כך יתווספו לישראל מאות אלפי חיסונים מהמלאי הקיים: מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי ינחה את קופות החולים ובתי החולים לשאוב 6 מנות חיסון מכל בקבוקון המכיל את חומר החיסון, במקום 5, כפי שהיה עד כה. המשמעות: ניתן יהיה לחסן כמות גדולה יותר של מחוסנים באופן משמעותי. בכך קיבל לוי את המלצת אגף הרוקחות במשרד.

בתדרוך לתקשורת הערב (ה') אמר פרופ' לוי כי עד כה חוסנו 180 אלף בני אדם בישראל מתחילת מבצע החיסונים. לשם השוואה, לו כבר בתחילת מבצע החיסונים ניתן היה לשאוב שש מנות חיסון מכל בקבוקון – היה ניתן לחסן רק השבוע עוד 36 אלף בני אדם. במנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) הבהירו בשבוע שעבר כי ניתן לשאוב עד שש מנות חיסון מכל בקבוקון, ולא חמש.
ברקע ההחלטה, נמתחה ביקורת על פרופ' לוי ומשרד הבריאות בעניין זה. "השאלה הזו כבר הייתה מוכרת עוד הרבה לפני מבצע החיסונים", אמר בכיר באחת הקופות. "למה רק עכשיו קיבלו את ההחלטה הזו? נראה שזרקנו כל כך הרבה מנות חיסון השבוע לפח. היו צריכים לקבל את ההחלטה הזו לפני שהחל מבצע החיסונים".

1 צפייה בגלריה
חיסון קורונה פייזר בית חולים ברזילי אשקלון
חיסון קורונה פייזר בית חולים ברזילי אשקלון
מתחסנים לקורונה. מעכשיו כל בקבוקון יספיק לשישה אנשים, במקום לחמישה
(צילום: AFP)
בתוך כך, אתמול הודיע משרד הבריאות כי על מנת להרחיב את הנגישות לחיסון יחלו להתחסן בשבוע הבא תושבים גם בבתי החולים, ואולם אלו טרם קיבלו את ההנחיות הסופיות בעניין זה. בנוסף, בהודעה שקיבלו השבוע בתי החולים מצד משרד הבריאות צוין כי ההערכה בשלב זה היא שבשבוע הבא יפוצלו המגשים של מנות החיסון, וזאת במקום המגשים הנוכחיים שנשלחים לנקודות החיסון, ובהם כמות המתאימה לחיסון של 975 בני אדם (לפני השינוי שמתיר שאיבת 6 מנות חיסון מכל בקבוקון).
לו כבר בתחילת מבצע החיסונים ניתן היה לשאוב שש מנות חיסון מכל בקבוקון – היה ניתן לחסן רק השבוע עוד 36 אלף בני אדם
הפיצול יביא לפתיחה של נקודות חיסון נוספות ביישובים קטנים, בהם כרגע לא ניתן לחסן 975 מבוטחים של קופה אחת. "המטרה היא לחסן לפחות ארבעה מיליון במהלך הרבעון הראשון של שנת 2021", אמר הערב המנכ"ל פרופ' לוי. "יש לנו חיסונים על מנת לעשות את זה ואני מקווה שנעמוד בכך בהצלחה".