויטים עם החמאה המומסת. ממלאים כל צנצנת בכ-2 כפות מהתערובת הפירורית. בעזרת כוס לטקילה (שוט) או בעזרת כפית דוחסים את התערובת לתחתית כל צנצנת. (אם רוצים להשתמש בפירורי הביסקווטים גם לציפוי, שומרים כ-1/4 מהכמות בצד).
  2. אופן הכנת הבלילה - בקערת המיקסר מערבלים את הגבינות, מוסיפים את הסוכר, מיץ לימון ותמצית הווניל ומערבלים היטב. מנפים פנימה את הקמח, מערבלים היטב עד להטמעה.
  3. מוסיפים את הביצים - בכל פעם ביצה אחת ומערבלים היטב עד להטמעה. בעזרת מרית מוודאים שהבלילה אחידה ומוודאים שאין גושי גבינה.
  4. מעבירים את מלית הגבינה לכלי נוח למזיגה ויוצקים מעל הבסיס, עד לכ-2/3 מגובה הצנצנת. מעבירים את הצנצנות לתבנית עמוקה ויוצקים לתוך התבנית מים רותחים (נזהרים שהמים לא יתיזו לתוך הצנצנות).
  5. אופים כ-30 דקות בתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 160 מעלות. מכבים את התנור ומשאירים את הצנצנות בתוך אמבט המים בתנור הכבוי ל-20 דקות נוספות. מוציאים מהתנור ומאמבט המים, מצננים לטמפרטורת החדר, ומעבירים למקרר לשעה אחת לפחות לפני שמצפים בקארד פטל או בפירורי הביסקוויטים.
  6. אופן הכנת קארד פטל - בסיר בינוני מביאים לרתיחה את הפטל, גרידת התפוז ו-1/4 כוס מים. מנמיכים את הלהבה ומבשלים כ-5 דקות. מסירים מהאש ומעבירים למעבד מזון. טוחנים את התערובת ומעבירים דרך מסננת, על מנת להיפטר מהגרעינים (בעזרת כפית מסייעים לתערובת לעבור דרך המסננת). מחזירים את תערובת הפטל לסיר ולכיריים ללהבה בינונית, מוסיפים חמאה וסוכר.
  7. בקערית קטנה ממסים את הקורנפלור ב-4 כפות מים. מערבבים היטב עד לקבלת תערובת נוזלית וחלקה. בזרזיף דק ותוך כדי ערבוב מתמיד של תכולת הסיר מוסיפים את הקורנפלור המומס. תוך כדי ערבוב מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ומבשלים עוד כ-2 דקות נוספות (מערבבים כל הזמן) עד שהתערובת מסמיכה מאוד.
  8. מסירים מהאש ומצננים לטמפרטורת החדר. מצפים כל תכולת צנצנת בכ-2-3 כפות מקארד הפטל. שומרים את עוגות הגבינה לילה בקירור לפני ההגשה.

בקלאווה גבינות

אסתר דורון צרפתי
המצרכים (לתבנית חד פעמית ענקית):
למלית - 250 גר' גבינת ריקוטה 1 גביע שמנת חמוצה 15% 200 גר' גבינת טוב טעם 3%
להרכבה - 1 חבילה בצק פילו (500 גרם) מופשר לפי הוראות היצרן 400 גרם חמאה, מומסת
לסירופ - 3/4 כוס סוכר 1/2 כוס מים רותחים
לקישוט - פיסטוקים קלויים קצוצים גס (טבעיים ללא מלח)
אופן ההכנה:
מחממים את התנור ל-180 מעלות.
  1. אופן הכנת המלית - מערבבים את גבינת הריקוטה, שמנת חמוצה ו-200 גר' גבינת טוב טעם עד לקבלת תערובת אחידה.
  2. אופן ההרכבה - מברישים את התבנית בחמאה ומניחים עלה פילו. מברישים את עלה הפילו בחמאה כך שיכוסה היטב ומניחים עליו את עלה פילו נוסף. ממשיכים כך עד שמסיימים חצי חבילה (כ-11 דפים).
  3. משטחים את המלית על גבי עלי הפילו המוברשים. מכסים בעלה פילו ומברישים בחמאה. מסיימים כך את המחצית השנייה של החבילה.
  4. חותכים את הבקלאווה לריבועים או מעויינים (לא לחתוך עד הסוף). ואופים בתנור במשך 30-40 דקות או עד שהבקלאווה מזהיבה.
  5. אופן הכנת הסירופ - שמים את הסוכר והמים בסיר ומביאים לרתיחה. מערבבים, מנמיכים את האש ומבשלים מספר דקות. יוצקים את הסירופ מעל הבקלאווה ומפזרים מעל פיסטורים קצוצים. אוכלים חם.

