עד 30% מקרב חולי הקורונה המונשמים בישראל בעלי סיכוי למות: כך אמר באולפן ynet ד"ר דורון נצר, ראש אגף הרפואה בקהילה של קופת החולים ׳כללית׳. "80% מהאנשים עוברים את המחלה בצורה קלה יחסית, אך קיימים 20% של אנשים שעוברים את המחלה בצורה קשה, ועוד אין לנו מספיק נתונים כדי לדעת מה בדיוק מועד לפורענות בקרבם".
ד״ר נצר מסביר כי ידוע שאנשים עם מחלות רקע שונות כמו סוכרת, לחץ דם ועישון כבד עשויים לקבל את המחלה בצורה מאוד קשה. "בקרב האנשים המונשמים מדובר על משהו כמו 30% של סיכוי למוות. כרגע יש 173 נפטרים, רובם היו מבוגרים או עם מחלות רקע".
עם זאת, מבקש ד"ר נצר לחדד כי מחלות רקע, הקיימות אצל רבים מהאוכלוסייה, אינן גזר דין מוות. "להיות סוכרתי תחת מעקב, לא אומר שהאדם נמצא בסיכון הרבה יותר גבוה מכל אדם אחר", הוא מסביר, "עם זאת, אם מדובר בסוכרת, השמנת יתר, מחלת לב וגם עישון כבד, אין ספק שדין האדם קשה יותר או שהמצב קשה יותר מאדם שאין לו את כל הגורמים הללו".
נכון להיום (ג') מניין חולי הקורונה בישראל עלה ל-13,883 בני אדם, מתוכם 113 מונשמים ו-142 מוגדרים במצב קשה. על רקע החולים הקשים והמונשמים, החלימו ממחלת הקורונה 4,353 בני אדם.