במשך שמונה שנים סבל ויטלי סמיונוב (41), גורו לאומנויות לחימה, מכאבים ברגלו הימנית בעקבות שחיקה של מפרק הירך. סמיונוב, שמחזיק בתואר אלוף אירופה באגרוף תאילנדי ואלוף הארץ חמש פעמים ברציפות, עבר אין ספור רופאים, אורתופדים וטיפולים - אבל שום דבר לא עזר. יום אחד, בזמן אימון ריצה, הוא פשוט התמוטט.
4 צפייה בגלריה
ויטלי סמיונוב ניתוח החלפת ירך
ויטלי סמיונוב ניתוח החלפת ירך
מאדם שרגיל לרוץ 40 ק"מ פתאום הוא לא הצליח לעשות כלום. ויטלי סמיונוב
ויטלי, יו"ר התאחדות "מיקס פייט ישראל", איש כוחות הביטחון ויוצא יחידות מובחרות, מאמן מוסמך בעל מפעל משגשג לאומנויות לחימה בבאר שבע המכשיר מדי שנה מאות לוחמים ומאבטחים - לא האמין שזה קורה לו. מאדם שרגיל לרוץ 40 ק"מ פתאום הוא לא הצליח לעשות כלום. "יום אחד רצתי כרגיל, זה היה בתקופת הסגר השלישי. סיימתי 18 ק"מ ולא יכולתי לזוז יותר".
4 צפייה בגלריה
ויטלי סמיונוב ניתוח החלפת ירך
ויטלי סמיונוב ניתוח החלפת ירך
הבנתי שהשחיקה במפרק הירך גורמת לי לסכן הכול". ויטלי באימון
לכאב הוא כבר היה רגיל. "אני עושה את איש הברזל, מרתונים, הגוף שלי זה העבודה שלי. הרגשתי תחושה לא נעימה ברגל אבל עם השנים זה החמיר וגרם לי לצליעה, כשהמשכתי לעבוד כרגיל בעזרת טיפולים". ויטלי דחה את ההתמודדות והתעלם מהכאבים עד שהגיע ברגע בו הוא לא הצליח לתפקד. "הפכתי למוגבל והגעתי למצב שלא יכולתי לקשור נעליים או לגזוז ציפורניים, הייתי צריך שיעזרו לי. לא הצלחתי לקום מהמיטה מעוצמת הכאבים".
"הפכתי למוגבל והגעתי למצב שלא יכולתי לקשור נעליים או לגזוז ציפורניים, הייתי צריך שיעזרו לי. לא הצלחתי לקום מהמיטה מעוצמת הכאבים"

"כמו רכב שנוסע על הג'אנטים"

מהר מאוד הידרדר מצבו של ויטלי והוא נאלץ גם להפסיק את כל האימונים וההכשרות וראה איך מפעל חייו עומד לרדת לטמיון. "הבנתי שהשחיקה במפרק הירך גורמת לי לסכן הכול". אחרי לא מעט חיפושים והמלצות הוא פנה לד"ר ואדים בנקוביץ, מומחה לניתוחי החלפת מפרקים המנתח גם בבית החולים אסותא ומנהל מרכז יונתן.
"הרופא היה החלטי מאוד, ואמר לי שכמו שרכב אמור לנסוע על גלגלים, אז אני למעשה נוסע על הג'אנטים ושאני חייב ניתוח דחוף. כל מפרק הירך שלי היה סדוק ועם הזמן התפתחה בעצם הירך גם פטרייה - זו הייתה קטסטרופה שלמה. אחרי שלושה שבועות כבר נכנסתי לניתוח להחלפת מפרק הירך כולו, כולל תותב לעצם. אם לא הייתי עושה את הניתוח - הייתי יכול להיות עכשיו נכה, כי זה פגע לי בעמוד השדרה".

אפשר לחסוך סבל רב

במסגרת הניתוח הנפוץ להחלפת מפרק ירך מסירים את הסחוס השחוק ואת עצמות מפרק הירך ומשתילים מפרק ירך מלאכותי. במרוצת השנים השתכללו הגישות הניתוחיות בתחום. ד"ר בנקוביץ מסביר: "המקרה של ויטלי הוא מקרה קלאסי של מטופלים, צעירים בעיקר, אשר מנסים לחיות עם הכאב ולהימנע מניתוח ופוגעים באיכות חייהם. ניתוח להחלפת מפרק הוא לא מורכב ויכול היה לחסוך לויטלי סבל רב אם היה נערך בזמן. באמצעות טכנולוגיות חדשות כמו ניווט ורובוטיקה, אנחנו כרופאים מצליחים להתאים פתרון מדויק שמאפשר למטופלים לחזור לשגרה ולחיים פעילים ולשכוח מהסבל. אני שמח שבזכות הניתוח המוצלח שעבר אצלי, ויטלי חזר לעסוק בספורט שהוא כל כך אוהב".
4 צפייה בגלריה
ויטלי סמיונוב ניתוח החלפת ירך
ויטלי סמיונוב ניתוח החלפת ירך
ויטלי סמיונוב לאחר הניתוח. "אם יש לכם כאבים, תבדקו לעומק"

4 צפייה בגלריה
ויטלי סמיונוב ניתוח החלפת ירך
ויטלי סמיונוב ניתוח החלפת ירך
"אני מרגיש כאילו שלחו אלי את ד"ר ברקוביץ שיעמיד אותי על הרגליים"
חודש וחצי אחרי שעבר את הניתוח להחלפת מפרק הירך, ויטלי מפציר באחרים לא לחכות לרגע שבו כבר לא יוכלו לעמוד על הרגליים: "זה כאילו שלא עשיתי ניתוח בכלל. אני מתאמן רגיל, ועם זאת משתדל לשמור על עצמי יותר. אני עומד היום 12 שעות על הרגליים בלי לחוש בכאב - מה שפעם לא היה אפשרי אפילו לכמה שעות בודדות. היום שתי הרגליים שלי תקינות וישרות ואני כבר לא צולע. אני רק מצטער על כך שלא הכרתי את ד"ר בנקוביץ קודם. במשך שמונה שנים חייתי בסבל נוראי. אני אומר לכולם - אם יש לכם כאבים, תבדקו לעומק. ואם הבעיה היא כמו שהייתה אצלי - אל תחשבו פעמים ולכו לעשות את הניתוח כמה שיותר מהר. אני מרגיש שקיבלתי חיים חדשים".