סין נחשבת למקום בו נולד נגיף הקורונה והתפשט לכל העולם. אחרי שעמדה בראש גלי התחלואה העולמיים - התהפכה התמונה, ולאור הירידה המתמשכת בתחלואה, התיר לאחרונה הממשל לתושבים לצאת מהסגר ובמקרים מסוימים אף לצאת למרחב הציבורי ללא מסכות.
כזכור, מגפת הקורונה החלה בעיר ווהאן שבמחוז חוביי בסין, לאחר שיותר ויותר מקרים זוהו כבר מחודש דצמבר 2019. הנגיף התפשט במהירות שיא ברחבי סין, וגרם להדבקתם של קרוב ל-83 אלף איש ולמותם של 4,634 אנשים.
בתוך זמן קצר החל הממשל הסיני לנקוט באמצעים מחמירים למיגור הקורונה: סגר הוטל על כלל התושבים במחוז חוביי ומחוצה לו, ולאורך שבועות ארוכים לא הורשו התושבים לצאת מפתח ביתם. המעטים שהורשו להסתובב, נדרשו לעטות מסכות, וקנסות כבדים הוטלו על מפרי התקנות.
2 צפייה בגלריה
סין
סין
אחרי הסגר: סין מקילה את ההגבלות
(צילום: רויטרס)
סין עמדה בראש טבלת ההדבקות, אולם אמצעי המיגון עשו את שלהם: מספר ההדבקות החדשות הלך וצנח ומראש טבלת התחלואה העולמית, ירדה סין לכמעט אפס מקרים חדשים, מרביתם מקרים "מיובאים".
חודש לאחר ההתמתנות הדרמטית בהדבקות, החליטה סין לשחרר את הסגר על התושבים שהורשו שוב לצאת למרחבים, לעבודה ולבתי הספר, תוך שהם שומרים על אמצעי המיגון ועוטים מסכה. אולם השבוע הוחלט על הקלות נוספות, כשהסינים כבר אינם נדרשים לעטות מסכות במרבית המקרים.
"כבר 40 יום שאין אצלנו הדבקות בבייג'ין", אומר ל-ynet איציק שי מהרדיו הבינלאומי של סין בבייג'ין, "כל מי שנכנס לעיר מועבר ישר לבידוד של 14 יום, והמקום הפך למאוד בטוח, כך שהממשל המקומי מתיר להסתובב במקומות פתוחים גם בלי מסכה".
2 צפייה בגלריה
מיגור מגפת הקורונה בסין: מיליוני בדיקות ובידוד לנכנסים לערים
מיגור מגפת הקורונה בסין: מיליוני בדיקות ובידוד לנכנסים לערים
מיגור מגפת הקורונה בסין: מיליוני בדיקות ובידוד לנכנסים לערים
(צילום: gettyimages)
לדבריו, ההחלטה להנהיג הקלות כאלה דרמטיות נובעת מהמחשבה על הכלכלה המקומית. "עסקים קטנים נפגעו קשה מאוד במשבר הקורונה, ואחרי שבמשך תקופה ארוכה לא נדבקו אנשים חדשים, אין סיבה לא לחזור לשגרה לאט לאט". שי מספר כי בבתי הספר ובמקומות העבודה עוד יש לעטות מסכות, אך במקומות הבילוי כבר מותר להיות ללא מסכה.
כשנשאל על החשש בסין מגל הדבקה נוסף, מספר שי כי המעקב אחרי הנגיף לא נגמר. "חוששים מהדבקות נוספות בעיקר בגבולות, כמו בצפון מזרח סין, בגבול עם רוסיה ששם גילו קרוב לעשרים מקרים. במקרים כאלה סוגרים את העיר, כמו בגל הראשון. אבל סין גדולה. במקרה שבמחוז אחד מתגלים מקרים, המחוזות הסמוכים כבר חוזרים אחורה, מטילים סגרים ומקפידים. עוקבים כל הזמן אחרי נתוני התחלואה ובהתאם לכך מטילים את ההנחיות הנדרשות".