"17 חולי קורונה התגלו בישראל במהלך סוף השבוע. מאז מאי 2020 לא ראינו נתון כזה", אומר הבוקר (א') לאולפן ynet, פרופ' יהודה אדלר, מומחה לקרדיולוגיה, לרפואה פנימית ולמינהל רפואי. "ובכל זאת, אני קורא לכל מי שלא התחסן, לעשות זאת. כרופא אני יודע שהמצב הוא נזיל".
הבוקר התראיין לאולפן ynet גם פרופ' צחי גרוסמן, יו"ר האיגוד לרפואת ילדים שאמר: "אנחנו אמנם בתקופה של ירידה בתחלואה, אבל צריך לזכור שהגישה לגבי חיסון לא ממוקדת בנקודות זמן. אם זה היה המצב, אפשר היה לשאול, מדוע צריך להמשיך להתחסן נגד חצבת, פוליו ועוד עשרות מחלות, למרות העובדה שהן בשפל".
לשאלה, האם מי שמדבר נגד החיסונים הוא דמגוג, השיב: "לא הייתי רוצה להיכנס לאמירות כאלה חדות, אבל בהחלט יש אי-דיוק ברציונל של ההתחסנות. יש מספיק סיכונים שיכולים לפגוע בילדים, ולכן חשוב לחסן אותם. מי שאומר שהקורונה מסוכנת לילדים פחות מאשר למבוגרים, אומר אמת, אבל מי שאומר שהקורונה כלל לא מסוכנת לילדים, אומר אמירה שקרית ודמגוגית".
פרופ' אדלר: "שר הבריאות הבא, מי שזה לא יהיה, יישאר עם הרבה עבודה קשה סיזיפית, ויצטרך להרים את מערכת הבריאות. עדיף שהוא יהיה איש מקצוע ולא איש פוליטי"
פרופ' אדלר מסביר כי המספר הנמוך של חולי הקורונה, הוא ללא ספק מדד לאופטימיות רבה מאוד. עם זאת, צריך להשקיע עדיין בהסברה וגם בהמשך ההתחסנות, ובמקביל, להפנות את המשאבים לשיקום מערכת הבריאות. "שר הבריאות הבא, מי שזה לא יהיה, יישאר עם הרבה עבודה קשה סיזיפית, ויצטרך להרים את מערכת הבריאות. אני חושב אבל ששר הבריאות הבא צריך להיות מישהו מקצועי ולא איש פוליטי. הוא צריך לדעת מהן הדרישות של המשרד ולהבא תקציבים".