המכתב שקיבל פרופ' איתמר גרוטו ממנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב היה חד כסכין. "הפטור מבידוד שלא על פי הנהלים מהווה פגיעה קשה באמון הציבור בנו", הלם בר סימן טוב, והוסיף: "אם אכן יש בדברים ממש, הרי שנדרשת הסקת מסקנות באופן מיידי". במילים אחרות: המנכ"ל דחק בגרוטו להתפטר, לאחר שהתברר כי העניק למיליארדר טדי שגיא פטור מבידוד.
מה באמת קרה שם?
"קיבלתי פנייה לעזרה מצד שלישי, בלי להכיר את שגיא", מציג גרוטו את גרסתו. "נמסר לי שמגיע אדם באמצעות קפסולה, במטוס הפרטי שלו, לבר־מצווה משפחתית. על סמך הדברים האלה, ובגלל שקפריסין, ממנה הגיע, הוגדרה כמדינה ירוקה שהתחלואה בקורונה בה נמוכה, אני שלם לגמרי עם ההחלטה שקיבלתי אז. כל שאר הזמן הוא נדרש לשמור על בידוד. אם הייתי מקבל פנייה כזו ממשה מדימונה הייתי מתייחס אליה בדיוק באותה דרך. לא הכרתי את טדי שגיא, לא קיבלתי ממנו שום דבר. לא רק אני אישרתי חריגים כאלה".
1 צפייה בגלריה
פרופ' איתמר גרוטו
פרופ' איתמר גרוטו
פרופ' איתמר גרוטו
(צילום: איליה מלינקוב)
אז למה התנצלת, בסופו של דבר?
"בגלל הנראות הציבורית. הייתה פה פגיעה באמון הציבור, ועל כך הצטערתי, לא על ההחלטה עצמה. לא הכרתי מספיק את הבן אדם כדי להבין איזו השפעה תהיה לצעד כזה על הנראות הציבורית. הוא לא עמד בכללים שקבענו, כי הוא השתתף במסיבה מאוד המונית, ללא שמירה על כללי הריחוק החברתי. לא יכולתי לדעת את זה. יכול להיות שהייתי צריך לקחת בחשבון אפשרות כזו".
על מחול השדים שהתנהל בעקבות חשיפת האישור לשגיא, ובראשו הקריאה להדיח אותו מתפקידו, אומר גרוטו בלקוניות: "אלה היו 24 שעות קשות ביותר".
כמה קשות?
"כשהייתי בן שמונה אבא שלי נהרג בתאונת דרכים, שבה נפצעתי גם אני. לא סיפרו לי שהוא נהרג, עד שהתאוששתי והגעתי הביתה. זה, כמובן, היה יותר קשה, אבל ללא ספק השעות הכי קשות מאז תחילת הקורונה, וכנראה בקריירה שלי בכלל".
שידרת מצוקה גדולה.
"הייתי במצוקה גדולה. אבל קיבלתי הרבה תמיכה, קודם כל בבית, מאשתי מירי, וגם מאנשים ומחברים שהתגייסו לעזור לי בלי לבקש תמורה. כמות האנשים שתמכה בי הייתה אדירה. זה היה מרגש מאוד".
במכתב ההתנצלות שלך כתבת שאתה חושד שרודפים אותך ממניעים זרים. למה התכוונת?
"כתבתי את מה שהרגשתי".

הריאיון המלא יתפרסם ביום שישי בגיליון הכפול של מוסף ״7 ימים״ של ״ידיעות אחרונות״