בשיתוף תדיראן
גם אם כולם עוברים את זה, גם אם מיליוני ילדים נולדים בכל יום ברחבי תבל, הרי שהילד הראשון שלכם הוא עדיין הדבר הכי מרגש שיקרה לכם. הוא זה שיהפוך אתכם לאבא או לאמא ואתכם גם להורים ולמשפחה. בו יתלו כל התקוות כולן ועל שלומו תילחמו לאורך כל חייכם. בעצם, כבר עכשיו, רגע לפני שזה קורה, אתם מגוננים עליה או עליו ככל שרק ניתן.
ילד ראשון מציב אתגרים גדולים למשפחה כולה - מבחינה נפשית, כלכלית ותפעולית ולכן כל מידע שניתן לאסוף לפני שהעולם משתנה לחלוטין יכול לעשות שינוי משמעותי.
אז רגע לפני שאתם מתחילים לארוז את התיק ללידה ריכזנו לכם 10 טיפים שכדאי לדעת ולאמץ.
3 צפייה בגלריה
ליצור שיגרה משפחתית חדשה
ליצור שיגרה משפחתית חדשה
ליצור שיגרה משפחתית חדשה
(צילום: shutterstock)

1: שיגרה - למען יצירת ביטחון

הכינו את סביבתכם הקרובה לכך, שסדר יומכם עומד להשתנות. בשנותיו הראשונות, ילד זקוק ליציבות ושיגרה, לסדר יום קבוע ואתם האחראים שייקבל את כל אלה.
איזו שיגרה? אתם, כמשפחה תקבעו אותה אבל כדאי שתבינו כבר עכשיו שעיקר זמנכם עומד להיות מוקדש ליצור קטן וחמוד.

2: כלכלה נבונה - לעתיד טוב יותר

לתחושה שמגיע לילדיכם, שעדיין לא נולד, הטוב ביותר מתלווה בדרך כלל לצורך בלתי נשלט לקנות את הכי טוב לילדיכם – עגלה, סל קל, מיטה, שידה או ארון. זכרו, עם בוא הילד ההוצאות במשפחה עולות באופן טבעי וכדי שיהיה לו טוב, לא חייבים לקנות הכל חדש.
נסו להשאיל חלק מהדברים מחברים או מבני משפחה, שאינם זקוקים להם עוד. הם לבטח יספרו לכם, שאחרי השנים הראשונות, גם כך יש צורך להתחדש.
בקיצור, תחסכו קצת. זה תמיד טוב.

3: דאגו לסביבה מותאמת לתינוק

הכנתם מיטה, סל קל, מנשא ובגדים לרכה או לרך שישובו איתכם מבית החולים? בין אם כל מה שקניתם חדש ובין אם השאלתם אותו, דאגו לכבס הכל לפחות פעם אחת בחומרים המיועדים לתינוק.
מכינים חדר או צובעים רהיט קיים שיוצב בחדר הילדה או הילד שלכם? שימו לב שיהיה זה צבע אקולוגי שאינו מכיל רעלנים מכל סוג. שאלו את המוכר והדגישו בפניו את חשיבות העניין.

4: אוויר נקי - במיוחד בבית

בין אם הלידה מתרחשת בקיץ או בחורף, אוויר נקי בחדרו של הילוד הכרחי תמיד. דאגו לאיוורור זמין בחדר בו תעמוד מיטת התינוק שכן, למרות שהאוויר בבית נראה בלתי מסוכן, הוא עלול להכיל יותר מדי חומרים אלרגניים, שרידי חומרי ניקוי או סתם אבק. חוקרים מצאו כי האוויר בבית מזוהם פי 5 מהאוויר שבחוץ.
במיוחד בתקופה זו, כשתינוק קטן מגיע לעולם חשוב לשמור על אוויר נקי בבית. אם אין איוורור זמין, כדאי לשקול להתקין מזגן עם יכולות בריאותיות.
יש בשוק טכנולוגיות המבטיחות להשמיד 99.999% מהוירוסים, הבקטריות וחיידקים באוויר בבית, מצאו את זאת המתאימה לכם.
3 צפייה בגלריה
אתם ההורים של ילדכם
אתם ההורים של ילדכם
אתם ההורים של ילדכם
(צילום: shutterstcok)

5: סבא וסבתא נולדים - אבל אתם מחליטים

אם זה ילדכם הראשון, אולי זה גם הנכד הראשון להוריכם. אם זה המצב, קחו בחשבון שאתם תהיו האחראים מעכשיו.
הכינו את ההורים להיות קשובים לצרכים שלכם ושל הילד. קרוב לוודאי, שלמרות ניסיונם הרב, תינוק הם לא החזיקו כבר שנים. היו אתם המנהיגים והמובילים.

