אחת מארבע הנשים שאושפזו לאחר הליך הפסקת הריון באסותא רמת החייל - עדיין נמצאת באשפוז ולא חל שיפור משמעותי במצבה.
בשבוע שעבר פורסם ב-ynet כי אירוע חריג נרשם בבית החולים "אסותא" בשכונת רמת החייל בתל-אביב: ארבע נשים, שעברו הליך גרידה להפסקת היריון, סבלו מהידרדרות חמורה במצבן ואושפזו במחלקות לטיפול נמרץ. כעת מתברר כי אחת מהן, צעירה בת 27, עדיין מאושפזת במחלקת הנשים בבית החולים "אסף הרופא" וזאת יותר משבוע לאחר המקרה.
ל-ynet נודע הבוקר (א') כי קיים חשד למטופלים נוספים שנפגעו בבית החולים אסותא: שני סיבוכים נוספים נרשמו במחלקה הגינקולוגית ואחד נוסף במחלקה האורטופדית, כולם בעלי אופי דומה לנשים שסבלו מסיבוכים לאחר הגרידה.
בן הזוג של אריאל (שם בדוי) שסבלה מסיבוך בהליך הגרידה סיפר ל-ynet: "בשבוע שעבר הגענו לעשות גרידה ב'אסותא רמת החייל'. יחד איתנו המתינו בתור עוד שלוש נשים כדי לבצע את ההליך, ואשתי נכנסה ראשונה. אחרי ששחררו אותה הביתה, פתאום ראיתי אותה חיוורת ומקיאה בלי הפסקה. בבוקר למחרת היא התעוררה ואמא שלה לקחה אותה לחדר מיון ושם העבירו אותה מיד לטיפול נמרץ".
1 צפייה בגלריה
אסותא רמת החייל
אסותא רמת החייל
אסותא רמת החייל
(צילום: צביקה טישלר)
לדבריו, עד היום לא יצרו עמם קשר מבית-החולים ולא הוסבר להם מה גרם להידרדרות: "בבית החולים בו היא נמצאת כעת אמרו שיש לה זיהום חמור שפגע בכבד ובכליות ולקחו ממנה דגימות לתרבית. נוצרו לה בצקות ברגליים ובצילום זיהו מים סביב הריאות. אני לא מאמין שכמעט איבדתי את אשתי בגלל טעות של הצוות הרפואי". הוא הוסיף: "לא יצרו איתנו קשר מבית החולים ואנחנו עדיין לא מבינים מה קרה: האם חומרי ההרדמה היו לא טובים? האם הכלים היו לא סטריליים? נשארו אצלנו המון סימני שאלה בלתי פתורים".
ארבעת הנשים שחוו את ההידרדרות לאחר ההליך הרפואי, נמצאות בשנות ה-30 לחייהן. כולן הגיעו בדיוק לאותו הליך, וארבעת האירועים קרו באותו יום, באותה משמרת בבית החולים. שתיים מהן התאשפזו במחלקת הטיפול הנמרץ ב"אסותא" מיד לאחר ההליך. השתיים האחרות שוחררו לבתיהן, מצבן הידרדר לאחר מספר שעות והן אושפזו במחלקות הטיפול הנמרץ בבתי החולים "בילינסון" ו"אסף הרופא".
מאסותא מרכזים רפואיים נמסר בתגובה: "כחלק מבדיקה מעמיקה שבוצעה, אותרו 2 מטופלות נוספות שהציגו תסמינים דומים. כל המטופלות שטופלו באסותא שוחררו במצב טוב. מטופל אורטופדי נוסף סבל מחיידק לא עמיד, טופל ושוחרר, כאשר אין אינדיקציה לכך שיש קשר בין המקרים. אצל מטופלת אחת בלבד התגלה חיידק בתרביות הדם, אך בכל התרביות והמשטחים שנלקחו מאנשי הצוות, מסביבת חדר הניתוח ומהציוד לא התגלו חיידקים. יודגש כי אסותא מצטיינת בשיעור הזיהומים הנמוך ביותר בארץ לאחר ניתוחים ובכלל".
ממשרד הבריאות טרם נמסרה תגובה