אחרי שילדה שלושה ילדים, נשארו על אשרה עמאר קילוגרמים מיותרים שלדבריה התרכזו באזור הבטן וטרדו את מנוחתה. "זה מאוד הפריע לי", היא משחזרת, "אין דיאטה שלא ניסיתי ובאמת בכל פעם המשקל ירד - אבל לא סביב הבטן. שם נשארה לי חגורת שומן בולטת שממש שיגעה אותי. ואני בחורה צעירה, בסך הכול בת 33, אז למה שתהיה לי כזו בטן?".
ולכן, בתחילת אוקטובר, כשאחיה בישר שהוא טס לטורקיה להליך החדרת בלון קיבה, בלון המוחדר לקיבה, ממולא במים סטריליים או באוויר ומספק תחושת שובע המסייעת להורדת משקל זמנית ומהירה - היא הזדרזה להצטרף אליו. "האמת שטסתי מעכשיו לעכשיו. מהיום למחר. ממש ככה. כי סמכתי על אחי ורציתי לנצל את ההזדמנות שהוא טס כדי שלא אהיה לבד בארץ זרה. אז לא ביררתי בכלל מי זה הרופא או באיזה בית חולים הניתוח. כלום. רק שילמתי את הסכום שדרשו, 3,000 דולר, לא כולל מלון וטיסות, החתמתי דרכון ונחתנו באיסטנבול".
נציג של העסק הישראלי המקשר בין לקוחות ישראלים, מרביתם, יש לציין, מהמגזר הערבי, ובין רופאים טורקים מתחום האסתטיקה, המתין להם בשדה התעופה והסיע אותם לבית החולים שבו הם אמורים לעבור את ההליך שלשמו הגיעו. החדרת בלון קיבה לאח ושאיבת שומן ומתיחה בטנית לאשרה.
"נחתנו ב-1 באוקטובר ובבית החולים עשו לי בדיקות דם וצילום חזה. את המנתח לא פגשתי", מספרת אשרה. למחרת בבוקר היא נלקחה לחדר ניתוח, להליך שלשמו הגיעה, שאמור היה להימשך כשעתיים, אבל רק בדיעבד התגלה לה, שבפועל נמשך יותר מחמש שעות. "רק אחרי כמה ימים טרחו לעדכן אותי שבמהלך הניתוח התפתח זיהום ולקח לצוות זמן ארוך להשתלט עליו".
2 צפייה בגלריה
ניתוח פלסטי שאיבת שומן
ניתוח פלסטי שאיבת שומן
"ראיתי כתם שחור נרחב באזור החתך הניתוחי"
(אילוסטרציה: ShutterStock)
כבר בדקות הראשונות אחרי שפגה השפעת ההרדמה שקיבלה, היא חשה בכאבים. "הרופא בדק אותי פעם ביום, וכבר ביום השני, כשפתח את החבישה על הבטן שלי, ראיתי כתם שחור נרחב באזור החתך הניתוחי", היא מספרת. "למרות הבהלה, התעשתי, צילמתי את הבטן ושלחתי לארץ לאחותי, שהיא אחות מקצועית".
למראה התיעוד המצולם, פקדה עליה אחותה לעזוב הכל ולעלות לאלתר על מטוס חזרה. "אבל מה שקרה הוא, שלא נתנו לי להשתחרר מבית החולים. והרופא אמר לי שעם הזיהום הזה, אני לא במצב לטוס והבטיח שיטפלו בי כנדרש". שבועיים נוספים נותרה אשרה באשפוז כשהיא מחוברת לעירוי אנטיביוטי ומטופלת במשחות באזור הבטן המזוהם. "בכל יום כשפתחו מחדש את החבישה והכתמים השחורים המפושטים לא נעלמו, אמרתי לעצמי 'תני צ'אנס. אולי מחר ישתפר'. אבל לצערי זה לא קרה".
אחרי שבועיים באשפוז, כשלא נראה שיפור באופק, הגיעה נקודת המפנה והיא החליטה להשתחרר ולחזור לארץ, מוקדם ככל שיתאפשר לה. "חשבתי שרק פגעו בי גופנית? אז לא. הייתה להם החוצפה לדרוש ממני 100 דולר על כל יום אשפוז מחוץ לעסקה, כלומר על השבועיים הנוספים שהם השאירו אותי שם. זה כבר היה לי יותר מדי", היא מספרת בכעס. "רבתי איתם. למה אני צריכה לשלם על פאשלה שלהם? הרי רציתי להשתחרר ולחזור לארץ והם ייעצו לי לא לעשות את זה, אז שעוד אשלם? בסוף הגענו לפשרה והם גבו ממני תשלום רק על יומיים. אבל מבחינתי העיקר היה שהשתחררתי ושאני בדרך לישראל".
