בשיתוף עם ד"ר אלכסנדר זגולייב ואינפומד

במקרים בהם קיים חוסר שיניים מסיבות שונות, בהן עקירה וטראומה, תותבות מהוות פתרון שיקומי יעיל. באמצעותן ניתן להשלים את השיניים החסרות וליהנות מתפקוד מלא של השיניים ומראה חיוך אסתטי.

צפו ברופא מסביר

מהם סוגי התותבות הקיימים?
- תותבות נשלפות, חלקיות או שלמות: התותבת החלקית תיבחר במקרים שבהם קיימות עוד שיניים בפה, אך כמות השיניים שנותרה אינה מספיקה לביצוע של גשרים קבועים. תותבות חלקיות עשויות מחומרים שונים, המוכרים יותר הם ויטאליום ואצטל. תותבת מויטאליום היא פתרון עמיד ופונקציונלי , אך החיסרון בהן הוא שהווים עשויים ממתכת ועל כן מהווים פגם אסתטי ניכר. תותבות מאצטל הן תותבות מודרניות, אסתטיות, גמישות ונוחות לשימוש. בשל כך שהווים הם בלתי נראים התותבת מספקת תוצאה אסתטית מוצלחת. החיסרון היחיד בתותבות אלה הוא שהן ניתנות להסרה.
- תותבת שלמה: התותבת השלמה עשויה מאקריל והיא נועדה להחליף לסת שלמה מחוסרת שיניים. זוהי תותבת נוחה, קלה ואסתטית, אך היא אינה מאפשרת יציבות מלאה בייחוד בלסת התחתונה.
האם קיים פתרון שיקומי יעיל יותר למחסור בשיניים?
במקרים של מחסור מלא בשיניים החלופה היעילה ביותר, הן מבחינה תפקודית והן מבחינה אסתטית, היא השתלת שיניים. שתל מהווה תחליף לשורש השן החסרה. על גבי השתלים יכולות להיות מוצבות תותבות נשלפות, המצריכות ניקיון תקופתי עצמאית על ידי המטופל או לחלופין תותבות מוברגות מאקריל המצריכות ניקיון תקופתי במרפאת רופא השיניים. תותבות אלה הן בעלות עמידות מיטבית לאורך שנים והן מספקות גם תוצאה אסתטית מוצלחת.

בשיתוף עם ד"ר אלכסנדר זגולייב ואינפומד