סל התרופות הקרוב יגדל ב-50 מיליון שקלים בלבד: שר האוצר ישראל כ"ץ ושר הבריאות יולי אדלשטיין סיכמו כי הסל לשנת 2021 יעמוד על 550 מיליוני שקלים. הסיכום יאפשר לוועדת הסל להמשיך בעבודתה אל מול המסגרת התקציבית.
השר כ"ץ אמר: "זוהי בשורה חשובה מאוד לציבור ולמערכת הבריאות. המענה למערכת הבריאות במיוחד בתקופת הקורונה עמד לנגד עיני מכניסתי לתפקיד גם בנושא חשוב זה. זאת חובתנו להעמיד את התקציב לטובת התרופות והטיפולים הנדרשים להצלת חיים של אזרחים רבים הזקוקים לכך. אני מודה לשר הבריאות על העבודה המשותפת למציאת פתרון בנושא חשוב זה".
3 צפייה בגלריה
ישראל כץ
ישראל כץ
ישראל כ"ץ: "בשורה חשובה לציבור ולמערכת הבריאות"
(צילום: שלו שלום)
שר הבריאות יולי אדלשטיין: "הגדלת סל התרופות חשובה ביותר. למרות התקציבים הגבוהים שהושקעו בחודשים האחרונים במערכת הבריאות, הבטחתי עם כניסתי לתפקיד שכל שקל שיושקע בקורונה יישאר במערכת הבריאות גם לתקופה שאחרי הקורונה. כחלק מכך היה חשוב לי שתקציב סל התרופות יוגדל. אני מודה לשר האוצר על תמיכתו הבלתי מסויגת בהגדלת תקציב סל התרופות".
3 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין: "הגדלת סל התרופות חשובה ביותר - למרות התקציבים הגבוהים שהושקעו במערכת הבריאות"
השנה מתמודדת הוועדה עם כ-880 תרופות וטכנולוגיות חדשות, בעלות כוללת של למעלה מ-3 מיליארד שקלים. הוועדה החלה בעבודת הדירוג הסיזיפית לפני מספר שבועות, כשכבר תרופות רבות שהיו מועמדות, קיבלו דירוג נמוך כך שלא יאושרו.
בישיבת הוועדה הראשונה, התייחס פרופ' שוקי שמר, יו"ר הועדה, לתקציב ואמר: "אני מקווה שהתקציב יעמוד על יותר מ-750 מיליון שקלים, ובכל מקרה עליו להיות גבוה מהסכום בשנים האחרונות שעמד על חצי מיליארד שקלים".
3 צפייה בגלריה
פרופ' שוקי שמר, יו"ר ועדת סל התרופות
פרופ' שוקי שמר, יו"ר ועדת סל התרופות
פרופ' שוקי שמר, יו"ר ועדת סל התרופות
(יח"צ)
"המדובר בעדכון בשיעור של כאחוז אחד מתקציב הבריאות", אומר פרופ' יהונתן הלוי, נשיא בית החולים שערי צדק ולשעבר יו"ר ועדת הסל, "הרצוי המומלץ הוא הגדלה של שני אחוז לשנה, אחוז לחידושים בתרופות ובטכנולוגיה ואחוז להזדקנות. לו היו מעלים באחוז וחצי, כלומר ב-750 מיליון שקלים, הייתי שקט יותר. אך בשנה כה קשה כלכלית, גם 550 מיליון הוא הישג".
ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה: "אני שמח שסוף סוף נפל הפור ונקבע תקציב לסל התרופות והטכנולוגיות. צר לי שהאוצר לא נענה לפנייתו של שר הבריאות להעמיד את תקציב הסל על 650 מיליון ש״ח ולדרישתו של יו״ר הועדה פרופ' שוקי שמר ל-750 מיליון ש״ח. המיליונים החסרים היו מאריכים חיים ומונעים סבל לחולים רבים נוספים".
"תוספת של 50 מיליון שקלים היא לעג לרש", אומר הפרופ' רפי ביאר, ששימש פעמיים כיו"ר ועדת הסל, "היה צריך לעמוד על 750 מיליון שקלים. הבעיה קשה הרבה יותר מסל התרופות, כשחסרים למערכת הבריאות 10 מיליארד שקלים. כבר שנים אנחנו מדברים על הצורך בעוד מיטות, בעוד כוח אדם, פיתוח הדיגיטציה. עצוב שאחרי שנה של משבר קורונה כה קשה, הבריאות עדיין לא בראש סדר העדיפויות במדינה. אף אחד פה לא הבין ולא הפנים".