זה החל בכאבים עזים ובליטה שבה הבחינו הוריו של אהרון אברמסקי במקלחת כשהוא רק בן 5: לאחר סדרה של בירורים מצאו הרופאים כי הוא לוקה בסרטן אלים ביותר מסוג "יואינג סרקומה", שמתפשט בעצמות וברקמות הרכות. הוא עבר סדרה של מאות טיפולים אך הסרטן ממשיך להתפשט ולאיים על חייו. רק טיפול ביולוגי יקר יכול להציל את חייו, אך הוריו אינם יכולים לעמוד בסכום. כעת, בשיתוף עמותת להושיט יד הם פונים ללב הציבור ומגייסים כסף עבור בנם.
ביום הולדתו החמישי של האהרון, הבחינו ההורים בגדילה של אחת מעצמות הצלע בזמן שקילחו אותו. אל הבליטה הזו הצטרפו כאבים עזים, ואהרון הופנה לבית החולים הדסה עין כרם. סדרה של בדיקות הראתה כי מדובר במחלת ה"יואינג סרקומה".
מדובר בגידול אלים ביותר וממאיר בעצמות, התוקף לרוב בגיל הילדות ובבגרות, ומתפשט במהירות לשאר עצמות הגוף ולאיברים שונים. מאותו רגע ועד היום, אהרון כמעט ולא ראה את אור היום: הוא עבר מאות הקרנות וטיפולי כימותרפיה, אבל הגידולים האגרסיביים המשיכו להתפשט, וכעת כבר מאיימים על חייו.
הרופאים חרצו, כי רק טיפול ביולוגי בשתי תרופות חדישות, הוא הסיכוי להציל את חייו. אלא שעלותו של הטיפול הזה שאינו בסל הבריאות, מגיעה ל-25 אלף שקלים בחודש. הוריו של אהרון, חולים בעצמם ומובטלים, נאבקים במחלתם ובהישרדות היומיומית לצד גידול שאר ילדיהם ולא יכולים לממן את הטיפול היקר.
2 צפייה בגלריה
אהרון אברמסקי ואמו
אהרון אברמסקי ואמו
"לא רציתי להאמין: חיה אברמסקי, אמו של אהרון
(צילום פרטי)
"לא הבנתי בהתחלה עד כמה מדובר במחלה שמתקדמת במהירות שיא, ואולי גם לא רציתי להאמין", אומרת חיה אברמסקי, אמו של אהרון, "אבל המחלה המשיכה להתפשט, כשאהרון סובל כל יום. הוא כבר עבר כל כך הרבה ניתוחים, הקרנות וכימותרפיות שכבר הפסקנו לספור. ולמרות המאבק שלו במחלה, היא הולכת ומנצחת ומסכנת את חייו".
"אני לא יכולה לראות מצב שבו אוותר על הילד הקטן, הטהור והמתוק שגידלתי, שמתייסר מול העיניים. אהרון סובל יום יום, ואומר לי 'אמא תעזרי לי, אני לא יכול לסבול עוד את הכאבים'. וכשילד בן 7 אומר לאימא דברים כאלה, הדמעות לא מפסיקות לרדת".
"אנחנו מנסים לתת לו תקווה, לומר לו עד כמה אנחנו אוהבים אותו ושיהיה בסדר, אבל הוא ילד חכם, שמבין שחייו בסכנה, ושאבא ואימא לא מסוגלים לממן את הטיפול היקר כל כך שיכול להציל את חייו. לבנו נקרע כל דקה וכל שעה, לא דמיינו שאי פעם ניקלע למצב האיום הזה ומקווים שעם ישראל יפתח את לבו ויעזור לנו להציל את הילד שלנו".
2 צפייה בגלריה
אהרון אברמסקי
אהרון אברמסקי
אהרון אברמסקי
(צילום פרטי)
"אהרון ילד מתוק נבון ושובה לב", מספר אברהם עטר, מנכ"ל עמותת להושיט יד, שהתנדבה לגיוס הכספים הנדרשים למימון התרופות עבור אהרון, "הלב נשבר לראות את מה שילד קטן כל כך עבר בשנתיים האחרונות. אינספור אישפוזים, ניתוחים, דקירות בווריד, הקרנות, כימותרפיה, והנורא מכל – הכאב שמייסר אותו כל כך כל דקה ביממה. החלטנו לעשות הכל כדי לנסות ולהציל את חייו, ואנחנו מקווים שנצליח במשימה".
כאמור, עמותת המתנדבים "להושיט יד" פתחה קווי סיוע לתרומות למימון שתי התרופות הביולוגיות עליהן המליצו רופאיו של אהרון במחלקה האונקולוגית בהדסה עין כרם. כך תוכלו לסייע להצלתו של אהרון:
לתרומות בכרטיס אשראי לחצו כאן
לתרומות בטלפון חייגו 03-9090882
לתרומות בהמחאה: עמותת להושיט יד עבור אהרון ת.ד. 80 אלעד
להעברה בנקאית: להושיט יד עבור אהרון, בנק הפועלים סניף 781 חשבון בבנק הפועלים סניף 781 חשבון 418569. לאחר ביצוע העברה על מנת לקבל קבלה יש להיכנס ללינק זה
לדרכים נוספות לתרומות, היכנסו לאתר עמותת להושיט יד