במשרד הבריאות מתכוונים להתחיל לחסן נגד קורונה כבר בשבוע הבא. תחילה יחוסנו הצוותים הרפואיים, ושבוע לאחר מכן יתחילו, ככל הנראה, לחסן את כלל האוכלוסייה.
בימים אלו עמל משרד הבריאות על השלמת בניית התוכנה הייעודית שתכלול את פרטיהם של כל המתחסנים. שבוע לאחר מתן הזריקה השנייה – יונפק למתחסנים "דרכון ירוק" שלמעשה יעגן את זכותם לשורת הטבות והימנעות מהגבלות.
2 צפייה בגלריה
פייזר חיסון קורונה
פייזר חיסון קורונה
חיסון לכלל האוכלוסייה בישראל: בעוד שבועיים
(צילום: רויטרס)
בתוך כך, יש לציין כי משרד הבריאות עשוי להיעתר לבקשת קופות החולים לחסן כבר בשלב הראשון ללא הגבלה וללא קבוצות תעדוף את כלל האוכלוסייה, אך החלטה סופית בעניין זה טרם התקבלה ותלויה בכמות מנות החיסון שתהיינה בישראל במועד תחילת מבצע החיסונים.
אחד החששות כעת במערכת הבריאות הוא התחלה של מבצע חיסונים ללא כמות מספקת שתאפשר תפעול שוטף שלו ולאורך זמן, מה שעשוי גם להביא לעיכוב במועד המבצע. קופות החולים צפויות בשלב הראשון להזמין באופן יזום בעיקר את קבוצות הסיכון ובהן קשישים וסובלים ממחלות רקע, ובמקביל משקיעות מאמצים בבניית תשתית להנגשת מידע באשר לחיסון, חשיבות ההתחסנות, כמו גם מענה לחששות בנושא תופעות הלוואי.
"אנחנו מתחילם לראות את הסוף של המגפה, אבל עד אז אני מבקש לשמור על הכללים", הבהיר אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקורו בהיכל שלמה בתל-אביב שהוסב למתחם המיועד למתן חיסוני קורונה.
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בקבלת המטוס שמגיע עם החיסונים נגד קורונה לישראל
בנימין נתניהו בקבלת המטוס שמגיע עם החיסונים נגד קורונה לישראל
"מתחילים לראות את הסוף": נתניהו על חיסוני הקורונה
(צילום: שמוליק דודפור)
בישיבה שהתקיימה אתמול בין נציגי בתי החולים למשרד הבריאות נודע כי ככל הנראה הראשונים שיחלו במבצעי החיסון יהיו בתי החולים הגדולים יותר, ובהם שיבא, רמב"ם וסורוקה. הסיבה לכך היא היעדר האישור בשלב זה מצד חברת פייזר לפיצול של מגשי מנות החיסונים, שכל אחד מהם יכול לספק חיסון ל-975 עובדים. בנוסף, מרגע יציאת המגשים ממקררי חברת טבע בשוהם תוקף השימוש במנות אלו עומד על חמישה ימים בלבד.
מכאן, שבתי החולים הקטנים עשויים בשלב הזה לחסן את הצוותים הרפואיים שלהם מאוחר יותר, עד שחברת פייזר תאשר למשרד הבריאות לשלוח לבתי החולים מגשים קטנים יותר. ואולם, משום שבשלב זה האישור לא ניתן, המשמעות היא, כאמור, שבתי חולים קטנים יותר בפריפריה עשויים להתחיל במבצע החיסונים בשלב מאוחר יותר מאשר בתי החולים הגדולים.