בשיתוף עם ד"ר אלכסנדר זגולייב ואינפומד

הרמת סינוס היא הליך כירורגי שנדרש במקרים בהם קיים חוסר בעצם בחלק האחורי של הלסת העליונה על חשבון חללי הסינוסים המקסילריים. אלה הם שני חללים מלאי אוויר המצויים מעל לשיניים הטוחנות בלסת העליונה. במקרים שבהם יש להתקין שתלים באזור זה אבל קיים מחסור בעצם יש להשלים את העצם על חשבון חלל הסינוס.
צפו ברופא מסביר

כיצד מתבצעת הרמת סינוס בשיטה המסורתית?
במהלך הפעולה פותח הרופא המטפל מעין "חלון" טיפולי בצד עצם הלסת דרך חלל הפה, ודוחק את רירית הסינוס (הממברנה) מעלה. את החלל שנפער ממלא הוא בתחליף עצם. לאחר תקופת החלמה בה מתרחש איחוי של העצם ניתן להתקין את השתלים. למרות שמדובר בפרוצדורה ותיקה, היא מורכבת ופולשנית מאוד ואינה חפה מסיבוכים.
מהן השיטות החדשניות להחדרת שתלים בחלק האחורי של הלסת העליונה?
הרמת סינוס מסורתית היא אמנם פרוצדורה ותיקה, אך מדובר בהליך מורכב ופולשני שאינו חף מסיבוכים. מסיבה זו פותחו מספר חלופות המאפשרות להתקין שתלים באזור זה של הלסת העליונה, ללא צורך בפעולה משמעותית.
שתל מסוג דיווה למשל, המכונה גם שתל דנטלי חכם, הוא שתל חלול המשמש לצורך ביצוע של הרמת סינוס בשיטה זעיר פולשנית. שתל זה מכיל מעין שסתום אטום והרמטי דרכו ניתן להחדיר את תחליף העצם אל האזור המטופל. לאחר כארבעה חודשי החלמה ניתן יהיה להתקין את השתלים בצורה רגילה.
בנוסף, קיימים גם מקדחים ייחודיים המאפשרים למלא את חלל הסינוס בתחליף עצם עצמי מהמטופל. במהלך הפעולה הרופא המטפל מבצע קדח בעצם נגד כיוון השעון ודרכו ממלא את חלל הסינוס בתחליף העצם הטבעי. מדובר בשיטה המודרנית ביותר לביצוע הרמת סינוס אשר דורשת פעולה מינימלית והיא בעלת תוצאות מבטיחות.

בשיתוף עם ד"ר אלכסנדר זגולייב ואינפומד