פרסום דעות חשוכות והומופוביות כנראה קיים עדיין גם בשנת 2020, אפילו בקהילייה הרפואית. במאמר שפורסם בעיתון "הרפואה" המופץ לאלפי רופאים, נכתב כי "נטייה מינית היא אורח חיים מבחירה - שאינה מצדיקה מימון פונדקאות".
על המאמר חתומים 3 רופאים, שניים מהם, עדי בורוביץ וארנון ויז'ניצר, נדהמו לגלות כי שותפם לכתיבה, הגינקולוג הבכיר, ד"ר דוד רבינרסון מבית החולים בלינסון, הוסיף פסקה בה הוא מביע את דעותיו ההומופוביות ואנטי לה"טביות.
ל-ynet נודע כי הם ביקשו ממנו להסיר את המאמר מאתר האינטרנט של הר"י. עם זאת, המאמר נשאר כמו שהוא במגזין המודפס.
2 צפייה בגלריה
הרפואה הומופוביה
הרפואה הומופוביה
"אורח חיים": דוד רבינרסון על חד-מיניות
(ynet)
בגיליון החדש של כתב העת לציבור הרופאים, התפרסם מאמר סקירה, שבו הגינקולוג הבכיר ד"ר רבינרסון סוקר את הליכי הפונדקאות בעולם ובארץ, כשבין הפסקאות הוא משרבב אמירות המרמזות על דעתו האישית בדבר הקהילה הלהט"בית.
בפסקה האחרונה, מסכם רבינרסון את המאמר וכותב: "אחת מהדרישות שהועלו בהפגנות הקהילה הגאה היתה גם למימון המדינה של הריונות פונדקאות לחברי הקהילה. אנו מעיזים לשאול מדוע על המדינה והחברה לשאת בהוצאה כבדה זו, הנגזרת לחלוטין מבחירה אישית של אדם נתון באורח חיים מסוים".
עוד נכתב במאמר כי להט"בים דורשים "שידוד מערכות חשיבתי", תוך התאמת הכללים הביו-אתיים למציאות המשתנה ומוסיף: "בימינו לא מעט מערכות משפט בעולם מתייחסות להעדפה המינית של הורה נתון כמגבילה את יכולתו לתפקד כהורה במקרה של משמרות על הילדים או אימוץ. קיימות גם מדינות המגבילות את חברי הקהילה מלהשיג ביציות החסרות להם לשם השגת ילדים".
הפרופ' אבינועם רכס, נוירולוג מבית החולים הדסה ויו"ר בתי הדין של ההסתדרות הרפואית, אומר כי "כותב המאמר פגע באופן בלתי מידתי ובלתי מקובל בקהילת הלהט"בים. להתבטאויות במאמר יש אלמנט של הסתה וביזוי.
"החברה היום בישראל ובעולם היא מגוונת ומקבלת הרבה יותר מלפני 40 שנה, בה תא משפחתי היה מורכב מאמא ואבא בלבד. כיום כל המשפחות מקובלות ונדרשת סובלנות רבה מכל מרכיבי הקשת החברתית. ההתבטאויות שבמאמר לא ראויות, יש בהן אלמנטים של פגיעה בציבור והן מנוגדת לערכי חופש הביטוי והכבוד העצמי", הוא מסכם.
2 צפייה בגלריה
זוג חד מיני גייז להט"ב
זוג חד מיני גייז להט"ב
הומופוביה ממסדית? דעות שנויות במחלוקת בכתב העת "הרפואה" בדבר פונדקאות
(אילוסטרציה: ShutterStock)
אין זו הפעם הראשונה שבה מגזין "הרפואה" מפרסם מאמר עליו הוא נדרש במתן דין וחשבון: בגיליון שפורסם בספטמבר, פרסם העיתון ביקורת ספרים שהיללה את "התנ"ך של מתנגדי החיסונים", המשבח את מיתוסים שגויים בדבר חיסונים.

תגובות

ד"ר דוד רובינרסון בחר שלא להגיב על המאמר המדובר.
גורם המקורב אליו מסר כי הוא נעתר לדרישת שני המכותבים האחרים במאמר, ודרש להסירו מספריית האונליין של ההסתדרות הרפואית. ואכן, מהבוקר (ה') לא ניתן למצוא את המאמר באתר ההסתדרות הרפואית.
אוהד חיזקי, מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, אמר בתגובה: "דווקא בשבוע שבו נחשפנו ללה"טופוביה הקשה שסופגים חברי וחברות הקהילה הגאה בכל יום ובכל שעה, מתפרסם מאמר בעיתון ציבורי שמכשיר את אותה אלימות.
"זאת בושה גדולה להסתדרות הרפואית שחטאה באתיקה הרפואית ונתנה לגיטימציה לאמירות שגויות אלו. הגיע הזמן שגם בהסתדרות יבינו את מה שמשרד הבריאות קבע מזמן: אי אפשר להמיר נטייה מינית או זהות מגדרית ואי אפשר להמיר בני אדם.
"גם בשנת 2020, הקהילה הגאה מופלת ונלחמת על הזכות הבסיסית להורות. גם היום, הלהט"בופוביה ממשיכה להתקיים ומקבלת לגיטימציה רפואית שגויה והרסנית. בשיח הזה נמשיך להילחם ולהיאבק עד לשיווין זכויות מלא".
מדוברות ההסתדרות הרפואית לא התקבלה תגובה.