מדינת ישראל גרסת 2023 הפכה למפולגת ומקוטבת מאי פעם. אנשים מבכים את הרס הדמוקרטיה, מספידים את המדינה. כרגע, כולנו מוזנים ממפעלי החדשות שעובדים ימים כלילות בכדי לעורר חרדה בכולנו. כל אחד בטוח שהצד השני הוא האויב. כל מחנה משוכנע שהאחר הוא לא רק טועה, אלא משוגע שמסכן את כולנו. הפילוג והקיטוב לא נשארים רק בגבולות ישראל - ממשלות העולם כולו מלבות את הבערה והתוקפנות, כל מדינה והעניין המקומי שלה.
אם תבחנו את התאגידים בישראל, את הגופים הגדולים, ותגלו שיש מעט מאוד אנשים ששולטים על הרבה מאוד גופים בו זמנית. המטרה העיקרית שלהם, מעבר לכסף ושליטה, היא לייצר הרס ופילוג בכוונה תחילה. מדוע? מפני שככל שיותר אנשים יהיו במצב הישרדותי, ויעבירו את חייהם בתודעת עבדות, הם לא יהיו פנויים לחקור, לשאול, להתפתח, ולהיזכר בכוח שלהם, בעובדה שהם הריבון, והאלוהים.

זהירות, עולם מקוטב לפניך

ד"ר מיכה גודמן, מחבר רב המכר "מהפכת הקשב" מסביר שיש קשר בין המהפכה הדיגיטלית לבין הקיטוב העולמי. לתפיסתו, דרמה, הפחדה וקורבנות פופולריים הרבה יותר משלווה ושלום עולמי. ד"ר גודמן מאמין שמאז עידן הרשתות, התאגידים מנסים לקנות את הקשב שלנו, ומבחינתם אנחנו המוצר. הם סוחרים בתשומת הלב שלנו, ומשתמשים באלגוריתמים מתוחכמים כדי להשאיר אותנו ברשתות כמה שיותר זמן.
אלגוריתמים מתעדפים שקרים על פני אמת, הכל כדי למשוך את תשומת הלב שלנו. הם ימלאו לנו את הפיד בפוסטים ובסרטונים שתואמים לדעות שלנו, וכך קורה שבכל יום אנחנו נחשפים לעוד ועוד מידע ואנשים שמאששים את מה שאנחנו כבר חושבים ומזדהים איתו. עכשיו זה כבר לא אנחנו והדעה האישית שלנו, אלא הזעם שלנו, שמקבל תוקף, לכאורה, בזעם ההמון. אפשר להגיד שהמהפכה הדיגיטלית עושה דה-הומניזציה למי שחולק עלינו, וזה "מאחורי הקלעים" של הקיטוב העולמי.
לא איראן, וגם לא הרפורמה באמת מסכנים אותנו כמו שהקיטוב והפילוג מסכנים אותנו. מלחמת אחים מבית, זו הסכנה הגדולה ביותר שעומדת לפתחנו.
2 צפייה בגלריה
פריידי מרגלית ואלימור הניג
פריידי מרגלית ואלימור הניג
מלחמת אחים מבית, זו הסכנה הגדולה ביותר שעומדת לפתחנו. פריידי מרגלית ואלימור הניג
(צילום: עוז מועלם)

מאסתר המלכה ועד חורבן בית שני

רגע אחרי חג הפורים, ותוך כדי שחלקי תחפושות עדיין מתגלגלים בבית, אי אפשר לשכוח את סיפור המגילה. הרי טענתו של המן הייתה: "ישנו עם אחד מפוזר ומפורד". הוא הבין שהחולשה של עם ישראל, העובדה שהיהודים אינם מאוחדים, היא הפתח דרכו הוא נכנס ומנסה להשמידם. אסתר המלכה בחוכמתה הבינה גם היא את הסכנה שבפירוד, ומיהרה להגיד למרדכי: "לך כנוס את כל היהודים". היא ידעה שהריפוי המיידי לאיום ההשמדה כרוך בהתכנסות והתאחדות של העם יחדיו. זה היה הרגע שבו התהפך הכול לטובה, האחדות ביטלה כליל את גזירת ההשמדה והפכה את היגון לשמחה.
2 צפייה בגלריה
חורבן בית שני
חורבן בית שני
האם אנחנו יכולים ללמוד מההיסטוריה? חורבן בית שני
(ציור: פרנצ'סקו אייץ)
ואם לא למדנו את השיעור, חזר אותו סיפור בזמן חורבן בית שני. רומי מאיימת לכבוש את ישראל, ובמקום לשלב כוחות, מתרחשת מלחמת אחים בתוך ירושלים המבוצרת. ברגע של שנאה עצמית, שהעבירה אותם על דעתם, חלק אחד של העם שורף את המזון "ונוקם" בחלק השני, מזון שהיה יכול להספיק להם לשנים של מצור. בזה הרגע ובזאת השנאה, הם גזרו על עצמם כיבוש וחורבן. האם אנחנו יכולים ללמוד מההיסטוריה ולהבין את הסכנה העומדת בפנינו לפני שנגיע לנקודת האל-חזור? האם נוכל להבין שכוחנו – באחדותנו, ומהר מהר לאחות את הקרעים לפני שנגזור את עצמנו לאבדון?

