ממשיכים להשתחרר לאט־לאט מכבלי המגפה: הקבינט אישר אתמול שורת הקלות נוספת. ובחזית הרפואית – בבתי החולים נפרדים בהדרגה ממכשירי האקמו ונכון לאתמול מחוברים רק ארבעה חולים.
נזקי הקורונה:
ואלה ההקלות, שייכנסו לתוקף ממחר: העלאת מגבלת ההתקהלות ל-50 אנשים בשטח סגור ול-500 אנשים בשטח פתוח; אושרה הפעלת חדרי כושר ומתקני ספורט, בריכות ואטרקציות במבנה במתכונת תו סגול, כמו גם ביטול ההגבלות על מקומות הפועלים במסגרת התו הירוק. הקבינט אישר גם קיום אירועים כמו הופעות ילדים בהושבה בלבד בשטח פתוח, עד 500 איש וללא צורך בתו ירוק.
1 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה
מחלקת קורונה
4 חולים מחוברים לאקמו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
על רקע הדעיכה המתמשכת בשיעורי התחלואה מצטמצם השימוש במכשירי האקמו, המחליפים את פעולות הריאה אצל חולים קשים במיוחד. נכון לאתמול (ג') רק ארבעה חולי קורונה מחוברים למכשיר לעומת 52 בו זמנית בשיא המשבר. חלקם היו מחוברים במשך שלושה חודשים רצופים. על פי איגוד האקמו הישראלי, במשך למעלה מחודש לא חובר חולה חדש.
בשל חשש למחסור במכשירים, שעלה בגל ההתפרצות הראשון, רכש משרד הבריאות מכשירים חדשים, אם כי נותרה בעיית כוח האדם המתמחה בהפעלתם.
לצד הירידה החדה בשימוש במכשירי האקמו נרשמת ירידה במספר החולים הקשים: ביום שני נמנו, לראשונה, מתחת ל־100. על פי נתוני משרד הבריאות בבתי החולים מאושפזים כעת 93 בני אדם בלבד במצב קשה לעומת למעלה מ־1,200 בשיא גל התחלואה השלישי.
"אין חולים פעילים על אקמו כעת", אמר ד"ר יגאל כסיף, יו"ר איגוד האקמו הישראלי. "במשך קרוב לשנה התמודדנו עם 230 חולים שהנשמה לבד לא הספיקה והם קרוב לוודאי היו מתים לולא היו מחוברים למכשיר האקמו, שנועד לטיפול במחלה ריאתית חמורה. החיסונים עשו את העבודה, אנחנו רואים שאנחנו אחרי גלי התחלואה, ויש סיכוי סביר שלא יהיה גל רביעי. האקמו האחרון עבור חולה הותקן ב-25 במארס ומאז לא היו עוד חולים שהמחלה שלהם החמירה לרמה כזאת שהנשמה לא מספיקה וצריך אקמו. הקורונה נבלמה ואם אין מקרים חדשים לאקמו זאת אומרת שאין חולים קשים. לכן אני מקווה שהגל השלישי הוא האחרון, ושהוא מאחורינו".