חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית מתכנס בימים אלה בצל שנה לקורונה, ובכוונתו לאמץ "מתווה להמשך העלייה לישראל ולשיקום קהילות בארץ ובעולם", שבבסיסו תוכנית מקיפה לעליית רופאים ובעלי מקצועות הרפואה שיצטרפו למערכת הבריאות הישראלית על רקע ההתמודדות עם אתגרי הקורונה. במסגרת המיזם יפותחו תכניות ייחודיות לרופאים עולים ולאנשי רפואה שיסייעו בהשתלבותם בבתי החולים ובמרפאות ברחבי הארץ.
הכינוס הבינלאומי החל היום (א') והוא ייערך באופן וירטואלי עד יום שלישי, בהשתתפות מאות מנהיגי קהילות יהודיות ובראשות יו"ר חבר הנאמנים של הסוכנות, מייקל סיגל, ויו"ר ההנהלה, יצחק הרצוג. "אין שעה חשובה מזו לחזק את החברה בישראל, גם באמצעות הגעתם של מאות רופאים עולים חדשים שיצטרפו לצוותי החירום הרפואיים בישראל, שפועלים לילות כימים כדי לסייע במצב המורכב שיצרה המגפה", אמר הרצוג.
1 צפייה בגלריה
יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג תדרוך מצב קהילות יהודיות בעולם
יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג תדרוך מצב קהילות יהודיות בעולם
"אין שעה חשובה מזו לחזק את החברה בישראל": יצחק הרצוג
(צילום: הסוכנות היהודית)
ב-2020 עלו לישראל כ-950 בעלי מקצועות הרפואה והפרא רפואה, בהם יותר מ-300 רופאות שהגיעו ממדינות שונות, ובהן צרפת, ארה"ב, ארגנטינה, אוקראינה, בריטניה, רוסיה, דרום אפריקה, ברזיל, מקסיקו, בלגיה ועוד. בעקבות זאת החליטה הסוכנות לפתח ולהרחיב תוכניות ייחודיות לרופאים עולים, שבמסגרתן הם יקבלו ליווי מקיף עד להשתלבותם בבתי חולים ובמרפאות.
על פי המתווה, אנשי הרפואה יוכלו להתחיל את לימודי העברית עוד בחו"ל, ועם הגעתם לישראל ישתלבו בתוכניות משותפות עם משרד העלייה והקליטה ומשרד הבריאות ובמסגרת פרויקט מסע של הממשלה והסוכנות היהודית. עם עלייתם הם יהיו זכאים למגורים במרכזי קליטה ובקיבוצים, וכן יקבלו חונכות לילדים בשעות אחה"צ, הכנה למבחני הרישוי, השמה בהתמחות ועוד. במהלך כינוס חבר הנאמנים ייפגשו נציגי הקהילות עם רופאים שעלו, וישמעו מהם על ההחלטה לעלות לישראל בשיאו של המשבר.