לצאת מהמטריקס: עכשיו בגרסת המציאות

על פי המטאיזם, כשאנחנו יוצאים מהמטריקס אנחנו מתעוררים רוחנית ולומדים לשחק נכון את משחק החיים. אנחנו מתעלות מעל הזהות השקרית שיצרנו לנו, כל אחד והטייטלים שהוא מזדהה איתם - ימני, שמאלני, דתי, חילוני, בעד או נגד - ונזכרים שכולנו אחד. ילדים של אותה רוח גדולה, אותה בריאה מיטיבה. אנחנו חלק ממשהו גדול בהרבה.
אי אפשר להביס חושך עם חושך, אפשר להביס חושך רק עם אור. את המלחמה הזו אפשר לנצח רק בכוח האחדות. רק אם מסה קריטית תיזכר שהכוח אצלנו. נולדנו בצלם אלוהים וחופשיים אנחנו מעצם היותנו
כשאנחנו יוצאים מהמטריקס כל מה שאנחנו רואים זה את אלוהים. אנחנו פוגשים את אלוהים כשאנחנו מתבוננים במראה, כשאנחנו מברכים את המשפחות שלנו, כשאנחנו רואים חמנייה פורחת או מחבקים את החתול או הכלב שלנו. אלוהים נמצא בפרטים הקטנים, אבל גם בגדולים. אלוהים נמצא אפילו בשכן המעצבן שלנו, או במוכרת בקניון שהרגע ניסתה לשכנע אותנו לקנות משהו שאין לנו צורך בו. אלוהים בבית, ואלוהים גם במחנה הנגדי, אלוהים זה הכול. ואפילו מה שאנחנו מכנים "אויבים", אינם אלא אלוהות בתחפושת. הכול חלק מהמשחק, ועם ההתעוררות, אנחנו מתחילים להיות ערים למניפולציות הקטנות שמפזרים סביבנו.
עלינו לזכור שמלחמת העולם השלישית, זו שאנחנו כרגע בעיצומה, אינה אלא מלחמה רוחנית. את המלחמה הזו לא מנצחים מתוך המטריקס, אלא רק על ידי יציאה ממנו. הדרך היחידה לנצח במלחמה היא לשבור את האשליה ולדחות את המציאות המזויפת. אי אפשר להביס חושך עם חושך, אפשר להביס חושך רק עם אור. את המלחמה הזו אפשר לנצח רק בכוח האחדות. רק אם מסה קריטית תיזכר שהכוח אצלנו. נולדנו בצלם אלוהים וחופשיים אנחנו מעצם היותנו.

קריאה אחרונה לאחדות

"דור שלא נבנה בית המקדש בימיו, כאילו חרב בימיו". השבוע נעבוד ביצירת אחדות. אם זה בבית, במערכות היחסים שלנו, מול הילדים ובעבודה, אפילו מול השכנה החוצפנית שתפסה לנו את החנייה. נסלח ונבחר לראות את האחר במבט של אח או אחות. במקום לתרום לפילוג ולהגדיל את הקיטוב, נזכיר לעצמנו שזו אמא "שלנו" שם, נדמיין שזו "האחות הקטנה" שלנו או בן הדוד. במקור, מהיכן שכולנו הגענו ולהיכן שכולנו נחזור, אנחנו כולנו משפחה אחת, משפחת אור, אבק כוכבים, ילדים של אלוהים.
בכל יום שלישי בשעה 15:00 ב-ynet radio פריידי מרגלית ואלימור הניג מקנות כלים תודעתיים, זמינים ויעילים להתנהלות מדויקת במשחק החיים. האושר זמין לכל דורש. להיכרות עם השיטה וארגז הכלים לעבודת תודעה עצמית לחצו כאן
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים