מי פה נגד קורונה: שימוש קבוע במי פה מפחית משמעותית את כמות נגיפי הקורונה בפה, ועשוי למנוע באחוזים גבוהים העברה של הנגיף לאנשים אחרים - כך עולה ממחקר חדש שהוצג בימים האחרונים בכנס שארגנה האגודה הספרדית לפריודונטולוגיה ואוסאואינטגרציה.
אחת מצורות ההדבקה השכיחות ביותר במחלת הקורונה היא דרך רסיסי רוק, אותם מפזרים החולים בזמן שהם מנהלים שיחות אם אנשים אחרים. מחקר חדש בדק איך ישפיעו שטיפות קבועות במי פה על העומס הנגיפי בפיהם של חולי קורונה.
1 צפייה בגלריה
מי פה
מי פה
מי פה נגד קורונה
(צילום: shutterstock)
במחקר השתתפו 154 מתנדבים, כולם אובחנו בשבוע שלפני תחילת המחקר כחיוביים לנגיף הקורונה עם תסמינים קלים או ללא תסמינים כלל. משתתפי המחקר הונחו לשטוף את פיהם שלוש פעמים ביום במשך שבעה ימים במי פה המכילים את החומרים בטא ציקלודקסטרין אנטי-ויראלי וציטרוקס.
מחצית מהמתנדבים ביצעו את השטיפה התלת-יומית במי פה שכוללים את החומרים הפעילים, כאשר החצי השני ביצע שטיפות פה, אולם ללא החומרים הפעילים, והיווה למעשה את קבוצת הבקרה (פלצבו).
רק ארבע שעות לאחר השימוש הראשון בשטיפת הפה האנטי-ויראלית, עומס נגיפי הרוק כבר הופחת משמעותית, דיווחו החוקרים. במהלך שבעת ימי הטיפול, לשטיפת הפה הייתה השפעה מועילה במיוחד על הפחתת כמות הנגיף ברוק בקרב חולים עם רמות גבוהות או גבוהות מאוד של הנגיף.
"שטיפה של דקה אחת בלבד במשך שבעה ימים במי פה המכילים את החומרים בטא ציקלודקסטרין וציטרוקס הפחיתו את עומס הנגיפי ברוק של נגיף הקורונה בכ-70% בקרב אותם חולי קורונה חסרי תסמינים או חולים קלים", דיווחה מחברת המחקר, ד"ר פלורנס קרואל מאוניברסיטת ליון בצרפת. "לפיכך, שימוש קבוע במי פה, 3 פעמים ביום בקרב חולי קורונה, עשוי בהחלט להוות חסם בהתפשטות נגיף הקורונה", הוסיפה קרואל.