הרופא שקוטע את הקריירה המבטיחה בחו"ל וחוזר ארצה בגלל הקורונה: ד"ר עידו סירוטה, בן 41, שימש עד לפני כחודש כראש החטיבה הגניקולוגית לאנדוסקופיה וניתוחים רובוטיים בבית החולים ניו-יורק פרסבטריאן קווינס. למרות מסלול הקריירה שהעמיד אותו בשורה הראשונה עם הכירורגים הבכירים בבית החולים היוקרתי בארצות הברית, החליט ד״ר סירוטה לשוב ארצה בעקבות משבר הקורונה.
סירוטה גדל בתל אביב והוא בן לשני רופאים ישראלים. הוא למד רפואה באוניברסיטת בן-גוריון שבבאר-שבע והתמחה בגניקולוגיה בבית החולים הנחשב Mount Sinai במנהטן. לאחר מכן המשיך לתת-התמחות נחשקת במנהטן בתחום הניתוחים הרובוטיים ואנדוסקופיה גניקולוגית, ושם נשאר במשך כעשור.
בראיון לאולפן ynet, הסביר ד"ר סירוטה מה עמד מאחורי שובו ארצה: "ההחלטה לא הייתה קלה, אך התקופה האחרונה בצל מגיפת הקורונה בניו-יורק גרמה לי לחשב מסלול מחדש. הרגשתי שעליי לשוב ארצה, להטות כתף למען ישראל ולסייע במאבק בקורונה במישרין או בעקיפין. על אף שאני גניקולוג ולא מטפל בקורונה ישירות, החלטתי להתגייס למאמץ הלאומי של הצוותים הרפואיים ולעזור למטופלות בארץ במקום אשר גדלתי בו במקום בניו-יורק".
2 צפייה בגלריה
ד"ר עידו סירוטה
ד"ר עידו סירוטה
"התקופה גורמת לחשוב ולתעדף מחדש"
(תמונה פרטית)
אתה בן לשני רופאים, גדלת בתל-אביב ולמדת רפואה בבאר-שבע. לא קצת קשה לוותר על קריירה כזו בחו"ל? "כן, זו החלטה לא פשוטה בכלל שלוותה בהרבה לבטים, במיוחד כשאתה מגיע כבר לעמדה בכירה של ניהול חטיבה באחד מבתי החולים המובילים שרק לאחרונה נבחר למספר 4 בכל ארצות הברית. אך כפי שאתה יודע, אומרים על ניו יורק: ״if you make it there, you can make it anywhere”, אז אני החלטתי שלאחר יותר מעשור של עשייה מבורכת שם הגיע הזמן "לעשות את זה" בכור מחצבתי ולעזור ולסייע לנשים בארץ ישראל. בארץ יש מערכת רפואית עם חומר אנושי מצויין ואני כולי תקווה שאוכל לתרום מהידע והיכולות שצברתי במהלך שהותי בניו-יורק".
הוא מספר כי רופאים נוספים שהוא מכיר חווים את אותה דילמה ומחליטים לשוב ארצה בעקבות משבר הקורונה. "יש לא מעט קולגות שנמצאים בדילמה הזו. עברנו בניו-יורק חורף לא פשוט עם ההתמודדות עם מגפת הקורונה. כולם התגייסו למאמץ המשותף בין אם אתה בתחום הרפואה הפנימית, בין אם אתה גניקולוג כמוני, כולנו התגייסנו על מנת לסייע. ואני חושב שזו תקופה, גם במובן הספציפי לגבי רפואה ובאופן כללי, שגורמת לך לחשוב ולתעדף ולהעריך מחדש את סדר העדיפויות שלך".
תסביר לנו מה בדיוק עשית שם? אנחנו יודעים שסייעת לנשים רבות באמצעות טכנולוגיה חדשה. במה בדיוק מדובר? "לשמחתי, מלבד ההתמחות שעשיתי בגניקולוגיה בניו-יורק, שבה צברתי ידע וניסיון רב, המשכתי לאחר מכן להתמחות-על בתחום של אנדוסקופיה מתקדמת וניתוחים רובוטיים ונפלה בחלקי הזכות ללמוד ולנתח עם הרופאים המובילים בתחום בעולם שכתבו ספרי לימוד וטכניקות ניתוחיות של מחלות כגון אנדומטריוזיס, טיפול בשרירנים ונחשבים לאורים והתומים בתחום.
2 צפייה בגלריה
ד"ר עידו סירוטה
ד"ר עידו סירוטה
ד"ר עידו סירוטה: "מקווה לםתוח מרפאות בישראל"
(תמונה פרטית)
"בהמשך ניהלתי את החטיבה הגינקולוגית לניתוחים אנדוסקופים ורובוטיים באחד מבתי החולים של ניו-יורק פרסברטריאן וווייל קורנל. לשמחתי במהלך שהותי שם, התמקצעתי בתחום הפורץ דרך של ניתוחים רובוטיים ואנדוסקופיה מתקדמת למגוון רחב של מחלות גינקולוגיות ממאירות ושפירות ביניהן אנדומטריוזיס, שרירנים ועוד. אני מקווה לפתוח מרפאות בישראל".