טירמיסו מסקרפונה

מורן גיל
המצרכים (לכלי זכוכית בנפח 1.5 ליטר): 500 גר' מסקרפונה בטמפרטורת החדר 300 מ״ל שמנת מתוקה 1 כפית מחית וניל 6 חלמונים 150 גר' סוכר לבן מיץ מחצי לימון 300 מ״ל אספרסו 50 מ״ל בייליס 1 חבילת בישקוטים 50 גר' קקאו
11 צפייה בגלריה
טירמסו - מורן גיל
טירמסו - מורן גיל
טירמסו - מורן גיל
(צילום: מורן גיל)
אופן ההכנה:
  1. בקערה שמתאימה לבן מארי (אמבטיית מים) מקציפים בעזרת מיקסר ידני את החלמונים והסוכר לתערובת תפוחה ובהירה.
  2. את התערובת מעבירים לבן מארי ומערבבים היטב עד אשר הסוכר נמס והחלמונים מגיעים לטמפרטורה של כ-60 מעלות.
  3. מעבירים את התערובת למיקסר, מוסיפים מחית וניל ומקציפים עד שהיא מתקררת לטמפרטורת החדר (אפשר פשוט לגעת עם היד בדופן קערת המיקסר ולהרגיש מתי היא התקררה).
  4. מוסיפים את המסקרפונה וממשיכים לערבל במהירות בינונית. ברגע שהמסקרפונה התאחדה עם קציפת החלמונים, מגבירים את המהירות ומוסיפים בהדרגה שמנת מתוקה בזרם דק. מקציפים עד שהקרם מתייצב. שימו לב - יש להיזהר שלא להגיע להקצפת יתר.
  5. ברגע שהקרם מתחיל להתייצב מוסיפים מיץ מחצי לימון ומערבלים עוד קצת עד לאיחוד.
  6. בקערה נפרדת מערבבים את האספרסו עם הבייליס ומתחילים בשלב ההרכבה.
  7. מרכיבים את השכבות - לוקחים קערה שקופה ועמוקה ומתחילים בהרכבת שכבות הטירמיסו: שכבה ראשונה של הקרם, שכבה שנייה של הבישקוטים שטבולים באספרסו-בייליס, ושכבה שלישית של קקאו שמפזרים דרך מסננת דקה. חוזרים על השכבות לפי הסדר עד שמגיעים לקצה. סוגרים את הטירמיסו עם קקאו.
  8. מכניסים למקרר להתייצבות לכ-4 שעות, מחפשים את הכף הארוכה ביותר שמוצאים ומתחילים לחפור.

בלינצ'ס במילוי גבינת שמנת

צ'רלי פדידה
המצרכים (ל-10-8 יחידות):
לבלילת הקרפ - 1 כוס קמח 1 כף סוכר 1/2 1 כוסות חלב 2 ביצים מספר 2 מעט שמן תירס
למילוי - 500 גר' גבינת שמנת 4 כפות סוכר 1 כף קורנפלור
לרוטב - משמש, אפרסק, נקטרינה, חתוכים לרבעים או לפרוסות 1 כפית סוכר חום 1 כפית חמאה
11 צפייה בגלריה
צ'רלי פדידה בלינצ'ס
צ'רלי פדידה בלינצ'ס
צ'רלי פדידה - בלינצ'ס
(צילום: ירון ברנר)
אופן ההכנה:
  1. מכינים את הקרפ - בקערה גדולה טורפים היטב בעזרת מטרפה את כל מרכיבי הבלילה, עד לקבלת תערובת אחידה, ומסננים במסננת דקה.
  2. במחבת טפלון מחוממת בקוטר 15 ס"מ יוצקים שכבה דקה מהבלילה (הבלילה אמורה לכסות את כל פני המחבת), ומטגנים משני הצדדים במשך דקה. מוצאים מהמחבת ומעבירים לצינון על גבי מגבת (לרוב הקרפ הראשון אינו יוצא טוב, אז אל תיבהלו). חוזרים על אותה פעולה עם שאר הקרפים, ומניחים בצד.
  3. מכינים את המילוי - מערבבים היטב את כל המרכיבים מלבד הקורנפלור, עד לקבלת תערובת אחידה וללא גושים. מוסיפים את הקורנפלור בהדרגתיות כדי למנוע גושים (תפקידו של הקורנפלור הוא לייבש את המסה כך שלא תיזל במהלך טיגון הקרפ).
  4. מגלגלים את הקרפ - מניחים את הקרפ על שולחן עבודה, יוצקים במרכזו כף מגבינת השמנת, ומתחילים לקפל קיפול מעטפה (יש להדק מעט את הקרפ על מנת שלא יתפרק במהלך הטיגון).
  5. מטגנים את הקרפ - במחבת טפלון מחוממת עם כפית חמאה, מטגנים את הקרפים על אש בינונית במשך כ-2 דקות מכל צד, עד להזהבה ולקבלת מרקם פריך.
  6. מכינים את הרוטב - במחבת מחוממת עם חמאה וסוכר חום מטגנים את הפירות החתוכים עד לקבלת גוון זהוב (היזהרו שלא לשרוף את התערובת). יוצקים את הרוטב על הבלינצ'סים, ומגישים.

