השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה התראיין הבוקר (ב') לאולפן ynet ואמר כי ההפגנות המתרחשות ברחבי הארץ, ובפרט אלה המתרחשות מול מעון ראש הממשלה הן "מדגרות קורונה". פרופ' איתן פרידמן, מומחה ברפואה פנימית ובגנטיקה רפואית שהתראיין גם הוא באולפן, סתר את דבריו של אוחנה ואמר: "הסיכוי מאוד קטן, כעובדה".
התייחסותו של השר אוחנה להפגנות כאל "מדגרות קורונה" מגיעה אחרי פרסום ההקלטות שבהן ביקש ממפקד מחוז ירושלים, דורון ידיד, להזיז את מוקד המחאה מול מעון ראש הממשלה. לדבריו, פנה אל מפקד המחוז כדי לנטרל את הסכנה הנשקפת לשוטרים להידבק בקורונה כתוצאה מעימות עם המפגינים: "רופאים ומומחים אומרים שהתקהלות כל כך צמודה מנטרלת את האלמנט של האוויר הפתוח כי האוויר עומד".
בתגובה לדבריו, אמר לו פרופ' פרידמן שהיה לצדו באולפן ynet כי "הסיכוי באוויר הפתוח, גם אם אנשים מתגודדים, להדביק את השוטרים כאשר הם עוטים מסכות הוא קטן מאוד", והוסיף לאחר העימות כי "השימוש בביטוי "מדגרות קורונה" הוא שימוש פסול. זה לא נכון. רוב האנשים אינם נדבקים. אין שום עדות על הדבקה מאסיבית של שוטרים, מדובר בדיבור פופוליסטי שעושה דה-הומניזציה לאנשים שנמצאים בהפגנות".
"אוחנה גם אמר שהממשלה נלחמת בקורונה, אך האם הבאתם של 17 אלף בחורי ישיבה מניו-יורק לחגים בארץ, בתנאים שאינם כה מגבילים, האם זה תואם את ההיגד הזה? אני לא בטוח. 70 אחוזים מהווירוס הגיע לישראל מארצות הברית", הדגיש פרופ' פרידמן, "זה נתון שמפורסם בספרות הרפואית ואנחנו יודעים את זה".
בתוך כך, נתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר חושפים כי פוענחו אתמול 12,119 בדיקות קורונה, מתוכן 1,039 חיוביות. שיעור הבדיקות החיוביות עמד על 9.2%, ומשמעות הדבר היא שאחד מתוך 11 נבדקים אובחן כחיובי לנגיף הקורונה. מספר הנפטרים ממגפת הקורונה עלה אתמול ל-473 בני אדם. 317 מהחולים מוגדרים במצב קשה ו-104 מהחולים מונשמים.