הטרגדיה המשפחתית שהובילה להצלת חיים: מיכאל חובב ז"ל בן השש נפגע באורח אנוש כשנדרס על ידי מכונית. במשך שבועיים נלחמו הרופאים על חייו ללא הצלחה. הוריו הסכימו לתרום את איבריו שהצילו ארבעה ילדים נוספים.
האסון התרחש לפני כשבועיים: מיכאל בן ה-6 נדרס על ידי מכונית בסמוך לביתו ביישוב עינב שבשומרון. הוא הובהל במצב אנוש לבית החולים שניידר ואושפז ביחידה לטיפול נמרץ. צוותי הרפואה נלחמו על חייו אך מצבו המשיך להידרדר ונקבע כי הוא סובל ממוות מוחי נשימתי.
לחתימה על כרטיס אדי לחצו כאן
עם היוודע הבשורה הקשה, הסכימו הוריו לתרום את איבריו שהצילו ארבעה ילדים שסבלו ממחלות קשות. הלוויתו נערכה שלשום בעיר רעננה הסמוכה לביתו. הוא הותיר אחריו הורים ושלושה אחים.
"זה היה מובן מאליו שיש פה עניין לקדש את החיים, מספר נדב גולדשטיין דודו של מיכאל, "מיכאל שהיה בגן חובה היה ילד חייכן, ששימח את כל הסובבים אותו. כמשפחה דתית, היה ברור שנרצה להמשיך את חייו ושהוא יזכה להציל אחרים".
הוא אמר כי "עם כל הקושי העצום שהוריו והמשפחה כולה חווה, העובדה שהוא ממשיך לפעום בגופם של אחרים, נותנת עידוד. הזכות הזו להצלת הזולת נותנת מעט אור בחושך הרב שנפל על המשפחה. אנחנו אסירי תודה לצוותים הרפואיים שלא הפסיקו להילחם על חייו".
2 צפייה בגלריה
מיכאל אברהם חובב ז"ל
מיכאל אברהם חובב ז"ל
במותו הציל ארבעה. מיכאל אברהם חובב ז"ל
איבריו של מיכאל הושתלו בארבעה ילדים הסובלים ממחלות קשות: כליה אחת הושתלה בילד בן שנתיים בבית החולים שניידר, וכליה נוספת בנערה בת 18 ברמב"ם, שניהם סבלו מאי ספיקת כליות קשה. הכבד הושתל בנערה בת 18 בבית החולים שניידר, והלב ניתן לילדה בת שלוש בבית החולים שיבא.
ניתוח ההשתלה הראשון בשניידר בוצע בנערה בת ה-18 שסבלה ממום בדרכי המרה ונזקקה לתרומת כבד להצלת חייה. מיד לאחריו, בוצע ניתוח השתלת כליה בילד בן 3, אשר נולד עם מום בכליות, וטופל בדיאליזה תוך שהוא ממתיןי שנתיים להשתלה. הילדים מתאוששים ביחידה לטיפול נמרץ בשניידר ומצבם מוגדר טוב.
2 צפייה בגלריה
אלה קרמר
אלה קרמר
ד"ר מיכאל גורביץ, אלה מושתלת הכבד ומיכל שפיר מתאמת השתלות כבד במרכז שניידר לרפואת ילדים
(צילום: דוברות שניידר)
אלה קרמר בת ה-18, מושתלת הכבד אמרה בהתרגשות: "אין לי מילים להביע את הערכתי לאצילות הנפש של משפחה המסכימה לתרום איברים. כבר הייתי במקום קשה מאוד, מיואשת ללא תקווה עד לקבלת ההודעה כי נמצאה לי תרומת כבד מתאימה. קרה לי נס ובזכותם קיבלתי את חיי בחזרה, זה הנס האישי שלי בחנוכה".