בשיתוף רקיט בנקיזר
השנה האחרונה הכניסה לחיינו מושגים שזרים לישראליות החמה, המחבקת והמזיעה וכנראה יישארו איתנו עוד זמן רב – מסכה, ריחוק חברתי והיגיינה אישית. בבתים רבים גילו הורים החורף את העובדה המופלאה, שכל אלה גם מנעו מחלות עונתיות כמו שפעת ומחלות דרכי נשימה וריאה, שילדים הביאו בעבר מהגנים ומבתי הספר והעבירו לשאר דיירי הבית. השנה, על פי דיווחי משרד הבריאות, המחלות הללו ואחרות כמעט ולא היו קיימות.
החיים חוזרים לאיטם לשיגרה ונשאלת השאלה איך משמרים את אותה היגיינה מקסימלית, שתרחיק מחלות מפתח הבית. אם אתם אנשים ששומרים על ניקיון באופן קבוע סביר להניח שאתם מכירים את ההבדל המהותי שבין ניקוי לחיטוי, שכן בעוד שניקוי מסיר לכלוך ממשטחים החיטוי יחסל וירוסים, חיידקים ובקטריות וישמור אתכם בריאים הרבה יותר.
2 צפייה בגלריה
ילד מאושר משפחה מאושרת ילדות הורות בריאות
ילד מאושר משפחה מאושרת ילדות הורות בריאות
וירוסים וחיידקים יש בכל מקום - רק חיטוי יחסל אותם
(צילום:shutterstock)

חיטוי - לנקות באמת

חומרי ניקוי נולדו בכדי להסיר לכלוך ושומן ממשטחים שעלולים להיות מצע לגידול של חיידקים, וירוסים, בקטריות, פטריות וכדומה, שימוש בחומרי ניקוי יקטין את הסיכוי לתחלואה מזיהומים אבל זה לא מספיק, משום שחומרי הניקוי לא מחסלים או מונעים את התפתחותם של אותם נגיפים.
אנשי המחקר מצאו כי מיקרואורגניזמים קיימים בכל מקום ועל כל סוגי המשטחים כמו גם באוויר, ומועברים גם בנגיעה ובגללם אנחנו עוטים כרגע מסכות ושומרים מרחק אבל בכל הנוגע למשטחים הרי שרק חומרי חיטוי ישמידו, יקטינו ואף ימנעו את הסיכוי לתחלואה ויבטיחו בריאות איתנה לכל בני הבית.

ילדים - סוכני ההעברה

נכון שחיידקים, וירוסים ובקטריות נמצאים בכל מקום, וכל הזמן אבל אם תוסיפו לכך את העובדה שהילדים הצעירים שלנו הפכו לפעוטות זוחלים ואחר כך רצים ומתפלשים והפכו ברגע אחד מהיצורים הסטריליים ביותר שיש, ליצורים שמנגבים איתם כל חיידק בסביבה וסוחבים אותו איתם הלאה, אל היעד הבא.
אם אתם חושבים שהגזמנו, נסו לחשוב מי מגיע אליכם הביתה מבחוץ – מהגן, מבית הספר, מגינת המשחקים – ונוגע בכל דבר ומעביר את החוץ אל כל חפץ איתו הוא בא במגע? ילדים. חמודים מאד אבל עד מקלחת הערב, עשויים להיות גם מאד מלוכלכים.
אז גם אם ניגבתם וחיטאתם כל משטח החתלה, ניקתם כמיטב יכולתכם את השטיח או את מזרן המשחקים, אפילו אם פרקתם את העגלה לגורמים, הרי שזחילה אחת על רצפת המטבח, יציאה לגינה ואולי גם אל גינת המשחקים, מביאה הביתה את כל טוב מזהמי הסביבה שנמצאים שם בחוץ למצד אלה שכבר נמצאים בין כותלי הבית. בין אכילת התפוח, העלייה למתקן בגינה, הצינון הקבוע והמריחה של כל הטוב הזה על העגלה ואחר כך גם על הספה, על ריפוד הכיסא או כיסוי המיטה וגלגול השטיח, הרי לכם אפשרת להפצת חיידקים המונית, בקצב אקספוננציאלי, בכל רחבי הבית שלכם.
2 צפייה בגלריה
יש מקומות שחיטוי בהתזה הוא הפתרון
יש מקומות שחיטוי בהתזה הוא הפתרון
יש מקומות שחיטוי בהתזה הוא הפתרון
(צילום: shutterstock)

לחסל חיידקים ווירוסים בהתזה

כנראה שלעניין שלמות הניקיון אין קץ ואין גבול וגם חשיפה לחיידקים לא תמיד תזיק ובכל זאת, אם כבר השקענו בניקיון, לא נדאג שהכל יהיה באמת מחוטא? למזלנו, כל הזמן מגיעים לשוק תכשירי הניקיון עוד ועוד מוצרים, פרי פיתוח ומחקר, שלוקחים קדימה את רמת החיטוי והניקיון הביתיים ומכסים עוד נקודות, שלא טופלו עד עתה.
בין המוצרים אפשר למצוא ספריי להתזה שמפזר חומר חיטוי ובטוח עבור בני אדם ובעלי חיים. הספריי שלא דורש ניגוב אחריו, אינו כולל אלכוהול ומתאדה תוך שניות ובכך הוא מספק תשובה לכל מה שמגבונים אינם יכולים לחטא ובקלות של התזה בלבד – ספות, כורסאות, מזרני מיטות, בובות פרווה, שולחן האוכל, העגלה של הילדה, מושבי המכונית, שראו כבר כל סוג של חטיף ילדים שהומצא ביקום וכל דבר שלא היה לו עד עתה פתרון חיטוי.
בנוסף נמצא כי חיטוי בהתזה יעיל גם בחיסול נגיפי covid 19 וגם בטוח לשימוש בסביבת ילדים.
בשורה התחתונה: הוסיפו חיטוי לשיגרת הניקיון ודאגו שהבית שלכם יהיה נקי, עכשיו יותר מאי פעם.


בשיתוף רקיט בנקיזר
פורסם לראשונה: 09:53, 09.03.21