בשיתוף ד"ר אריק כהנא ואינפומד

הזקיק הוא מבנה זעיר בשחלה בו מבשילה הביצית. ניתן לדמותו למעין קן של ציפור המגן על הביצית עד למועד הביוץ. בכל חודש מגייסת האישה מאות זקיקים, כאשר רק אחד יהיה הזקיק המוביל בו תבשיל הביצית בזמן הביוץ.
כמות הביציות בגופה של אישה מוגבלת והיא פוחתת לאורך כל החיים. במצבים אלה, גם שאיבת ביציות עלולה שלא לסייע בשימור פוריות והגשמת החלום להקמת משפחה. על כן, לנשים בגילאי 45 ומעלה, כמו גם לנשים צעירות יותר שאינן מגיבות היטב לטיפול ההורמונלי המשמש לגירוי שחלתי, תוצע פעמים רבות האופציה של תרומת ביצית. במסגרת ההליך נעשה שימוש בביציות של תורמת המושתלות ברחם הנתרמת לאחר הפרייתן בזרע של בן הזוג או זרע מתורם.
צפו ברופא מסביר

מדוע ומתי כדאי לשקול תרומת ביצית?
מעבר לעובדה שכמות הביציות יורדת עם הגיל, גם איכותן פוחתת. כלומר, בגילאים מבוגרים יותר לצד הירידה בסיכוי לכניסה להריון, קיים סיכון ללידת תינוק לא בריא. מסיבה זו תרומת ביצית תומלץ לרוב לנשים מעבר לגיל המאפשר השגת הריון באופן טבעי.
תרומת ביצית מומלצת גם לנשים צעירות יותר שאינן מגיבות לגירוי שחלתי (כלומר לא אינן מצליחות לייצר כמות מספקת של ביציות למרות קבלת הטיפול ההורמונלי), או כאשר איכות הביציות המיוצרות ירודה.


בשיתוף ד"ר אריק כהנא ואינפומד