השר לשעבר מאיר שטרית שמתאושש ממחלת הקורונה בה חלה באורח קשה, קורא לכולם להיזהר ולהישמר מהנגיף, ומבקר באופן חמור את ניהול המשבר על ידי הממשלה.
שטרית (71), שכיהן כשר בממשלות ישראל והיה ראש עיריית יבנה לשעבר, מתאושש בביתו ביבנה לאחר אשפוז בן עשרה ימים במחלקת טיפול הנמרץ של בית החולים הדסה בירושלים. זאת לאחר שנדבק בווירוס הקורונה.
1 צפייה בגלריה
מאיר שטרית
מאיר שטרית
מאיר שטרית. חייבים צעדים קיצוניים עכשיו
(צילום: המרכז האקדמי רופין)
שטרית מכהן כראש ההתמחות במנהיגות אסטרטגיה וניהול בכיר בתוכנית ה-MBA במרכז האקדמי רופין, לשעבר שר בממשלות ישראל (בין השאר כיהן כשר האוצר וכשר המשפטים. למקורביו אמר שטרית כי הוא איננו יודע היכן או ממי הוא נדבק בווירוס, וגם לא מתי בדיוק הוא נדבק.
על הטיפול שקיבל במהלך האשפוז הוא אומר: "הצוות הרפואי בהדסה הם מלאכים בכחול ולבן, הטיפול שהם נותנים מדהים. התמיכה בחולים היא מוחלטת ואני רוצה לפרגן להם ולהגיד תודה".
שטרית מוסיף: "חשוב לי להזהיר את הציבור לא לקחת שום סיכון. רק מי שעבר טיפול כמוני יכול להעריך את החשיבות של שמירה קפדנית כדי לא להידבק.
"היום אני כבר מרגיש נהדר. אין לי מושג איך נדבקתי. דווקא מאוד נשמרתי והקפדתי ללכת עם מסכה. יום אחד לא הרגשתי טוב כל כך, היה לי חום וכאבי ראש. לאחר מכן הלכתי ישר לעשות בדיקה במד"א. נמצאתי חיובי לבדיקת הקורונה.
"אושפזתי בהדסה בטיפול נמרץ למשך 10 ימים וטופלתי בהשגחה צמודה ובטיפול מסור. לשמחתי, הייתי בהכרה מלאה כל הזמן, קיבלתי תרופות בזמן. מההתחלה הבנתי שמדובר בקורונה והאמנתי שאצא מזה על הרגליים".
איך אתה מסביר את חוסר האמון של הציבור בהנחיות הממשלה ? "אדם שלוקח סיכון כלשהו תוקע לעצמו סכין בבטן. לא שווה לא לצאת מהבית כשאתה לא ממוגן. חייבים להקפיד. לא ללכת לאירועים, לא ללכת לבית כנסת. אם זה תלוי בי, גם לא ללכת להפגנות.
"אני לא אוהב את מה שראש הממשלה עושה ויש לי המון כעס על מה שקורה בפוליטיקה בישראל. זה פשוט מרגיז אותי".
יש הטוענים שיש פוליטיזציה של הקורונה, מה דעתך על כך? "יש המון פוליטיזציה. מההתחלה להקים ממשלה כל כך גדולה עם 36 שרים – זו הייתה טעות".
הוא מוסיף: "ביבי נתניהו הוא ראש הממשלה הכי גרוע שהיה אי פעם. הוא חייב לפעול ועכשיו. חייבים להכריז על צעדים הכי קיצוניים ולאלתר. כבר לפני חודש אמרתי שחייבים להטיל סגר על המדינה כולה על כולם ללא הבדל בין אף מגזר.
"אמרו שהשתגעתי אני התעקשתי שלא. ותראי מה קורה עכשיו. כאילו ניבאתי את מה שהולך לקרות. מקבלי ההחלטות חייבים להבין - שאי אפשר לנהל משברים ב"נכבדות" צריך לקבל החלטות גם קשות וגם לא נעימות".
גם דודו, דוד שטרית, המכהן כמנכ"ל עיריית יבנה היה מורדם ומונשם בבית החולים קפלן, החל מחודש לאחר פריצת הקורונה בישראל. לאחר שלושת חודשי האשפוז הוא עבר תהליך ארוך של שיקום. במקביל אושפזו גם אשתו ובנו.
"זה היה במרץ 2020. אני זוכר אותו מגיע לעבודה כשהוא עם חום ונראה לא רגיל", מספרת אחת העובדות בעירייה, "לא חשבנו שזה משהו רציני בכל זאת, בנאדם בריא וחזק בן 67. כשהוא אושפז דיברו על זה שהוא בסכנת חיים אמיתית. אבל הוא עבר את זה כמו גדול וכך גם אשתו והבן שלו שחטפו גם הם קורונה ואושפזו.
"משפחת שטרית הם אנשים חזקים עם גנים טובים. שורדים וגם מאיר ישרוד את זה. כולנו פה מתפללים למענו".