לצד הקניונים והשווקים ברחבי הארץ, נפתחו הבוקר (ה׳) גם חדרי הכושר אחרי קרוב לחודשיים. בריכות השחייה, לעומת זאת, יישארו סגורות בהוראת המדינה עד ל-31 במאי. גדי כץ, ממובילי המאבק של מנהלי הבריכות התראיין באולפן ynet וסיפר על הקושי שבהמתנה. "בהולנד פותחים את הבריכות כבר ב-11 במאי, בגרמניה פתחו לפני כמה ימים. הצענו וכתבנו תקנות לקבלת תו סגול, הלכנו לפי התקנים הכי מחמירים, ואנחנו מחכים שהממשלה תאשר אותן".
"אנחנו מסתכלים ולא מאמינים", מסביר כץ. "יש 120 אלף איש בענף הבריכות שמשרתות קרוב ל-2 מיליון איש בארץ. פתחתם את השווקים, את הים, את הקניונים - תפתחו גם את הבריכות, תקדימו את זה ותנו לנו לעבוד". כץ מספר כי בין התקנות המחמירות עליהן מקפידים בבריכות קיימות תקנות ריחוק של 1.5 מטרים במלתחות ומזכיר כי הכלור הנמצא במי הבריכות לא מאפשר לנגיף הקורונה לשהות בתוכו.
במכתב רשמי שנשלח מארגון מנהלי בריכות השחייה לשרת התרבות והספורט מירי רגב, אף צוטטו דבריו של פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, בדבר הסבירות הנמוכה להדבקה בבריכות: "אין סכנת הידבקות בבריכות שחייה. הנגיף רגיש מאוד לכלור שבבריכה", כך אמר.
במכתב פורטו גם תקנות התו הסגול שמבקש הארגון להכיל על בריכות השחייה, ביניהן בדיקת חום גופם של המגיעים לבריכה, הקפדה על חבישת מסכות מחוץ למים, חיטוי ידיות, דלתות ומתגים, והקפדה על שטח של 3 מ"ר לאדם בשטח מתקן הבריכה.
"31 במאי זה מעבר להרי החושך", מדגיש כץ. "אנחנו חווים מגפה כלכלית עכשיו. חדרי כושר וסטודיו פתחו היום - למה לא לפתוח בריכות שחייה? זה המקום הכי בטוח. לא קיבלנו שום הסברים מהממשלה למה דווקא הבריכות ייפתחו כל כך מאוחר. ככל שעובר הזמן הנזק הכלכלי הופך חמור יותר".