האירוע החריג בבית החולים רמב"ם הוביל לתלונה במשטרה: בשעות האחרונות מתגלים פרטים נוספים על המקרה. תושב הקריות בן 67, שאושפז במחלקה הפנימית בבית החולים, התגלה ללא רוח חיים במיטתו בסיום משמרת הלילה בחמישי שעבר (11 ביוני) ונקבר באותו היום. תחקיר שנערך בבית החולים חשף כי אחות עובדת המחלקה, הזריקה לחולה תרופת הרגעה נרקוטית הנקראת "דורמיקום". לדבריו של מנכ"ל בית החולים רמב"ם, ד"ר מיכאל (מיקי) הלברטל, ניתנה התרופה "על דעת האחות וללא אישור רופא".
בריאיון לאולפן ynet אמר ד"ר הלברטל כי מדובר באירוע חריג ביותר, בין השאר משום שהאחות מודה כי הזריקה את "בכוונת תחילה ולא בטעות, כשהיא מודעת לחריגה מסמכותה". לדבריו: "זו עבירה על חוקי הסיעוד, לאחות אין הרשאה לתת את התרופה ללא הוראת רופא. באופן לא רגיל, בראי השקיפות, חלה עלנו חובה להגיש תלונה במשטרה". אשתו של הנפטר מסרבת לשלוח את הגופה לנתיחה. היא קיבלה היום עדכון על האירוע ממנהל המחלקה, בעקבות התחקיר שנערך אתמול בבית החולים.
האחות מודה כי הזריקה לחולה את התרופה, אך טוענת: "אין קשר בין מתן התרופה למותו". עורכת דינה, תמי אולמן, מסרה כי היא מכחישה כל קשר בין שני המקרים: "היא מביעה צער רב בפני המשפחה על מותו של המטופל".
לדבריו של ד"ר הלברטל, בית החולים לא יוצר בהכרח קשר בין מתן התרופה לבין מות החולה. "הוא מבוגר שהיה עם הרבה בעיות רפואיות. למרות שהמוות שלו לא היה צפוי אנחנו לא קושרים את הדברים. בגלל עצם האירוע, שהוא באמת מאוד חריג ושונה, קיבלנו את ההחלטה להגיש תלונה".
הוא הוסיף כי האחות המדוברת הינה עובדת ותיקה יחסית, ועבדה במחלקה האונקולוגית לפני שעברה לפנימית. בעבר לא היו תלונות על עבודתה. עם זאת, לדבריו, גם אם יתברר כי אין פלילים במעשיה, היא ככל הנראה לא תוכל לשוב לעבודתה. "הסבירות שהיא תחזור לעבודתה נמוכה, מפני שבכל אופן היא הודתה במתן התרופה. המעשה החמור הוא שהאחות נקטה בפעולות שלא מתחום הסמכות שלה מתוך ידיעה, ואף לא עדכנה בהמשך".