רמי קלינשטיין כבר שר על זה פעם בשירו הידוע, "קחי לך תפוחים ותמרים המתיקי את יומך..." , לקראת חגי תשרי וערב ראש השנה בו כולנו מברכים סביב השולחן על התפוח, הדבש והתמר.
כל אחד מהפירות האלו מכיל ערכים תזונתיים אשר טובים לגוף שלנו הן מבפנים והן מבחוץ. מסכות טבעיות מפירות ודבש הן מעולות להזנה של עור הפנים וגם כטיפול בבעיות עור. ולכל אחד מן האלמנטים סגולות ויתרונות משלו.
4 צפייה בגלריה
מסכות לפנים לראש השנה
מסכות לפנים לראש השנה
מסכות טבעיות מעולות לעור הפנים
קיראו עוד:

סגולות ויתרונות תזונתיים :

דבש:
בדבש נמצאים נוגדי חימצון ורכיבים אנטי בקטריאליים אשר עשויים לעזור למערכת החיסונית בהגנה על הגוף מפני מחלות שונות. יש האומרים כי דבש יכול לסייע במקרים של עצירות ובעיות מעיים.
בנוסף, הדבש הוא אנטי דלקתי ונמצא יעיל נגד התפתחות של דלקות באזור מערכת העיכול. למרות שהדעה לא החלטית לגבי יעילות דבש במניעת זיהומים, ישנם אנשים שמורחים דבש על גבי חתכים ושריטות להקלה וריפוי. בנוסף, ניתן להשתמש בו כמסכה טבעית ולערבב אותו עם רכיבים נוספים בהתאם לסוג העור והבעיה.
מריחת דבש על עור הסובל מאקנה באופן ממושך, משפר את תפקוד בלוטות החלב בעור.

4 צפייה בגלריה
מסכות לפנים לראש השנה
מסכות לפנים לראש השנה
מסכה מדבש

מתכונים:

לחתכים וכוויות מדבש:
יש לקחת חצי כפית דבש + עם חצי כפית אלוורה
לערבב ולמרוח על עור הפנים למשך כ-20 דקות ולאחר מכן לשטוף עם מים פושרים.
מתכון למסיכת דבש אנטי דלקתית לאקנה:
1 כפית דבש
¼ כפית כורכום לערבב ולמרוח לאחר כ-15 דקות לשטוף עם מים פושרים.
מסכת דבש וקינמון למראה זוהר:
מתאימה לעור עם אקנה, וגם לעור שמן או מעורב.
2 כפיות דבש + 1 כפית קינמון
מרכיבים: דבש, קינמון – הוא מחטא מצוין וגם מכווץ את העור, מזרים דם ולכן נותן מראה זוהר לפנים.
אופן הכנה: ערבבו הכול יחד, מרחו על הפנים למשך 15 דקות ולאחר מכן שטפו עם מים פושרים.
4 צפייה בגלריה
מסכות לפנים לראש השנה
מסכות לפנים לראש השנה
דבש וכורכום נגד אקנה

תפוחים:

לתפוח סגולות רבות ומחקרים רבים מראים שהוא נמצא יעיל לירידה במשקל, הורדת כולסטרול, הורדת הסיכוי לטרשת עורקים ועוד. תפוחים מכילים מגוון עצום של פנולים ופוליפנולים- פיטוכימיקלים המשמים בין היתר כנוגדי חמצון.
עבודות ומחקרים מצאו שצריכת תפוחים מעלה את ריכוז נוגדי החמצון בדם. תפוח גם מכיל פקטין (סיב תזונתי) שמסייע באיזון רמות הסוכר והכולסטרול ומניעת חדירת חומרים לא רצויים למעיים. בתפוחים יש גם ויטמינים ומינרלים לרבות ויטמין C, ויטמינים מקבוצת B ומגנזיום.
פילינג מקליפת תפוח:
1 קליפות מתפוח + לגרד 1 תמר צהוב קשה + להוסיף רבע כפית דבש ורבע כפית חלב ולמרוח על הפנים ולעסות בעדינות.
הפילינג מוריד תאים מתים ומתקבל מראה רענן, בעל מרקם אחיד יותר וזוהר יותר.

4 צפייה בגלריה
תמרים. סופר פוד
תמרים. סופר פוד
תמרים. סופר פוד
(צילום: יח"צ)

תמרים:

לא סתם התמר זכה לכינויים כמו "לחם המדבר" ו –"עץ החיים", התמרים עשירים במגוון רחב וגדול של ויטמינים כמו, ניאצין, חומצה פולית, ויטמין A וויטמין K.
בנוסף ניתן למצוא בתמרים מינרלים חיוניים, כגון, סידן, ברזל, זרחן, נתרן, אשלגן, מגנזיום אבץ וסיבים תזונתיים. העובדה שהם מכילים כמויות גדולות של ברזל, הופך אותם לפתרון אידיאלי למחסור בברזל (אנמיה), רמה גבוה של סיבים תזונתיים גם יכולים לעזור במקרה של עצירות בגלל שהם עשירים בסיבים מסיסים אשר מסייעים בקידום תנועה בריאה של המעיים.
כמות משמעותית של מינרלים הופכת אותם לסופר פוד למניעת דלקות וחיזוק עצמות. מוצרים טבעיים ויבשים אלה של הטבע מכילים סלניום, מנגן, נחושת, ומגנזיום, אשר כולם חיוניים לשיפור מוצקות ואיכות העצם.
אשלגן הוא מרכיב חיוני של נוזלים בתא ובגוף המסייעים בשליטה על קצב הלב ולחץ הדם ובכך הוא מגן מפני שבץ ומחלות לב כליליות. בתמרים יש נוגדי חמצון פלבנואידים פוליפנולים, הידועים כטאנינים, בעלי תכונות אנטי דלקתיות ואנטי-דמומיות. תמרים הם מקור של ויטמין A, ויטמין שידוע בתכונות נוגדות חמצון התא שבסיסיות לראייה. צריכה יומיומית של תמרים מסייע לשמור על עיניים בריאות
מתכון תמרים:
מסכת זוהר:
לרסק 2 תמרים מבושלים + ½ כפית דבש + 1 כפית מיץ תפוחים טבעי וטרי ולמרוח על העור לחכות כ-20 דקות להוריד עם מים פושרים.

פולה בליק דיין היא מומחית לרפואה טבעית וקומסטיקה משולבת