"החיסונים עובדים יוצא מן הכלל. אני לא מכיר הרבה חיסונים והרבה תרופות שיעילות ב-95-99 אחוז", מסביר הבוקר (ד'), באולפן ynet פרופ' יהודה אדלר, יו"ר האיגוד האירופאי למחלות שריר וקרום הלב ודיקן הפקולטה למדעי הבריאות במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן,
אבל למרות האופטימיות, הוא שומר על זהירות ואומר כי חשוב להמשיך ולהקפיד על ריחוק חברתי ועטיית מסכות, גם למי שחוסן כבר פעמיים. "ככל שאנחנו מתחסנים לאט יותר, הסיכוי להפצת הווריאנטים גדול יותר. צריך להבין את זה. אנשים שלא הולכים להתחסן אומרים, 'בוא נחכה ונראה מה יהיה'. זה בדיוק מה שיגרום ליותר ואריאנטים, וכמובן שאחד מהם עלול להיות אלים מאוד, וזו הסכנה האמיתית".
פרופ' אדלר מדגיש ואומר: "מי שמחוסן צריך להמשיך לשמור. קודם כל, הוא יכול להדביק על פי הנתונים שיש לנו היום, ודבר שני עד 5% מהאנשים שמחוסנים, החיסון לא עובד עליהם. לכן הם גם יכולים להיות חולים. זו הסיבה שצריך ולשמור על הכללים וכך להימנע מהדבקה ותחלואה".
ובתוך כך, 4,265 ישראלים אובחנו אתמול כחיוביים לקורונה. על פי נתוני דו"ח אמ"ן, אתמול נערכו כ-88 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד על 4.8% - הנתון הנמוך ביותר מאז סוף דצמבר. 5,797 חולי קורונה מתו מפרוץ המגפה - 19 מהם אתמול.
עוד עולה מהנתונים כי 48.5% מהמאובחנים אתמול הם בני פחות מ-19. בקבוצת גיל זו התחלואה ברוב המכריע של המקרים אינה קשה. 717 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים במצב קשה, בהם שבעה ילדים ונערים. 224 מהמאושפזים מחוברים למכונות הנשמה.