בראוני עם קרם גבינה

איילת הירשמן
המצרכים (לתבנית בקוטר של 25 על 16 ס"מ):
לבראוניז - 250 גר' שוקולד מריר 250 גר' חמאה 1 כוס סוכר חום (200 גר') 3 ביצים 150 גר' שקדים טחונים 1 כפית תמצית וניל מעולה 3 כפות קמח תופח 1 כף אבקת קקאו
לתערובת הגבינה - 1 מיכל גבינת שמנת (250 גר') 2 כפות אבקת סוכר
לקישוט - 250 גר' שוקולד מריר או חלב
אופן ההכנה:
מחממים את התנור לטמפרטורה של 160 מעלות.
  1. מכינים את הבראוניס - מרפדים את התבנית בנייר אפייה. שמים בקערה מתאימה למיקרוגל את השוקולד וחמאה ומחממים במיקרוגל בפרקי זמן קצרים עד שהשוקולד והחמאה נמסים. מוסיפים את הסוכר, מערבבים ומצננים. כשהעיסה צוננת מוסיפים פנימה את הביצים, תמצית הווניל, השקדים, הקמח והקקאו ומערבבים לעיסה אחידה. אופים כ-25-30 דקות עד שהחלק העליון יציב אבל העוגה עדיין רוטטת קלות כאשר מנענעים אותה. מצננים ומאחסנים במקרר.
  2. מכינים את מלית הגבינה - שמים את כל מרכיבי הציפוי בקערה ומערבבים. מורחים בשכבה אחידה על הבראוניס הקרים. עוטפים בניילון נצמד ומאחסנים במקרר 4 שעות לפחות.
  3. קישוט השוקולד - בעזרת קולפן ירקות, מגלפים מצדה של טבלת השוקולד, כשהיא בטמפרטורת החדר, תלתלי שוקולד על שכבת הגבינה.
  4. החיתוך - אוחזים בשני קצוות נייר האפייה, מוציאים את הבראוניס ומניחים על משטח עבודה. טובלים סכין חדה במים וחותכים את הקצוות מהבראוניס כדי שיהיו ישרים. חותכים את הבראוניס לריבועים. מגישים.

מקרון צ'יז קייק

מיקי שמו
המצרכים (ל-50 מקרונים):
לסירופ סוכר - 330 גר' סוכר 100 מ"ל מים 1 מקל וניל 110 גר' חלבון
לבצק - 300 גר' אבקת שקדים 300 גר' אבקת סוכר 110 גר' חלבון
לקרם גבינה - 300 גר' שמנת מתוקה 200 גר' גבינת שמנת מסקרפונה 50 גר' סוכר 1/2 מקל וניל מגורר
אופן ההכנה:
  1. מכינים את סירופ הסוכר - שמים בסיר מים, סוכל ווניל, מרתיחים הכל לטמפרטורה של 118 מעלות. מקציפים חלבון וסוכר ומוסיפים סירופ.
  2. מכינים את הבצק - במעבד מזון מערבבים אבקת שקדים, אבקת סוכר ומוסיפים חלבון לא מוקצף. מקפלים את התערובת לקצף החלבונים. מזלפים לעיגולים בקוטר 3 ס"מ. מניחים את המקרונים על תבנית מרופדת בנייר אפייה, ואופים בתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 140 מעלות במשך כ-12 דקות. מצננים.
  3. מכינים את קרם הגבינה - מקציפים את כל המרכיבים יחד, עד לקבלת קרם יציב.
  4. מזלפים את הקרם על מרכז העוגייה, מניחים מעל עוגייה נוספת וסוגרים כמו סנדוויץ'. חוזרים על הפעולה עם כל העוגיות. מעבירים לקירור עד ההגשה.

