בעקבות הפרסום ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet על תנאי האשפוז הקשים ומצוקת כוח האדם בבית החולים הפסיכיאטרי כפר שאול בירושלים, ביקר שם אתמול מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי כדי לבדוק מקרוב את הנעשה.
הביקור נשא תוצאות מיידיות: יו"ר הסתדרות האחים והאחיות אילנה כהן, שנלוותה ללוי בביקורו, שוחחה בסיומו עם נציגי משרד האוצר ונציגי משרד הבריאות. לפי הנחיית לוי היא סיכמה איתם על הקצאת עשרה תקני כוח אדם נוספים לבית החולים לצורך טיפול במאושפזים. "אם יושכבו שוב מטופלים על הרצפה, נשבית את כל מערכת הבריאות", התריעה כהן. "זה לא מוסרי ולא אנושי לקחת את החלשים ביותר בחברה – תשושי הנפש – ולאשפז אותם בתנאים לא אנושיים".
1 צפייה בגלריה
כפר שאול
כפר שאול
מטופלים שוכבים על הרצפה בכפר שאול. "זה לא מוסרי ולא אנושי"
בחשיפה ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet, בשבוע שעבר, דווח כי 15 מהמאושפזים בכפר שאול שוכבים על מזרנים שהונחו על הרצפה בחדר קטן. זאת בגלל מחסור במיטות בבתי החולים הפסיכיאטריים. העלייה במספר המאושפזים מיוחסת למצוקה הנפשית המלווה את משבר הקורונה.
ד"ר זאב פלדמן, מנהל היחידה לנוירוכירורגיית ילדים במרכז הרפואי שיבא ויו"ר ארגון רופאי המדינה, אמר אתמול: "דרושה הנחיה חד משמעית של מנכ"ל משרד הבריאות – אסור להשכיב חולים על הרצפה, גם במחיר של שחרורם".