שרונה שמאקה ממושב אחיסמך, רק קמה מהשבעה על שלושת בני משפחתה שנפטרו בזה אחר זה, תוך שלושה שבועות מקורונה ועדיין לא מעכלת את המכה שניחתה עליה. בעלה, גיסה וחמה, נפטרו תוך שלושה שבועות בזה אחר זה.
"הסיפור הזה מתחיל לפני כחודש", היא מספרת. "חמי חזר מהסליחות, ואחרי כמה ימים הבנו שהוא לא מרגיש טוב. אבל עדיין לא הבנו שמדובר בקורונה. משם הכל הידרדר. בעלי הגיע לבקר את אביו ונדבק גם הוא. זה מושב שכולם נמצאים כל הזמן ביחד, ככה כולם נדבקו אחד מהשני".
1 צפייה בגלריה
אליהו שמאקה ז"ל
אליהו שמאקה ז"ל
אליהו שמאקה ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
"זו לא שפעת, בכלל לא. זו מחלה קשה שהרגה לי שלושה אנשים יקרים ממשפחתי. אני עוד לא מעכלת את כל מה שקרה לי. אני הולכת לישון עם בכי וקמה עם בכי. לא מצליחה לעכל את האובדן הקשה"
היא אומרת שהם לא סבלו כלל ממחלות רקע והיו בריאים לפני שנדבקו ונפטרו. "זה תפס אותם לגמרי בריאים, סוכרת קטנה ומטופלת לשלושתם, אבל זהו חוץ מזה. זה הפתיע את כולנו. לא האמנו לא ידענו שזה יגיע למצב כזה בכלל, חשבנו שזו שפעת קטנה".
חמה, אליהו שמאקה בן ה-77 נפטר ב-י"ח באלול, עוד לפני ראש השנה. כעשרה ימים אחריו נפטר בנו, רחמים שמאקה בן ה-58, ועשרה ימים אחר כך, נפטר בנו השני, אברהם (אבי) שמאקה בן ה-53, בעלה של שרונה.
היא קוראת לאנשים ואומרת: "זו לא שפעת, בכלל לא. זו מחלה קשה שהורגת והרגה שלושה אנשים יקרים ממשפחתי. אני עוד לא מעכלת את כל מה שקרה לי. אני הולכת לישון עם בכי וקמה עם בכי. אני לא מצליחה לעכל את האובדן הקשה".
היא חוזרת ומדגישה כי חשוב שכולם יבינו את חומרת המחלה והשפעותיה. "אל תלכו לבקר את בני המשפחה. תשמרו על היקרים לכם. אני לא ראיתי את אמא שלי כבר חודשים. אני דואגת לה ושומרת עליה. זו מחלה נוראית".
1,624 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ. 878 מהם מאושפזים במצב קשה. 215 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מספר הנפטרים עומד על 1,719. מספר המחלימים חצה את רף ה-200 אלף והוא עומד על 201,392.
2,334 מהמאובחנים אתמול, המהווים כ-80% מהמאובחנים, מגיעים מ-98 ערים אדומות. 335 מאובחנים הם תושבים של ערים המוגדרות כתומות בתוכנית הרמזור, 92 מיישובים אחרים ברחבי הארץ, 17 הם דיירים בבתי אבות, שישה עובדים בבתי אבות ושישה הגיעו מחו"ל – שלושה מבולגריה, שניים מטורקיה ואחד מאוקראינה.