עוגת גבינה במילוי שוקולד מריר

רוני ונציה
המצרכים (לתבנית קפיצית בקוטר 24 ס"מ):
לבסיס - 1 חבילת ביסקוויטים "פתי-בר" שוקולד (250 גרם), שבורים לחתיכות 4-3 כפות קקאו 100 גר' חמאה מומסת, פושרת
למלית - 300 גר' שוקולד מריר, שבור לקוביות 750 גר' גבינת שמנת 30 אחוז שומן, בטמפרטורת החדר 1 כפית תמצית וניל 1/8 כפית מלח 3/4 כוס סוכר 3 ביצים, בטמפרטורת החדר 1 מיכל שמנת חמוצה (200 מ"ל) 1/4 כוס שמנת מתוקה
לקישוט - אבקת קקאו
אופן ההכנה:
מחממים את התנור לטמפרטורה של 150 מעלות.
  1. מכינים את הבסיס - במעבד מזון טוחנים את הביסקוויטים עם הקקאו, לתערובת פירורית דקה. יוצקים את החמאה, ומעבדים עד לקבלת תערובת אחידה.
  2. מעבירים 2/3 מהתערובת לתבנית, ומהדקים בידיים שכבה דקה של פירורים לדפנות, עד 2/3 מגובה הדפנות. מעבירים את שאר הפירורים לתבנית, ומהדקים היטב לבסיס. מניחים בינתיים את התבנית במקרר לייצוב.
  3. אופן הכנת המלית - ממיסים את השוקולד בקערה מעל לסיר עם אדים. מסירים מהאש ומצננים מעט. בקערת מערבל מקציפים את הגבינה לתערובת חלקה. מוסיפים את הווניל, המלח והסוכר, ומקציפים לתערובת אחידה. מוסיפים את השוקולד המומס, ומערבבים. מוסיפים את הביצים בזו אחר זו, ומקציפים היטב לאחר כל הוספה. בקערה קטנה מערבבים את השמנת החמוצה עם השמנת המתוקה, מוסיפים אותם פנימה ומקציפים עד שהתערובת חלקה (נזהרים שלא להקציף יתר על המידה).
  4. אופן ההרכבה - עוטפים את התבנית בנייר אלומיניום עבה, ומהדקים היטב לדפנות. יוצקים את המלית לתבנית. מניחים את התבנית בתוך תבנית גדולה יותר. בזהירות רבה יוצקים מים חמים לתבנית הגדולה עד לגובה מחצית מתבנית העוגה (יוצקים בזרם דק כדי שהמים לא יחדרו לתוך נייר האלומיניום).
  5. אופים במשך 70 דקות, עד שהחלק העליון נראה יבש, העוגה רוטטת, אך לא נוזלית. פותחים את דלת התנור, ומשאירים בתנור עוד 30 דקות. מוציאים את 2 התבניות ומניחים את התבנית עם העוגה מעל לרשת לצינון מלא. מכסים ומניחים במקרר כל הלילה.
  6. ההגשה - מעבירים סכין מסביב לשחרור. פורסים עם סכין טבולה במים חמים ומיובשת. בוזקים אבקת קקאו מעל. מגישים קר לבד, או בליווי תותים וקצפת בצד.

עוגת גבינה עם קראמבל

מיקי שמו
המצרכים (לתבנית בקוטר 24 ס"מ):
לבצק פריך - 200 גר' חמאה 1/2 כוס סוכר 1 ביצה 1 חלמון 400 גר' קמח 1/2 שקית אבקת אפייה
לתערובת הגבינה - 1 ק"ג גבינה 5% 1/2 1 כוסות סוכר 3 מיכלי שמנת מתוקה 1 שקית אינסטנט פודינג וניל 1 כפית תמצית וניל
אופן ההכנה:
  1. מכינים את הבצק - מערבבים את החמאה והסוכר בעזרת וו גיטרה עד למרקם אחיד. מוסיפים את הביצה והחלמון ומחצית מכמות הקמח ואבקת אפייה, ומערבבים באיטיות.מוסיפים את יתרת הקמח עד קבלת בצק אחיד. עוטפים בניילון נצמד ומכניסים למקרר למשך כחצי שעה.
  2. מרדדים מחצית מכמות הבצק לעלה בקוטר התבנית בעובי של 1/2 ס"מ, ואופים במשך כ-15 דקות בתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 170 מעלות. את יתרת הבצק אופים במקביל בתבנית אפייה נוספת, מקררים וטוחנים במעבד מזון לפירורים.
  3. מכינים את תערובת הגבינה - מערבבים בקערה בעזרת מטרפה ידנית את הגבינה, הסוכר ותמצית הוניל. מקציפים את השמנת מתוקה עם האינסטנט פודינג, עד לקבלת קצפת יציבה.
  4. מקפלים את השמנת לגבינה, ויוצקים לתבנית האפייה עם הבצק הפריך האפוי ומפזרים את הפירורים מעל. מכניסים למקרר למשך 24 שעות.
פורסם לראשונה: 11:18, 11.05.21