"האירוע הנורא במירון קרה בגלל חוסר משילות במדינה. ראינו את זה גם במהלך מגפת הקורונה. כל אחד מגלגל את האחריות על האחר. זה לא 45 הרוגים, זה 6,500 הרוגים מאז פרוץ המגפה". כך אומר הבוקר (א') בריאיון לאולפן ynet, פרופ' יהודה אדלר, מומחה לקרדיולוגיה, פנימית ומנהל רפואי.
"כבר כשנה וחצי אנחנו מלווים את ניהול מגפת הקורונה, ואנחנו רואים שאין משילות. הגוורדיה הזו משפיעה על גוורדיה אחרת, וכל אחד מגלגל את האחריות על האחר. אני מסתכל על משרד הבריאות שהוא מאוד חלש, ולא בגלל הפן המקצועי שלו, אלא בגלל שר הבריאות. איך יכול להיות שבזמן מגפה, מאשרים כניסה של מאה אלף איש להר", הוא אומר. "איך נותנים בתקופת קורונה כשהווריאנט ההודי כבר נמצא בחמישה בתי ספר, מאשרים את קיומו של האירוע בכלל. כשאני הולך לבלומפילד יש שם 5,000 אנשים במקום 30,000 ובמירון הורשו להיכנס מאות אלפים".
הוא מוסיף ואומר כי התמונות ממקום האסון הן קורעות לב. "שמעתי בדרך לפה את הרב יצחק בצרי, שאיבד שלושה בני משפחה והוא אמר משפט שמסכם את הכל – אדם שאיבד את הילד הזה אין לו כבר חיים. כל האירוע הזה מקומם. לכן אני חוזר ואומר, אחריותו של שר הבריאות כאן לא בטלה".