"רע מאוד שרכש החיסונים נעצר", אומר הבוקר (א') לאולפן ynet פרופ' יהודה אדלר, יו"ר האיגוד האירופי למחלות שריר וקרום הלב ודיקן הפקולטה למדעי הבריאות במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן. "אנחנו חייבים חיסונים, מכיוון שאף אחד מאיתנו לא יודע מתי תפוג ההשפעה של החיסונים העכשוויים. בחברת פייזר מדברים על יותר מחצי שנה? אמן. אני לא יודע. גם פייזר לא יודעת. אנחנו חייבים להתכונן לזה. אשר למחיר - גם אם זה 4 מיליארד או 4 מיליארד וחצי: כשאתה עושה ביטוח, אתה משלם פרמיה. אותו דבר עם החיסונים".
קראו עוד:
פרופ' אדלר גם הדגיש שמגפת הקורונה לא נעלמה. "אתה חייב לבטח את המדינה שלנו מפניה", אמר. "תראה מה קורה באירופה. זה אסון מה שקורה שם. בצרפת הכלכלה מתמוטטת, וכך גם באיטליה ובגרמניה. המדינה היחידה שם שנמצאת במצב טוב, היא בריטניה".
"אנחנו חייבים חיסונים, מכיוון שאף אחד מאיתנו לא יודע מתי תפוג ההשפעה של החיסונים העכשוויים. בחברת פייזר מדברים על יותר מחצי שנה? אמן. אני לא יודע. גם פייזר לא יודעת. אנחנו חייבים להתכונן לזה"
בריאיון הוזכרו דבריו של פרופ' סיריל כהן בשבוע שעבר על הקשיים של אירופה בהתמודדות עם המגפה, בין השאר בשל "לוגיסטיקה והתנהלות כושלת". על כך אמר פרופ' אדלר: "נכון. בצרפת יש חיסונים, אבל אנשים לא רוצים להתחסן. בהתחלה האיחוד האירופי נכשל לגמרי במשא ומתן עם חברות התרופות, ועכשיו אנשים לא רוצים להתחסן. בגרמניה מחסנים אנשים בני 50 ומעלה עם אסטרהזניקה, כשכולנו יודעים מה אסטרהזניקה שווה. לכן אנחנו קונים כאן פוליסת ביטוח. בעתיד תהיה מלחמה אדירה על החיסונים. צריך לקנות ולאפסן".
לשאלה, האם החיסונים יכולים להחזיק מעמד בהקפאה למשך זמן רב, השיב: "כן, להרבה זמן. אבל אנחנו לא יודעים אם יש אלטרנטיבה, אם תהיה טכנולוגיה יותר טובה, אם נוכל למכור אותם. אף אחד מאיתנו לא יודע את הדברים האלה. אבל כמו שאתה עושה פוליסה לדירה שלך, לרכב שלך, לחיים שלך - גם כאן צריך לעשות פוליסה. והפרמיה יקרה".
אשר לחיסונים של מודרנה, שנרכשו על ידי ישראל אבל כמעט שלא השתמשו בהם, אמר פרופ' אדלר: "אין ספק שהחיסון של פייזר הוכיח את עצמו בגדול, וסוסים מנצחים לא מחליפים".
1 צפייה בגלריה
מקפיאי חיסוני פייזר
מקפיאי חיסוני פייזר
"הם יכולים להחזיק מעמד בהקפאה להרבה זמן": המקפיאים שבהם שמורים החיסונים
(צילום: אביגיל עוזי)
בהמשך הריאיון סיפר פרופ' אדלר שישראלים רבים שחיים בחו"ל מתחננים לבוא לארץ ולקבל כאן את החיסון. "צריך לפתור להם את הבעיה", אמר. "אמנם, עניי עירך קודמים, אבל ברגע שאנחנו במצב כזה, אני בהחלט חושב שצריך לתת על זה את הדעת".
לשאלה, אם הוא תומך במתן חיסונים לישראלים שאינם חיים בארץ שנים רבות, השיב: "חד משמעית, כן. הם עדיפים על מתנגדי החיסונים. התחנונים שלהם קורעים לי את הלב".