6: עצות יהיו הרבה - מצאו את הנכונה לכם

אם אתם יכולים בקשו עזרה של אחות, אח או חברה טובה של שניכם, כאלה שהפכו להורים לפניכם, ובקשו את עצתם ובאותה נשימה זיכרו שמה שנכון להם יכול לא להתאים לכם, תשמעו ותבחרו.
אומנם כרגע הכל מרגש אך גם מפחיד מאד ונראה בלתי אפשרי אבל כולם עשו ועושים את זה בהצלחה ניכרת וילדים גדלים מהר.
כל המלצה, ולו הקטנה ביותר, עשויה להציל לכם הרבה שעות שינה ורגעי חרדה, בימים ובשבועות הראשונים להיותכם הורים.

7: רגע לנשום - למצוא את המקום הרגוע

מתלבטים אם לחזור הביתה או לשהות בתקופה הראשונה אחרי הלידה אצל ההורים? כאן לא נוכל לעזור כי לכל אחד שיקוליו שלו אבל דאגו מעכשיו שאותה סביבה תחכה לכם מוכנה – שיהיה מושב נוח להנקה או האכלה, שיהיה מקור אור עדין, שתהיה סביבה לא רועשת ומאווררת.
זכרו, בשלושת החודשים הראשונים חשוב לתת לילד, שרק יצא מרחם מגינה בה שהה במשך חודשים ארוכים, סביבה מכילה, נעימה, מרגיעה ומגוננת.
3 צפייה בגלריה
תהנו מהמשפחה החדשה שלכם
תהנו מהמשפחה החדשה שלכם
תהנו מהמשפחה החדשה שלכם
(צילום: shutterstock)

8: אתם עומדים להתאהב

אבל לא בהכרח מייד. לא תמיד מתרחשת ההצפה הרגשית מהרגע הראשון והורים צעירים לעיתים נלחצים מכך, הרי הבטיחו להם אהבה גדולה כפי שלא הכירו.
אל דאגה, זה עוד יגיע. אתם תתרגלו אליו, הוא יתרגל אליכם ולעולם בכלל. אל דאגה, היצור הקטן הזה עוד יכניס הרבה אור לחייכם, גם אם זה ייקח כמה ימים.

9: ברכו - אותו ואתכם

אחרי הלידה, יונח ילדיכם או ילדתכם בחיקכם. קבלו אותו או אותה במשפט ברכה כמו: "ברוך בואך לעולם קטנה", או "ברוך הבא למשפחה שלנו, קטן". זה יהיה הטקס הראשון של המשפחה החדשה שלכם.

10: הכינו מראש בבית אוכל ומוצרי הרגעה

לידה היא חוויה נהדרת אך גם מעבירה את גופך טילטולים לא פשוטים. רק את חווה אותה והיא מלווה לעיתים בתפרים ובאי נוחות.
היעזרו בבעלת ניסיון והכינו בבית את כל מה שצריך כדי להרגיע את הגוף הדואב – משחות, שמנים וכל מה שצריך כדי שיהיה קל יותר.
ולצד זה השתדלו להכין במקפיא מגוון מזונות בריאים ומזינים שניתן לחמם ולאכול, לא יהיה זמן לבשל והגוף יזדקק למזון בשביל להתחזק.
אם אתם יכולים בקשו מחברים, משפחה או כל מי ששואל "איך אפשר לעזור" פשוט אוכל ביתי. ירקות, פירות ומזון מזין שקל לאכול מהר בלי הרבה התעסקות עשויים לעזור מאוד בחודשים הראשונים.

כל שנותר לאחל לכם זו לידה קלה ומוצלחת ובהצלחה במסע המופלא שאתם עומדים להתחיל.



בשיתוף תדיראן
פורסם לראשונה: 09:14, 19.01.21