משדה התעופה היא הובהלה למרכז הרפואי בילינסון ואושפזה במחלקה לכירורגיה פלסטית. "אשרה הגיעה אלינו עם נמק של דופן הבטן. מדובר בסיבוך לא פשוט, שעלול היה לסכן את חייה", מתאר פרופסור דין עד-אל, מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית ויחידת הכוויות בבילינסון. "מסדרת בדיקות והדמיות שהיא עברה, אובחן זיהום חריף, שחייב התערבות מיידית. לכן, במקביל לעירוי האנטיביוטי שקיבלה, הרצנו אותה לחדר ניתוח לביצוע הליך שבמהלכו נכרתה כמות רבה של רקמה נמקית".
מחדר הניתוח הועברה אשרה להמשך טיפול וריפוי במחלקה לכירורגיה פלסטית למשך שבוע, עד שהבחינו הרופאים שבמקום הניתוחי נוצר בור. "ראוי בהקשר זה לציין שבניתוח למתיחת בטן, לא נשאר עור עודף ולכן כשנוצר בור כזה, אי אפשר טכנית לסגור אותו מקומית, אלא בניתוח נוסף, ניתוח להשתלת עור שנלקח מהרגל", מסביר פרופ' עד-אל.
2 צפייה בגלריה
ניתוח פלסטי שאיבת שומן
ניתוח פלסטי שאיבת שומן
"בגלל ניתוח אחד לא מוצלח, עברתי עוד שניים"
(אילוסטרציה: ShutterStock)
אשרה שוחררה לביתה עם הוראות קפדניות לשמירה על היגיינה באזור הניתוח והפחתה בכל מאמץ גופני. "בסוף נובמבר התאשפזתי בפעם השנייה לניתוח השתלת עור בחור שנוצר בבטן. וככה בחשבון פשוט יוצא שבגלל ניתוח לא מוצלח אחד, עברתי עוד שניים שמסכנים אותי בזיהום ועוצרים לי לשבועות את החיים".
במחלקה לכירורגיה פלסטית עשו לדבריהם כל שיכלו כדי למזער את הנזק שנגרם לה בניתוח הראשון, אבל ללא כל הצלחה. "לצערנו ההצטלקות בבטן שלה קשה, והבשורה הרעה יותר היא שהיא לצמיתות. הדבר קשה יותר כאשר מדובר באישה צעירה", אומר פרופסור דין עד-אל, ומבקש להזהיר את מי שנוסעים אבל בעיקר נוסעות לרפואת אסתטיקה מחוץ לגבולות ישראל. "בכל שנה מתאשפזות בבתי החולים השונים בישראל עשרות קורבנות טיפולי אסתטיקה כושלים שנעשו בעיקר בטורקיה", הוא אומר.
"אמנם יש שם רפואת כירורגיה פלסטית נהדרת ומוערכת, אבל תיירות היופי הישראלית לא פוקדת אותה, אלא מסתפקת בטיפולים הניתנים בידי רופאים שכלל לא בטוחה הכשרתם בתחום, ואנחנו עדים לתוצאות העגומות". לדבריו, עיקר האשמה היא בחוק הישראלי המתיר למאכרים חסרי ידע רפואי, לפתות ולשדל נשים לעבור ניתוחים בטורקיה, תוך הבטחה למחיר זול במיוחד ומיומנות גבוהה במיוחד.
"מדובר בשוק פרוץ וברטוריקה של מאכר מתוחכם שגורמות לנשים רבות לסכן את בריאותן", ד"ר מאיר כהן, יו"ר איגוד הכירורגיה הפלסטית בישראל, מצטרף לאזהרות. "לא משנה כמה נשתדל ונסביר, תמיד יהיו מי שבסופו של דבר יעדיפו את המחיר הזול המפתה המוצע בטורקיה על האיכות והביטחון שניתנים כאן בישראל".

בחרתן בטיסת יופי? חשוב שתזכרו את הדברים הבאים:

1. לפני שאת מתרשמת מהעלות, תבררי האם המנתח אכן מומחה בכירורגיה פלסטית. 2. תמיד תעדיפי לעבור את ההליך שבחרת בבית חולים גדול ובעיר מרכזית ולא בעיירת שדה. 3. כשאת מגיעה לבית החולים ועוברת את סדרת הבדיקות, הקפידי גם להכיר את הרופא ולהתרשם ממנו, פנים מול פנים. 4. סרבי בכל תוקף לכל ניתוח מיידי. רופא מיומן, שאינו עובד בשיטת הסרט הנע, נותן למנותחת הפוטנציאלית זמן לעכל ולהכיל את ההליך שהיא עומדת לעבור. 5. עם השחרור, בקשי מכתב שחרור מפורט באנגלית שבו יצוין כל הליך הניתוח וההחלמה שעברת. 6. לפני ואחרי הכול ולתשומת לב: גם ניתוח "יופי" הוא ניתוח לכל דבר, שלוקח זמן להחלים ממנו. שיטת הזבנג וגמרנו - באתי, נותחתי, חזרתי- עלולה להתנקם בך. לכן, שקלי שוב את רעיון תיירות היופי שאת עומדת לבצע.